windows 10 local account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-01-2021
Hoi,

Ik heb een laptop met windows 10.
Nu heb ik bij de upgrade van windows 8 naar windows 10, 2 local accounts gevonden.
Beide heb ik gewist via instellingen/accounts.

1 van deze accounts blijft terugkomen.
Ik heb nu 3x hetzelfde account proberen te wissen.

Hoe kan ik deze account definitief verwijderen?

Ik heb geen virus of malware op de computer, Ik gebruik de pc alleen voor werk en heb een virusscanner (betaald), een beveiligde router en een firewall.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Gr Lennart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:56

TommieW

Numa numa.

Hoe heet het account? Heb je het account zelf een keer aangemaakt?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
TommieW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:28:
Hoe heet het account? Heb je het account zelf een keer aangemaakt?
bedankt voor de reactie.
het account heeft een onbekende naam. Ik heb het zelf volgens mijn niet aangemaakt.
Ik heb net een nieuw lokaal account aangemaakt en verwijdert en dat gaat zonder probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door LEN3000 op 10-08-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:56

TommieW

Numa numa.

LEN3000 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:43:
[...]

bedankt voor de reactie.
het account heeft een onbekende naam. Ik heb het zelf volgens mijn niet aangemaakt.
Ik heb net een nieuw lokaal account aangemaakt en verwijdert en dat gaat zonder probleem.
Wat is de exacte naam van het account? Mogelijk is het software dat dat account nodig heeft om te werken. Eventueel kan je de naam zelf even in Google gooien. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Standaard accounts zijn:
Administrator
Guest
DefaultAccount
HomeGroupUser$

En als het goed is zijn ze alle 4 disabled.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
TommieW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Wat is de exacte naam van het account? Mogelijk is het software dat dat account nodig heeft om te werken. Eventueel kan je de naam zelf even in Google gooien. ;)
Op google kan ik niets vinden
naam: sxoosjyjll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Welke virusscanner heb je? Een virusscanner is namelijk niet per definitie goed als je er voor moet betalen. :) Heeft dat account administrator privileges? Misschien voor de zekerheid een keer met MBAM scannen?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
mrtnptrs schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 03:15:
Welke virusscanner heb je? Een virusscanner is namelijk niet per definitie goed als je er voor moet betalen. :) Heeft dat account administrator privileges? Misschien voor de zekerheid een keer met MBAM scannen?
Eset.
Heb ik ook gedaan, geen enkel resultaat.
Ik heb begrepen dat het ook kan dat het locale account niet van de computer gewist kan worden omdat het in de cloud/domein hangt. Zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
Wim-Bart schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:56:
Standaard accounts zijn:
Administrator
Guest
DefaultAccount
HomeGroupUser$

En als het goed is zijn ze alle 4 disabled.
Zelf werk ik als administrator.
De account waar het om gaat is een default account. Dit heb ik uit het command prompt.
Ik heb alle 5 manieren om een local account te wissen geprobeerd. Het blijft terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
Iemand een idee? Het is een defaultaccount.
kan het een fout in het systeem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee, maar als je zelf als laatste gereageerd hebt dan graag je laatste post wijzigen ipv een nieuwe post maken. Zo wordt het gezien als onnodig kicken van je topic / aandacht trekken en dat wordt niet op prijs gesteld :)

Having said that: doe eens rechtsklik start, uitvoeren, lusrmgr.msc en probeer het daar eens mee. Wellicht kun je dan ook achterhalen waar ie vandaan komt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
The Eagle schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:20:
Geen idee, maar als je zelf als laatste gereageerd hebt dan graag je laatste post wijzigen ipv een nieuwe post maken. Zo wordt het gezien als onnodig kicken van je topic / aandacht trekken en dat wordt niet op prijs gesteld :)

Having said that: doe eens rechtsklik start, uitvoeren, lusrmgr.msc en probeer het daar eens mee. Wellicht kun je dan ook achterhalen waar ie vandaan komt :)
Ik krijg een melding dat de module niet in windows 10 gebruikt kan worden.
Ik heb het ook geprobeerd via command prompt en netplwiz. Geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Overigens MAG en KAN je het DefaultAccount niet weg gooien. Het defaultaccount is het account wat altijd al bestond sinds Windows 7. Alleen was het toen niet zichtbaar.

Wanneer je een gebruiker aan maakt worden alle zaken die in het DefaultAccount zitten gekopieerd naar nieuwe profiel. In het register zie je de Hive als HKEY_USERS\.Default

En de bijbehorende folder is:
C:\users\Default

Attribuut Hidden en readonly

Overigens, als je hem weg haalt zorgt windows er voor dat ie weer terug komt :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Wim-Bart op 12-08-2015 00:40 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
Wim-Bart schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 00:39:
Overigens MAG en KAN je het DefaultAccount niet weg gooien. Het defaultaccount is het account wat altijd al bestond sinds Windows 7. Alleen was het toen niet zichtbaar.

Wanneer je een gebruiker aan maakt worden alle zaken die in het DefaultAccount zitten gekopieerd naar nieuwe profiel. In het register zie je de Hive als HKEY_USERS\.Default

En de bijbehorende folder is:
C:\users\Default

Attribuut Hidden en readonly

Overigens, als je hem weg haalt zorgt windows er voor dat ie weer terug komt :-)
Dit verklaard een hoop denk ik! Het is dus een account van Microsoft zelf? Maar waarom zo'n rare naam? Heeft iedereen dit? Waarom kan Windows zelf hier geen antwoord op geven vanuit de helpdesk? Ik kan ook inloggen met het account. Ik heb de computer gekregen met Windows 8, maakt dat nog iets uit?

Hoe kan het zijn dat er op een computer van een vriend het default account niet zichtbaar is na de upgrade naar Windows 10?

[ Voor 11% gewijzigd door LEN3000 op 12-08-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Het erge is, je zou er niet mee mogen inloggen, want het zou op "Disabled" moeten staan. Ik heb hier 5 Windows 10 systemen en allemaal hebben ze het account en "Disabled".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
Wim-Bart schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:23:
Het erge is, je zou er niet mee mogen inloggen, want het zou op "Disabled" moeten staan. Ik heb hier 5 Windows 10 systemen en allemaal hebben ze het account en "Disabled".
wat raad je mij aan om te doen?
Ik zie het account pas na de upgrade naar windows 10.
Ik gebruik een asus t100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

account disablen zoals het hoort, dan kan er niet mee ingelogged worden.

• LEN3000
Wim-Bart schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:39:
account disablen zoals het hoort, dan kan er niet mee ingelogged worden.
Hoe kan ik dat doen? P.s. Ik heb een harde reset naar fabrieksinstellingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

gewoon vanuit computerbeheer

rechtermuisknop op start
computerbeheer
Lokale gebruikers en groepen
Gebruikers
dubbelklikken op gebruiker
daar vinkje aanzetten bij account is uitgeschakeld

Pagina: 1