Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt m'n main work/game machine, dus eigenlijk van alles. Development, design, foto en videobewerking, Adobe pakket, gamen (liefst op maxed out settings natuurlijk), Steam, Internet, VPN, VMware etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van 1500 ~ 1750 Euro (exclusief scherm en andere accessoires).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat twee videokaarten op dit moment nog wel overkill is, een GTX 970 met 4GB GDDR5 moet wel genoeg zijn. Deze kan ik later nog upgraden of eventueel overgaan op SLI. Een SSD is uiteraard een must voor het OS en apps, HDD niet nodig ivm genoeg externe opslag. Verder is het nieuwe USB3 belangrijk en DisplayPort is een pre (zit wel op de meeste 1151 borden volgens mij).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur voor een merk. Het belangrijkste is dat het stabiel is en goed moet werken. Ik heb de laatste jaren alleen met Mac's gewerkt en wil straks niet pielen met dll bestanden en allerlei verschillende soorten drivers. Goede / simpele software support voor de hardware is dus wel een pre.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller het systeem hoe beter. Grootte of energieverbruik maakt niet uit. Ik doel nu op een 1151 Skylake systeem zodat ik wel wat meer "future proof" ben.
Ga je overklokken?
Geen zin om over te klokken. Gewoon installeren van de default meuk en gaan.
Heb nu het volgende samengesteld:
Het wordt m'n main work/game machine, dus eigenlijk van alles. Development, design, foto en videobewerking, Adobe pakket, gamen (liefst op maxed out settings natuurlijk), Steam, Internet, VPN, VMware etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van 1500 ~ 1750 Euro (exclusief scherm en andere accessoires).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat twee videokaarten op dit moment nog wel overkill is, een GTX 970 met 4GB GDDR5 moet wel genoeg zijn. Deze kan ik later nog upgraden of eventueel overgaan op SLI. Een SSD is uiteraard een must voor het OS en apps, HDD niet nodig ivm genoeg externe opslag. Verder is het nieuwe USB3 belangrijk en DisplayPort is een pre (zit wel op de meeste 1151 borden volgens mij).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur voor een merk. Het belangrijkste is dat het stabiel is en goed moet werken. Ik heb de laatste jaren alleen met Mac's gewerkt en wil straks niet pielen met dll bestanden en allerlei verschillende soorten drivers. Goede / simpele software support voor de hardware is dus wel een pre.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller het systeem hoe beter. Grootte of energieverbruik maakt niet uit. Ik doel nu op een 1151 Skylake systeem zodat ik wel wat meer "future proof" ben.
Ga je overklokken?
Geen zin om over te klokken. Gewoon installeren van de default meuk en gaan.
Heb nu het volgende samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 380,95 | € 380,95 |
| 1 | MSI Z170A GAMING M7 | € 234,- | € 234,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | NZXT Kraken X61 | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 13,42 | € 13,42 |
| 1 | Corsair RM750 | € 129,91 | € 129,91 |
| 1 | Crucial MX200 M.2 60mm 500GB | € 195,90 | € 195,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.643,03 | |