Jas online gekocht in EU, shop anuleerd de order

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizeerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
Kortgeleden (31-07-15) heb ik bij een grootte Zweedse webwinkel een hele mooie donker rode Arc'teryx Atom LT Jas gekocht. Ze boden deze jas aan met flinke korting in hun "clearance sale" voor € 90,- . Naast de rode kleur waren de overige kleuren er ook nog in enkele maten beschikbaar en op voorraad.

Op 04-08-15 krijg ik de melding van PayPal dat het volledige bedrag is teruggestort op mijn rekening en krijg een vriendelijke mail van de webshop dat de order is geannuleerd. De jas was tevens verdwenen van hun website. Na enige mailverkeer komt het er op neer dat ze de donker rode jas of andere kleuren niet meer kunnen leveren en de leverancier kan deze niet naleveren.

Wat schets vandaag mijn verbazing, de jas staat weer op de site in alle kleuren behalve donker rood "Not in stock, expected restock date: 2015-09" prijs € 140,-

Na een aantal vriendelijke mailtjes komen ze mij niet tegemoet. Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Wat zijn mijn rechten Europees gezien? (artikel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:59

ITsEZ

parttime all-rounder

Je rechten zijn weinig neem ik aan, de webshop heeft aangegeven dat zij het artikel niet meer kunnen leveren en jij hebt netjes je geld terug gekregen. Ik zou zeggen, jammer van de aanbieding maar helaas, volgende keer beter, als je het echt een hele leuke jas vind kan je hem vanaf september dus weer kopen O-)

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:50
Review schrijven en doorgaan met leven. Dat is het praktische advies voor je. Eventueel kun je kijken of er twitter webcare van deze winkel is en daar je ongenoegen uiten, misschien helpt dat nog.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dizeerik schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:13:

Na een aantal vriendelijke mailtjes komen ze mij niet tegemoet. Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Wat zijn mijn rechten Europees gezien? (artikel?)
Waarin wil je tegemoet gekomen worden dan? Voor 90 euro een andere kleur jas? Neem tenminste aan dat je dat gevraagd hebt. Dat is dan coulance als ze dat doen, de ene winkel doet dat wel (en maakt vrienden), de andere niet. Het is geen verplichting.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizeerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
Hartelijk dank voor de reacties, had stiekem gehoopt op een ander scenario. Dan nog maar eens een poging doen in September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 11:14
Misschien niet wat je wilt horen maar ik zou hem in september lekker kopen. De Atom LT is echt geweldig!

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit heeft te weinig discussiewaarde, zeker daar er zat eerdere topics zijn met informatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.