Geschil met afname service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24
Ik heb recent een service afgenomen van een externe partij, avanset.com.
avanset.com bied een bepaalde service aan die per maand, kwartaal, halfjaar & jaar afgenomen kan worden.
Deze service had ik maar 1 maand nodig dus heb hierbij gekozen voor het maandelijkse plan, hierbij natuurlijk even de policy doorgelezen of er een minimum aan zat, dit heb ik niet kunnen vinden.

Nu een paar weken later wil ik het hele gebeuren annuleren en heb hiervoor dus een verzoek ingestuurd.
Hierbij moet een formulier geupload worden met wat informatie.
Na dit gedaan te hebben is het akkoord gegaan en krijg ik de volgende melding op mijn profiel:
Thank you for completing the Step1 in the subscription cancellation process.

A subscription cancellation link will be available in your login once the minimum duration is reached. Please check back when this period, which ends on Oct,29, is over.
Please note that the minimum duration to cancel the subscription is 3 months. Please read our billing policy here.
If you want to cancel your Subscription immediately then you will need to pay a one time handling fees for 59.99$. Click Here to Pay Now
Natuurlijk was ik verbaasd hierover en heb direct de support gemaild met hoe dit zat.
Na enig heen en weer gemail krijg ik een linkje naar hun FAQ waarin het volgende staat: http://www.avanset.com/support.html
Yes, you can cancel your subscription from the website member area by clicking on account setting and updating your subscription status to cancel from there. However monthly subscription you will need to continue for at least 3 months according to the rules of X Billing Policy before being able to cancel it
En volgens de policy : http://www.avanset.com/billing-policy.html
Customer Hereby Agrees to the minimum Duration of Cancellation for Subscription.
Zonder enig tijdstip eraan, dus redelijkerwijs 1 maand afnemen = 1 volledige maand betalen, geen probleem.

Echter heb ik de FAQ niet gelezen want ik had geen vragen, en heb hier ook geen akkoord op hoeven geven.
Tijdens het betaalproces ben ik hier ook niet op gewezen.
Ik heb dit hele gebeuren gelukkig wel betaald met CC om nog iets te hebben om op terug te vallen.

Nu is mijn vraag, kan ik hier nog iets tegen doen of zal ik het verder naar mijn CC maatschappij moeten doorsturen om van deze praktijk af te komen zonder verdere kosten, of ben ik gewoonweg de sjaak?
Het bedrijf is trouwens gevestigd in Engeland.

[ Voor 7% gewijzigd door tha_crazy op 10-08-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 10:21

ResuCigam

BOFH

tha_crazy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:13:
Deze service had ik maar 1 maand nodig dus heb hierbij gekozen voor het maandelijkse plan, hierbij natuurlijk even de policy doorgelezen of er een minimum aan zat, dit heb ik niet kunnen vinden.

Na enig heen en weer gemail krijg ik een linkje naar hun FAQ waarin het volgende staat:

Echter heb ik de FAQ niet gelezen want ik had geen vragen, en heb hier ook geen akkoord op hoeven geven.
Je zegt dat je de FAQ niet gelezen had omdat je geen vragen had. Verder heb je niet verder gezocht of er een minimum aanzat dus volgens mij kan je ze weinig verwijten. Jij had je beter moeten (laten) informeren.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
ResuCigam schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Je zegt dat je de FAQ niet gelezen had omdat je geen vragen had. Verder heb je niet verder gezocht of er een minimum aanzat dus volgens mij kan je ze weinig verwijten. Jij had je beter moeten (laten) informeren.
Naja ben ik het niet mee eens, ik moest met de billing policy akkoord gaan, niet met een FAQ.
In de billing policy staat geen specifiek tijdstip gemeld anders dan dat ik akkoord ga met de minimale duur.

Gezien dit niet aanwezig is kan er volgens mij redelijkerwijs worden aangenomen dat als ik iets afneem voor 1 maand, dat ik ook die maand volledig moet betalen en niet ineens voor 3, hetzelfde voor een kwartaal, zou apart zijn als ik daar ineens voor een half jaar zou moeten betalen.

