Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 16:41
Hallo,

Ik heb een laptop onder mijn neus geduwd gekregen met het volgende probleem:

Wanneer er een facebook filmpje gekeken in Chrome word valt na het filmpje het geluid weg. Onder afspeel apparaat word nog wel weergegeven dat er geluid afgespeeld word, maar niet daadwerkelijk afgespeeld.

Dit probleem is ontstaan, vermoedelijk, na de installatie van de Windows 10 update.

Het betreft een Toshiba L750 PSK36E. De geluidskaart die hier in zit is vermoedelijk(gezien de drivers welke er voor geleverd worden) een Conextant. Voor de rest zit er een SSD ingebouwd en heeft hij de standaard specs(A6 cpu en 6Gb geheugen)

Wat ik al geprobeerd heb:
- Apparaat verwijderen en opnieuw installeren. Hoeraa hij doet het! Helaas, na een filmpje op facebook bekeken te hebben valt hij weer weg.
- Driver gedownload van Toshiba en geprobeerd te installeren, krijg hier een foutmelding dat de installatie niet gelukt is.
- Driver voor Conextant gezocht op Google, 1 van Dell gevonden. Installeerde wel, maar hielp niks
- Flash Player geupdate, terwijl deze in Chrome zit i know..
- Flash Player in Chrome uitgezet
- Geprobeerd met Internet Explorer het filmpje te bekijken, hier blijft hij laden zonder het filmpje af te spelen.
- Alle andere afspeelapparaten verwijderen of uitschakelen, geen succes
- HDaudio afspeelapparaat configureren als zijnde Stereo apparaat(waar hij standaard op staat omdat het een laptop is) werkte ook niet.

Zoals je ziet heb ik al een heleboel geprobeerd, maar hij blijft falen. Hij blijft dus wel gewoon werken als je maar geen facebook filmpjes afspeelt. Nou doet ze dat heel graag dus da's ook geen oplossing |:(

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor dit vervelende probleem, want ik ben een beetje einde raad...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Firefox? Wel audio op headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 16:41
Nog geen Firefox geprobeerd, het is voor iemand die er niet veel verstand van heeft en wil niet al te veel wisselen, ze heeft dit net onder de knie...
Headphones heb ik niet geprobeerd, maar als die wel geluid geven, wat is dan de oplossing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Matthijs,
Ik heb dezelfde laptop en heb al geruime tijd hetzelfde probleem (zowel op windows 7 als op windows 10)
Heb diverse drivers geprobeerd. Kreeg soms geluid maar dat viel weer na een half minuutje weg.
Is het probleem bij jou inmiddels opgelost. En zo ja, wat moet er zoal gedaan worden om 'm weer te laten praten.
Gr.