iCloud Photo Library - Optimized Storage & Dropbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Sinds kort heb ik de iCloud Photo Library aangezet op mijn iPhone en MacBook. En dat werkt eigenlijk verdomde goed. Alles wordt mooi gesynchroniseerd en die optimized storage optie is ook wel erg handig om te zorgen dat mijn (wat oudere) MacBook niet direct vol loopt door al die foto's.

Nu heeft mijn iPhone die optie voor optimized storage ook. Ik heb dat even geprobeerd en het werkt erg goed, direct een hoop meer ruimte vrij. Alleen... ik vraag me af hoe dit werkt in combinatie met de automatische fotobackups naar Dropbox. Want als mijn iPhone van bepaalde foto's enkel een low-res variant heeft (pas na openen download hij de grote versie), worden die low-res foto's dan ook niet naar Dropbox gestuurd in plaats van de full-res foto's?

Ik ben gaan Googlen en kan er vrijwel niets over vinden. Dit topic op Ars Technica claimt dat Dropbox niet de foto's uit de lokale storage van de iPhone haalt, maar direct met de Photos api spreekt en daar de goede varianten vandaan haalt:
There is clearly an API to obtain the original full-res photo from IOS, whether the photo is on iCloud or device. Clearly, Dropbox uses said API.
Maar, dit topic op het Dropbox forum spreekt het tegen:
Carousel will upload photos exactly as they are on your phone's local memory.
Dit gaat weliswaar over Carousel, maar ik ga er (misschien ten onrechte?) vanuit dat die dezelfde techniek gebruikt als Dropbox.

Is er hier iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Ik kan Dropbox backups natuurlijk uitzetten, maar dat vind ik geen oplossing. Het fijne daarvan vind ik dat het eenrichtings-backups zijn en dus geen synchronisatie. Mocht ik op mijn MacBook per ongeluk een hele zwik foto's weggooien in de Photos app, dan staan die nog steeds in Dropbox.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Niemand? :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
iCloud photo library kan je alle verwijderde foto's tot 30 dagen nog recupereren. Het origineel wordt ook altijd bewaard ongeacht dat je alles geedit hebt. Ik zie dus geen reden om eigenlijk ook nog naar dropbox up te loaden.

Het antwoord op je vraag weet ik eigenlijk niet. Maar je kan dit ongetwijfeld zelf testen en hier je resultaten posten.