Als dat ik dat namelijk had geweten had ik hem namelijk wel afgenomen voor een kwartaal, is namelijk nog goedkoper ook

3 maal $55.99 = 167.97 (maand)
3 maal $31.99 = 95.97 (kwartaal)

De maand is dan imho gewoon pure misleiding, want het is sowieso een kwartaal.

[ Voor 13% gewijzigd door tha_crazy op 10-08-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:41
ResuCigam schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Volgens mij is dit niet helemaal juist. Een FAQ kan je namelijk ook gewoon weer aanpassen na afsluiten van je contract. In het meest extreme geval heeft deze medewerker een entry in de FAQ gemaakt en daarna OP er op gewezen. Dat zou wel heel makkelijk zijn.

Je bent akkoord gegaan met een set algemene voorwaarden daar zijn ze aan verbonden. Ik zou je poot stijf houden en inderdaad je CC-company terug laten vorderen als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In de FAQ word er verwezen naar de billing policy, lijkt me dat je die regel daar dan toch ook in terug kan vinden?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Powergrim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:25:
[...]

Volgens mij is dit niet helemaal juist. Een FAQ kan je namelijk ook gewoon weer aanpassen na afsluiten van je contract. In het meest extreme geval heeft deze medewerker een entry in de FAQ gemaakt en daarna OP er op gewezen. Dat zou wel heel makkelijk zijn.

Je bent akkoord gegaan met een set algemene voorwaarden daar zijn ze aan verbonden. Ik zou je poot stijf houden en inderdaad je CC-company terug laten vorderen als dat kan.
Daar ben ik het inderdaad ook mee eens, als ik akkoord had moeten gaan met de geldende FAQ dan had ik deze ook doorgelezen, erachter gekomen dat het sowieso een kwartaal was en dan het helemaal niet afgenomen of misschien wel een kwartaal.

Heb ondertussen al wel een vraag uitstaan bij de CC maatschappij hierover.
Hooglander1 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:26:
In de FAQ word er verwezen naar de billing policy, lijkt me dat je die regel daar dan toch ook in terug kan vinden?
Het enige relevante wat er te vinden is, is de bovenstaande zin
Customer Hereby Agrees to the minimum Duration of Cancellation for Subscription.
Zonder tijdsperiode erbij, afgezien van de afname van een jaar, daar staat wel een extra kopje voor.
Once a customer purchases the yearly subscription for Unlimited Access, it can only be changed to quarterly subscription, hence, a customer must pay the amount of quarterly subscription if he wants to reduce the tenure of his Yearly Unlimited Access, once purchased.
Echter heb ik geen jaar afgenomen en heeft dit dus ook geen toepassing op mij.

[ Voor 0% gewijzigd door tha_crazy op 10-08-2015 14:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@tha_crazy, noem gewoon de service, zodat anderen de documentatie kunnen bekijken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
gambieter schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:36:
[mbr]@tha_crazy, noem gewoon de service, zodat anderen de documentatie kunnen bekijken :) [/]
Geen probleem, wilde het even weghouden om spam oid te voorkomen :)
Ik pas de OP even aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Door simpelweg even te Googelen ben ik er al achter dat het hier om Avanset gaat. Voor het gemak gooi ik de link hier maar meteen in, zodat anderen mee kunnen kijken naar de Policies e.d.

Om eens te kijken ben ik naar de website van Avanset gegaan, zoals hierboven gelinkt. Gelijk geklikt op de gele knop met 'Get Started'. Vervolgens weer 'Get Started', 'Choose Basic' gekozen en vervolgens voor 1-maand gekozen (à $55.99/month volgens de site, waar 3 maanden neer komt op $31.99/month). Geklikt op 'Checkout' en op deze pagina alles even goed bekeken. Er staat nergens iets over een minimale duratie. De enige voorwaarden die je moet accepteren is de 'Avanset Billing Policy' (te vinden boven de knop 'Pay Now', dit moet je aanvinken).

