Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-11 20:24
Dag allen

Ik werk voor een architectenbureau, en wij zijn op zoek naar een tablet die we mee kunnen nemen naar klanten toe. De tablet zou, eenvoudig, onze website moeten kunnen tonen met onze projecten op. Soms zijn er echte nieuwere projecten waarvan reeds werffoto's zijn, maar die nog niet op de website staan. Deze projecten staan bij ons op de server (Windows), dus zou op de 1 of andere manier toegankelijk moeten zijn (VPN)?

Ik dacht dat de Surface hiervoor een geschikt apparaat zou zijn, maar ik vind nergens op de website terug of je hier een data-sim kan insteken? Slimme keuze, of zou een Android / Apple apparaat meer interessant zijn?

Alvast bedankt!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 13:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Surface 3 (non pro) heeft een 4G versie, dat zou dan in ieder geval moeten werken (al zou je zelfs gewoon onedrive kunnen gebruiken).

Anders kan je nog altijd je Phone (dualsim voor datasim) als hotspot gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Het technische verhaal en hoe het te verbinden is met een server laat ik liever over aan degenen die er ook écht wat vanaf weten.

In elk kun je de Surface 3 gebruiken, daar is zoals SinergyX al aangeeft een 4G versie van waar je dus gewoon een SIM in kan steken. Maar is het de bedoeling puur een presentatie te kunnen doen of zou je ook meer willen? Kan mij voorstellen dat je op termijn toch meer gebruik wilt maken van nieuwe technieken e.d. waar je klanten nog beter mee kunt informeren.

De Surface is dan misschien wel de betere keuze en dan helemaal een Pro 3 (of straks 4). Je kunt er alles op draaien wat je wilt en het zou je de mogelijkheid geven om klanten meteen meer te kunnen laten zien, iets wat je ter plaatse kan maken bijvoorbeeld. Simpele schets met de zeer goede pen, of meteen een iets in je favoriete tekensoftware aanmaken om de klant een beeld te geven van bepaalde dingen.

Wil je puur en alleen statische plaatjes/projecten laten zien dan zou elke tablet met een dataconnectie haast wel geschikt zijn, los van eventuele performance bottlenecks. Wil je meer toekomst bestendig zijn dan zou ik sneller voor een Surface, al dan niet Pro, gaan. Mits goed benut zou je er klanten IMHO meer mee van dienst kunnen zijn nu en in de toekomst en wie weet levert die kleine investering in een Surface weel meer klandizie op dan een Android of iOS tablet ooit kan doen.