Toon posts:

geheugen op 133mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een abit KT7 en ik wil me geheugen op 133 mhz laten draaien maar ik heb geen enkel idee hoe ik dat moet doen...

Zou iemand me kunnen helpen?

Groeten,

ajoc

Verwijderd

Je kan de snelheid van je geheugen instellen in je BIOS. Tijdens het opstarten druk je op DEL.

Lees eerst je handleiding maar eens geod door voor je aan je BIOS-instellingen gaat klooien.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb in me boekje gekeken, kan niets vinden wat erop lijkt, daarom vraag ik ook ff of iemand zo'n mobo heeft en het gewoon ff kan zeggen :)

Groeten

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:30
Was toch iets van cpu bus + pci bus?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

je geheugen moet ook 133 mhz aankunnen
als ze dat niet zijn? (dus bv maar 100 mhz)
kun je proberen met de fsb te verhogen dan

maar je moet maar es in je bios kijken
daar kan je instellen of je em op 100 of 133 wil zetten

Verwijderd

als je het geheugen op 133 wilt laten lopen door de fsb op te krikken , kan het best zo zijn dat je cpu deze fsb frequentie niet aan kan, hij stopt dan vanzelf >:) . kijk eerst eens op welke fsb je cpu draait, en als dat al 133 Mhz is loopt je geheugen ook al op deze frequentie.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 23:10 schreef peterpan het volgende:
kijk eerst eens op welke fsb je cpu draait, en als dat al 133 Mhz is loopt je geheugen ook al op deze frequentie.
Toch niet als je er een 100mhz module in hebt zitten? Of word dat geheugen dat automatisch overgeklockt en heb ik t dus allemaal weer fout :+

Verwijderd

jaja als uw fsb op 133 staat te draaien dan heb je je ram naar 133 mhz gehaald, dit betekend dus dat je ram overclocked is.
recentere sdrams kunnen dat wel aan ze en anders zou ie wel blijven hangen dus niet dat je je rams er mee gaat opbranden ofzo

Verwijderd

Waarschijnlijk staat er ergens een setting
mem clock = pci x 333 of 444 (444 = 133mhz)

Verwijderd

In SOftmenu III onderaan het scherm:

DRAM Frequency: Host CLK, Host Clk+PCI.
1e is 100, 2e is 133.
Bij gebruik van een 133 MHz CPU heb je alleen de Host CLK optie, kun je verder dan niks aan instellen

Verwijderd

ja maar als uw fsb op 133 staat dan kan je je dram clock niet meer naar hclk + pciclk zetten he dus dat heeft geen zin meer (je zit dan automatisch op 133 met je sdram). dram clock kan je enkel wijzigen als uw fsb maar op 100 staat.
Pagina: 1