Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07
Ik zoek een?
Ik zoek een degelijke smartphone voor een tamelijke oud familielid afkomend van een slide telefoon van Nokia

Wat is je budget?
100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, sms'en, eventueel whatsapp en de nodige vakantiefotos moet ermee gemaakt kunnen worden

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij kijkshop een heel aantal telefoons onder de 100, maar ik ben er niet echt van overtuigd. Ook naar tweedehands, maar mijn familielid is er geen fan van.

Ik zag de motorola moto maar die is een stuk boven budget

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me af of mijn familielid uberhaupt wel een smartphone kan gebruiken, heeft het hele leven old fashion telefoons gebruikt om te bellen en te sms'en, maar hij is hier op vakantie en wil blijkbaar een smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-07 17:23
Hallo,

De Moto E is niet boven je budget. De Moto G wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Moto E lijkt hier in Nederland inderdaad de beste optie. Eventueel kun je voor een toestel uit China gaan, maar weet niet of dat een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:27
Wat is tamelijk oud? 40+? 50+? 60+? 70+? 80+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:58

Croga

The Unreasonable Man

Met deze eisen?

Windows phone! Geen twijfel mogelijk.

- Alle functionaliteit die beschreven wordt
- Gebruiks-ervaring in dit budget vele malen beter dan de concurrentie (zowel BB als 2e hand iOS als willekeurig welke Android)
- Relatief stevige apparaten
- Relatief eenvoudig in gebruik (zeker eenvoudiger dan iOS en Android; voornamelijk voor alles wat niet bellen is)

De vraag of je familielid geholpen is met een smartphone is maar op 1 manier te beantwoorden: Gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-07 20:14
Met Croga hierboven. Kijk eens naar de Lumia 435 en 532. Voornaamste verschil is dat de 532 een betere camera heeft, 5MP en quad core t.o.v. 2MP en dual core in de 435. Vergelijking in de PW: http://tweakers.net/price.../431223;431220/categorie/

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Geen Android en al helemaal geen chinees voor een ouder persoon, die geen smartphone gewend is ;). Lumia of iPhone, maar onder €100 krijg je qua iPhones alleen een tweedehands 4 of 4s, blijven de Lumia's over: zeer gebruiksvriendelijk en goede prestaties in deze budget prijsklasse. Ik zou in dit geval dan ook voor de 532 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Lumia's, handsdown, WP is heerlijk simpel + grote tegels met duidelijke tekst, vaak wel zo handig voor een wat ouder persoon.

Voordeel is ook dat ook een Lumia van [ver] onder de 100 euro nog behoorlijk snappy is, en blijft. Bij Android is dat naar mijn ervaring vaak maar de vraag bij goedkope telefoons.

Zelf zou ik een 532 of 535 nemen. De 535 heeft een wat groter scherm, natuurlijk wel wennen als je een dumbphone gewend bent, maar dat alles wat groter is, vinden veel ouderen vaak wel prettig. Althans, de testgroep bestaande uit mijn ouders liet dat zien :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Tamelijk oud is 70 plus. Ik heb geprobeerd om degene over te halen om gewoon te blijven bij de huidige telefoon, maar het mocht niet baten. Er wordt nu uit een impuls gehandeld, omdat ie niet wil wachten totdat een geschikte kandidaat heb gevonden. Voor hem is elke telefoon hetzelfde en wordt alleen naar de prijs gekeken. (kan daat persoonlijk niet tegen)
De Moto E is overigens wel een stuk buiten budget en aangezien het niet mijn geld is kan ik niet zeggen dat dat extra geld wil betalen met de bovenstaande visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Weet-ie al dat-ie elke dag gaat moeten opladen i.p.v. fijn 3 weken met z'n batterij te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
RemcoDelft schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:30:
Weet-ie al dat-ie elke dag gaat moeten opladen i.p.v. fijn 3 weken met z'n batterij te kunnen doen?
Het zit zo dat zijn huidige nokia 3 keer per dag moet worden opgeladen. (ja je leest het goed)
Hij is al door 3 batterijen gegaan, een steeds terugkerend probleem. En aangezien de telefoon hoofdzakelijk gebruikt zal worden voor bellen en smsen zal de smartphone hopelijk op zn minst een paar dagen meegaan hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
Lumia pands down.
Heb zelf privé Android en voor werk een lumia.
Ding werkt echt goed voor de prijs klasse een dat tegenover een high end Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:46
Mijn vader van 65 heeft sinds enkele maanden een Motorola Moto E, de eerste versie. Kwam van zo'n oude Nokia 1600 af. Hoewel ik in eerste instantie ook Windows Phone opperde en hem eens heb laten spelen met mijn Huawei Ascend W2 (Windows Phone 8.1) en mijn Xperia Z (Android 5.0) kwamen we op Android uit vanwege wat apps welke hij wil gaan gebruiken.

Nu gebruikt hij die apps nog niet, maar kan inmiddels aardig met de telefoon overweg. De Nokia 1600 heeft hij nooit echt begrepen maar deze dus wel. Android voor oudere personen kan dus wel, maar zorg ervoor dat het/de homescreen(s) overzichtelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Ik wil iedereen bedanken, maar het is allemaal tevergeefs. De alcatel one touch pixi 3 is gekocht buiten mijn weten om, dus dat was het dan. Lijkt een heel standaard ding niet echt wat indrukwekkend, zeker niet mijn keus, maar het was niet mijn geld.
http://www.kijkshop.nl/pr...-pixi-3-4-5-simlock-vrij/
Pagina: 1