Nadat ik deze 'Billing policy' door heb 'gelezen' (gescand op een aantal woorden met de zoek-functie van mijn browser), en specifiek gekeken/gezocht heb naar:
- Cancellation;
- Subscription;
- Duration;
- Three/3;
- Minimum;
- Manually;
- Etc.
Zie ik nergens iets staan over de minimum tijd dat het abonnement afgenomen moet worden. Het enige dat er staat is:
Customer Hereby Agrees to the minimum Duration of Cancellation for Subscription. Customer also agree to complete the Cancellation of Subscription forma Manually and upload.
Echter staat er nergens iets over de 'Duration of Cancellation for Subscription'. Totdat je bij de FAQ komt. (Maar dit staat dus niet in de voorwaarden).

Onder 'Purchase' staat: "How can I cancel my subscription?"
Yes, you can cancel your subscription from the website member area by clicking on account setting and updating your subscription status to cancel from there. However monthly subscription you will need to continue for at least 3 months according to the rules of Avanset.com Billing Policy before being able to cancel it. If you want to cancel before 3 months, you can do it by paying $59.99 Fee for cancellation of your subscription immediately. Semi-Annual and Annual subscriptions can be cancelled any time from within your Avanset website member area.
Echter staat dus in de 'Billing Policy' niets over de 'minimum duration' van een abonnement!

Hoewel ik verder geen juridische opleiding volg is mijn advies: als de wiede weerga een screenshot MET tijdstempel en datum maken van de 'Billing Policy' én de FAQ. Zo heb je in ieder geval bewijs dat er over en verwezen wordt naar een periode die niet vermeld wordt. Hier kan je dan verder uit werken denk ik.

Eventueel ook even kijken of je via Google Cache ofzo iets kan vinden over de 'Billing policy', dat deze niet in de tussentijd verandert is. Als je dit bewijs hebt dan sta je al een stuk sterker gelijk en kan je ook naar je creditcard maatschappij denk ik :).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 09:28
https://www.reddit.com/r/...ctually_a_more_expensive/

Uitgaande dat mensen in het verleden geen informatie uit de toekomst kunnen verzinnen, lijkt het erop dat de FAQ niet is aangepast.

[quote]I just finished all my tests. I ended up having to Subscribe. I wish I had read ALL the fine print.

I went to cancel and this is what I saw
"Yes, you can cancel your subscription from the website member area by clicking on account setting and updating your subscription status to cancel from there. However monthly subscription you will need to continue for at least 3 months according to the rules of Certplex Ltd. Billing Policy before being able to cancel it. If you want to cancel before 3 months, you can do it by paying $59.99 Fee for cancellation of your subscription immediately. Semi-Annual and Annual subscriptions can be cancelled any time from within your Avanset website member area."

The VCE Suite used to be so useful and properly priced....I wish I could code well enough to make a rival. [/quote]

bron

hmm blijkbaar toch een iets ander bedrijf... of het moederbedrijf volgens het internet

[ Voor 8% gewijzigd door Exor op 10-08-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Vickiieee schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:38:
Hoewel ik verder geen juridische opleiding volg is mijn advies: als de wiede weerga een screenshot MET tijdstempel en datum maken van de 'Billing Policy' én de FAQ. Zo heb je in ieder geval bewijs dat er over en verwezen wordt naar een periode die niet vermeld wordt. Hier kan je dan verder uit werken denk ik.

Eventueel ook even kijken of je via Google Cache ofzo iets kan vinden over de 'Billing policy', dat deze niet in de tussentijd verandert is. Als je dit bewijs hebt dan sta je al een stuk sterker gelijk en kan je ook naar je creditcard maatschappij denk ik :).
En dat was dus ook waar in tegenaanliep.
Voor ik ben gaan mailen heb het inderdaad nog een keer doorlopen maar ben het nergens tegengekomen.

Ik heb sowieso van de billing policy al een save gemaakt, zowel als PDF als een volledige web save voordat ik ze begon te mailen.
Ik het mailverkeer hiervan heb ik ze al op de hoogte gesteld dat ik een backup ervan heb gemaakt.
Van de FAQ maak ik nu ook direct even een screenshot.

[ Voor 42% gewijzigd door tha_crazy op 10-08-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

tha_crazy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:42:
[...]

En dat was dus ook waar in tegenaanliep.
Voor ik ben gaan mailen heb het inderdaad nog een keer doorlopen maar ben het nergens tegengekomen.

