Windows 10: Reboot tijd te lang & Bluetooth problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn Bluetooth headphones en/of Galaxy S4 Bluetooth aan de praat in Windows 10. De S4 ziet de Windows10 PC niet en vice versa. Wanneer ik naar de settings ga kies ik:

''Allow Bluetooth devices to find this PC'' , ik doe dan Apply en krijg:

An error occurred while Windows was saving your settings. The Bluetooth device might be unplugged. The following settings were not saved: Discoverability settings.

Iemand enig idee?

Oh hiervoor had ik Windows 10 ook al erop gezet, maar dat was geen clean install. Dingen werkte niet fijn, dus toen clean install gedaan. Bij de non-clean install werkte Bluetooth echter volledig.

Ik begin steeds meer erover te denken om terug te gaan naar Windows 8. Daar had ik tenminste werkend Bluetooth , gewoon een zeer vette browser met IE Metro wat volledig weg is nu en wanneer ik de Surface moest rebooten duurde dat niet 2 minuten, maar hooguit 10 seconden.

Daarnaast blazen de fans van mijn Surface Pro (de eerste) veel te veel, veel meer dan in Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Heb je het dus over je Windows 10 PC? Waarom haal je je Surface Pro er dan bij in je verhaal?! :) Misschien even je drivers van de Bluetooth op je PC bijwerken, bijv. via de maker van je pc of de website van Intel of zo. Zoek maar bij programma's en onderdelen naar iets met bluetooth en dan vindt je vanzelf uit wie dit stukje software maakt voor jouw pc. Zou je hier dan een afbeelding van kunnen maken en deze willen posten? Kun je ook alsjeblieft je systeemspecificaties geven!? Dit is altijd zeer gewenst... :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Haha, stomme ik. Ik bedoelde al die tijd alleen maar mijn Surface Pro (de eerste), dat is mijn Windows 10 PC. :)

Ik heb eens gedaan wat jij zei en het komt erop neer dat het Intel Wireless Bluetooth is. De Surface Pro heeft zelf:

Intel Core i5--3317U CPU @ 1.70GHZ
4GB RAM
Windows 10 64 bit
Intel HD Graphics 4000

De drivers die ik zelf kan vinden op internet zijn vooral Win7 en 8 drivers, niet van 10.

Ook de Intel driver update utility kan niets vinden.

EDIT:

YES, het werkt nu!

Ik weet niet 100% zeker of dit de reden was, maar ik heb de nieuwste Windows 10 driver geinstalleerd van hier:

https://downloadcenter.intel.com/search?keyword=bluetooth

Toen een reboot gedaan. Ik merkte ineens dat Bluetooth niet meer ertussen stond rechts van het scherm. Dus ik zoeken in Windows 10 naar Bluetooth. Ik klikte toen Network&Internet settings en koos toen voor de gein eens Flight Mode en bij Wireless devices stond Bluetooth uit. Aan gezet en het werkt! Geen idee of Bluetooth al die tijd al tussen Flight Mode stond.

[ Voor 43% gewijzigd door devilsnight op 10-08-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Ha, heeft mijn oplossing je misschien toch wel geholpen of zat deze optie op een vreemde manier toch al die tijd al verborgen :) Mooi dat het is opgelost :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Yes. Whatever the case, bedankt voor de hulp. :D