[Vaatwasser] Whirlpool ADG 9340/1 alles behalve rondpompen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 19:53

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste AZers,

Al zolang wij in ons huis wonen (nu 3,5) hebben we zonder problemen gebruikt gemaakt van onze Whirlpool ADG 9340/1 (Service: 8542 340 01860 - 38 0526 001658). De vaatwasser is waarschijnlijk door de eerste eigenaar van onze woning geplaatst bij oplevering (medio 2009). We wassen altijd een intensief programma (70 graden, 2.5 uur) en dit doen we zo om de dag.

Toen ik gisteren de vaatwasser opende na een succesvolle wasbeurt bleek de vaat niet schoon. Ook was de machine nog heel erg nat van binnen en het poeder zat nog in het bakje. De vaat hebben we met de hand gedaan, heerlijk kneuterig :D

Vandaag heb ik de vaatwasser nogmaals gestart (zonder vulling) op het snelprogramma (40 graden, 30 minuten):
  1. De VW pakt water, voor zover ik kan beoordelen niet meer of minder dan normaal.
  2. Daarna hoor ik een licht gezoem, dit is waarschijnlijk het verwarmingselement.
  3. Toen ontbrak het aan het spoelgeluid.
  4. Ik heb de vaatwasser open getrokken en zag onderin een mooie laag water staan en dat was ook behoorlijk warm.
  5. Daarna de vaatwasser weer gesloten en het gezoem begon weer.
  6. Na ongeveer 15 minuten begon de vaatwasser af te pompen en nieuw water aan te vullen.
  7. Na 5 minuten werd ook dit water afgepompt.
  8. Na 10 minuten pompte de vaatwasser voor de laatste keer af en gaf met een aantal pieptonen aan dat ze klaar was.
De machine was van binnen kletsnat en ook het restant zeep van de vorige keer zat er nog in.

Nu heb ik al op het internet gezocht naar de mogelijke toedracht van deze vreemde situatie.

Er is een handleiding waarin stap voor stap gesteld wordt hoe je een testprogramma moet starten. Dit lijkt bij ons niet te gebeuren; Hij startte gewoon een regulier programma, zonder extra pieptoontjes, ondanks het knipperende start-LEDje.
Mogelijk komt dit doordat onze vaatwasser helemaal geen storing heeft.

Ook bestaat de mogelijkheid om de machine te resetten, maar ik begreep dat dat alleen zin heeft wanneer de machine in storing staat.

Zijn er nog tips die jullie hebben die ik kan uitvoeren alvorens ik de plint ga verwijderen en de kit en dergelijke los moet halen?

Alvast bedankt _O_

Matis

Edit; Ik ben onder andere deze post tegengekomen. Ik weet echter niet waar ik de pomp kan vinden in mijn machine. Ik kan nergens exploded views van de vaatwasser vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 10-08-2015 19:01 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:37
Waarschijnlijk iets in de schoepen of de schoepen los, heb beide met regelmaat meegemaakt. FF een random foto van de onderkant. Overigens van een vergelijkbaar type, deze lijken verrekte veel op elkaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tozz.nl/onlinepics/whirlpool.jpg

Niet op de rode cirkel letten, maar linksonder zie je net verwarmingselement, dat grijze ding wat net in de cirkel zit. Links daarvan zit de circulatiemotor. Ik zou deze eens loshalen en kijken of er iets inzit. Makkelijkste is dan uitbouwen, op zijn zij leggen en de onderkant open halen. Dan kan je er meteen bij.

Ik denk niet dat ik het hoef te zeggen, maar haal de stekker eruit :+ Deze krengen hebben me vaker dan eens laten schrikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 19:53

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Bedankt voor je toelichting. Ik heb, voor het lezen van je post, in mijn laatste schreeuw der wanhoop, alle mogelijke obstructies weggehaald: korven, sproeiarmen, filters, roosters en het deksel van het zout en op een intensief programma de deur dichtgegooid.
Na enkele minuten hoor ik het oude vertrouwde geplons van water, ik trek voorzichtig de vaatwasser open en waarrempel, er komt weer water uit de onderste nozzle :o

Nu maar even afwachten hoe machine verder gaat, maar volgens mij lijkt hij het weer te doen. Van de ene kant ben ik opgelucht, van de andere kant weet ik nu niet wat de oorzaak kan zijn geweest.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time