Ik heb sowieso van de billing policy al een save gemaakt, zowel als PDF als een volledige web save.
Van de FAQ maak ik nu ook direct even een screenshot.
Verstandig! ;)

Je zou sowieso nog even kunnen zoeken op de site naar 'Duration of Cancellation for Subscription'. Aangezien hier naar gerefereerd wordt, maar dit (in ieder geval) in de Billing Policy niet terug komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Vickiieee schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Verstandig! ;)

Je zou sowieso nog even kunnen zoeken op de site naar 'Duration of Cancellation for Subscription'. Aangezien hier naar gerefereerd wordt, maar dit (in ieder geval) in de Billing Policy niet terug komt..
Die levert me inderdaad aardig wat hits op, maar dan meer mensen die er ook problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

tha_crazy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Die levert me inderdaad aardig wat hits op, maar dan meer mensen die er ook problemen mee hebben.
Zou op zich al genoeg moeten zeggen. Dat bedrijf is op een slinkse manier bezig om klanten geld afhandig te maken.
Misschien dat je nog iets zou kunnen met het feit dat je per maand $59.99 betaald, en bij gelijk opzeggen nog drie maanden moet betalen, maar dat meteen 3 maanden slechts $31.99 kost?
Ook de optie om het gelijk voor elkaar te krijgen, maar dan wel nog een keer de kosten van een volle maand moeten betalen vind ik erg slinks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: is het een zakelijke of privé overeenkomst? Dat is relevant.

Het is een bedrijf in de UK, dat zich verder niet echt richt op Nederlandse consumenten. Daarmee zal je moeten kijken naar Engels recht. Echter, Europese regelgeving moet dan wel weer gewoon doorgevoerd zijn.
http://ec.europa.eu/consu...ts/directive/index_en.htm

In Nederland is het vereist dat de hoofdkenmerken van een overeenkomst niet ergens in Algemene Voorwaarden (of nog dieper) verstopt mogen zijn. Voorwaarden over contractduur, die impact heeft op de kosten is primaire informatie. Die moeten beter inzichtelijk zijn dan ergens achteraf.
Dat lijkt ook in de EU Directive zo benoemd te zijn:
http://ec.europa.eu/justi...files/crd_guidance_en.pdf

Pagina 32:
Article 8(9) of the Consumer Rights Directive expressly confirms that it is without prejudice
to the provisions laid down in Articles 9 and 11 of Directive 2000/31/EC, whereby the trader
is required to allow the consumer to verify the e-order before placing it.

Accordingly, Article 8(2) of the Directive would in practice apply at the moment in which the consumer is asked to verify the order in line with the eCommerce Directive, i.e. to check the contents of the
shopping basket before clicking on the 'buy' button.

The terms 'directly before' in Article 8(2) should cover, firstly, the temporal aspect and should be construed as meaning ‘immediately before’. Furthermore, the terms 'prominent manner' and 'close vicinity' in Recital 39 suggest stronger requirements on presenting information compared to the general requirements under Article 6(1) and 8(1). The information should be presented in a way that the consumer can actually see and read it before placing the order without being obliged to navigate away from the page used to place the order.

The specific pre-contractual information requirements referred to in Article 8(2) are:
(1) the main characteristics (Article 6(1)(a));
(2) the total price (Article 6(1)(e));
(3) the duration of the contract and the conditions for terminating it (Article 6(1)(o));
(4) where applicable, the minimum duration of the contract (Article 6(1)(p)).
Lijkt mij dat ze hier dus niet aan voldaan hebben. En dit is inderdaad van toepassing in de UK.
https://www.gov.uk/govern...rights-directive-201183eu

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Hier toevallig ook ervaring met Avanset. Ik heb destijds gekozen voor een half jaar abonnement. Daarbij de betaling gedaan met een 3V-card.

Hierbij ook flinke moeite moeten doen om het abonnement op te zeggen. Het werd bij mij ook niet geaccepteerd dat ik binnen de eerste drie maanden het abonnement stopte.

Daarbij uiteindelijk het formulier in moeten vullen wat pas na 3 weken (!!!) werd geaccepteerd voor opzegging. Echter lukte de opzegging via de website maar niet. Kreeg continue foutmeldingen, etc.

