Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Solidworks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Komend schooljaar ga ik naar het HBO om de opleiding mechatronica te volgen, waar SolidWorks een belangrijk deel van is. Ik heb dus een laptop nodig waar ik regelmatig SolidWorks op moet gebruiken.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral tekenen met SolidWorks (2015 of 2016), verslagen maken.

Wat is je budget?
Het liefst tussen de 800 en 900 euro. ik zou er meer aan kunnen besteden, maar liever niet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag 10 minuten op de fiets, lopen op het station en naar het schoolgebouw (+-5min.) en een uur in de trein. Eerder is mij al aangeraden om een niet te grote laptop te nemen, maar als een groter formaat goedkoper is (wat ik vaak zie gebeuren) valt hij niet gelijk af.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mij maakt het merk niet zo veel uit. Ik zou wel korting kunnen krijgen op een Dell laptop, en Dell schijnt ook goede service te hebben. Toch maakt het mij niet veel uit, hoe meer keuze, hoe beter.

Ik heb al een tijd besteed aan het zoeken van een geschikte laptop, alleen als ik op de site van solidworks (https://www.solidworks.co...t/SystemRequirements.html) naar de videokaart (https://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html) kijk, blijkt dat ik met de prijs rond de 1300 euro uitkom. dit lijkt mij een beetje bizar, dus vandaar dat ik het hier vraag.

mvg, Harm

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-11 20:35
Als je een laptop wil die de beste ondersteuning heeft voor solidworks dan kom je op een laptop met een quadro of FirePro kaart uit en die beginnen nu eenmaal bij 1300 euro.
Heeft je school geen goede aanbieding, of laten ze je er helemaal vrij in wat je haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Red91 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:09:
Als je een laptop wil die de beste ondersteuning heeft voor solidworks dan kom je op een laptop met een quadro of FirePro kaart uit en die beginnen nu eenmaal bij 1300 euro.
Heeft je school geen goede aanbieding, of laten ze je er helemaal vrij in wat je haalt?
Ik heb uiteindelijk een asus n750jk gekocht voor 960 euro. na twee weken school ben ik tot de conclusie gekomen dat solidworks prima werkt zonder een quadro of firepro kaart, dus als iemand in de toekomst een laptop voor solidworks nodig heeft en dit leest: begin niet aan de dure kaarten.

ik heb op deze site: http://videocardbenchmark.net/gpu_list.php scores vergeleken, mijn videokaart heeft nu ongeveer een score van 1600, waar solidworks makkelijk mee werkt, boven verwachting zelfs. Als een toekomstige solidworks gebruiker dus een laptop wil kopen en dit leest, koop een videokaart die ongeveer een score heeft tussen de 1000 en 1500, en je hebt een goede laptop. SSD is wel aanbevolen.

Harm

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:14

Case_C

[Team Carrack]

Het kan zijn dat Solidworks prima werkt, maar de grafische kaart zal pas echt aangesproken gaan worden wanneer je met zwaardere modellen gaat werken. Het meest basic werk vormt volgens mij niet de barriere met modelleren. Pas wanneer de modellen groter worden zal je waarschijnlijk wel wat gaan missen in performance.

Ik vraag me af hoe de GTX850m daar op gaat reageren, de kaart zal wel redelijk wat power hebben maar niet de drivers om het 'altijd' goed aan te sturen.

In ieder geval succes met je studie! :)

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-11 20:35
Case_C schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:14:
Het kan zijn dat Solidworks prima werkt, maar de grafische kaart zal pas echt aangesproken gaan worden wanneer je met zwaardere modellen gaat werken. Het meest basic werk vormt volgens mij niet de barriere met modelleren. Pas wanneer de modellen groter worden zal je waarschijnlijk wel wat gaan missen in performance.

Ik vraag me af hoe de GTX850m daar op gaat reageren, de kaart zal wel redelijk wat power hebben maar niet de drivers om het 'altijd' goed aan te sturen.

Ik ben nu een maandje met de studie bezig. Ik heb een paar parts en een assembly van 20 parts gemaakt. Dat trok mijn laptop allemaal met gemak, maar mijn mede-student die met een basic laptop ( intel i3 en HD graphics) kon de assembly niet trekken en laat ik het maar niet over het renderen hebben.

Een andere medeleerling heeft een laptop met een amd m270 videokaart maar dan wel met een quadcore. Eens kijken wanneer en of zijn laptop het niet meer gaat trekken.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn Dell M2800, helemaal omdat ik hem voor 1000 euro op de kop kon tikken.

• paul23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Case_C schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:14:

Als student heb je hier niet heel vaak mee te maken. (Ik heb slechts een enkele keer het complete model voor de delfi-C3 geladen, en daar werd idd mijn kaart gestressed).

Maar dit was letterlijk 1 keer in mijn gehele studie. En toen moest ik niet eens met dat complete model werken (had het geladen voor de fun). Op dat moment werd mijn laptop scherm ook wel erg klein, en schakelde ik over op de vaste computers om beter overzicht te houden.

Ik ben nu van mening dat het moment dat je echt grote modellen begint te gebruiken die echt specifieke eisen aan je computer beginnen te stellen: je niet meer aan een laptop gaat denken (deze modellen zullen wss ook alleen op een bepaalde plek geopent mogen worden in verband met bedrijfs spionage). Tijdens je studie zal je dit niet tegenkomen.

Dus ik zou gewoon een goede standaard grafische kaart kopen, die zijn beter (goedkoper) voor het algemeen gebruik. Als je af stapt van de quadro/firepro wordt die 1300 euro laptop ineens 1000.

Nog een ding: solidworks op een kleine laptop is een ramp. - Een regelrechte ramp. Behalve als je overal schermen tot je beschikking hebt wil je echt een 15.6 inch doorsnee laptop hebben. Zelfs dat vindt ik vaak enorm klein om overzicht te houden terwijl je bezig bent. Zelfs voor iets simpels als een vliegtuig deur werd ik gek op mijn (15.6 inch) laptop.
Pagina: 1