Daarom maar contact opgenomen met de klantenservice. Die gaven mij via mail door het abonnement per datum X stopgezet te hebben (einddatum half jaar abonnement).

Echter de datum kwam en ging, maar het abonnement verliep dus niet. Uiteindelijk kreeg ik een email dat het abonnement stop was gezet omdat het bedrag niet van de creditcard kon worden afgeschreven.

Nu heb ik eens getest: onder mijn account was het abonnement stopgezet. Echter kon ik wel een nieuw abonnement afnemen met een nieuw 3V-card nummer ;)

Dus wellicht is dat nog een optie in de toekomst ? Als je uiteraard na dit gezeur nog verder diensten van hen wil afnemen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Zo ondertussen thuis en even alles doorgelezen, bedankt trouwens voor die linkjes Floppus _/-\o_ ik zou echt geen idee hebben waar ik met zoiets had moeten beginnen met zoeken :P

Maar ondertussen heb ik ook weer een mail van ze gehad
Hi Vincent,

FAQ's are also part of company policy you cannot cancel monthly subscription before three months it is company policy and you have to follow it.

Please feel free to contact us in case of further queries.
Regards,
<name>
support@avanset.com
Ik heb hierop simpelweg geantwoord met de informatie van Floppus & dat ik nooit akkoord ben gegaan met de 3 maanden periode.
daarbij heb ik ook gemeld dat ik aan mijn creditcard maatschappij ga vragen of ze eventuele betalingen van deze partij willen stopzetten.

Even afwachten waar ze nu weer mee komen, ik had m'n creditcard maatschappij al ingelicht, maar ik wacht even hun reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
nextware schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:34:
Hier toevallig ook ervaring met Avanset. Ik heb destijds gekozen voor een half jaar abonnement. Daarbij de betaling gedaan met een 3V-card.

Hierbij ook flinke moeite moeten doen om het abonnement op te zeggen. Het werd bij mij ook niet geaccepteerd dat ik binnen de eerste drie maanden het abonnement stopte.

Daarbij uiteindelijk het formulier in moeten vullen wat pas na 3 weken (!!!) werd geaccepteerd voor opzegging. Echter lukte de opzegging via de website maar niet. Kreeg continue foutmeldingen, etc.

Daarom maar contact opgenomen met de klantenservice. Die gaven mij via mail door het abonnement per datum X stopgezet te hebben (einddatum half jaar abonnement).

Echter de datum kwam en ging, maar het abonnement verliep dus niet. Uiteindelijk kreeg ik een email dat het abonnement stop was gezet omdat het bedrag niet van de creditcard kon worden afgeschreven.

Nu heb ik eens getest: onder mijn account was het abonnement stopgezet. Echter kon ik wel een nieuw abonnement afnemen met een nieuw 3V-card nummer ;)

Dus wellicht is dat nog een optie in de toekomst ? Als je uiteraard na dit gezeur nog verder diensten van hen wil afnemen... :z
Naja dat is dus een beetje de issue, het pakket wat ze aanbieden is 't geld wel waard om extra te oefenen, dat geef ik eerlijk toe.
Daarom vond ik 't ook geen probleem om er even 60 dollar voor neer te tellen, iets met investeren in je toekomst.
Maar op deze manier heb ik er eigenlijk gewoon geen zin in om hun pakket nog verder te gebruiken, maar ze zijn jammer genoeg de enige die het aanbieden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
De FAQ zijn geen onderdeel van de overeenkomst gemaakt dus wat daarin staat doet er niet toe. De Billing policy maakt wel onderdeel uit van de overeenkomst, maar daar is een probleem mee.

Het eerste dat mij opvalt, is dat tijdens het registratieproces de algemene voorwaarden niet als download worden aangeboden, maar als popup. Artikel 6:234 BW verplicht daar wel toe. Dat maakt dat de algemene voorwaarden te vernietigen zijn. Deze bepaling is van toepassing, zelfs als het Engels recht de overeenkomst overeenkomst beheerst, omdat dit in artikel 6:247 BW is vastgelegd. Ik ga er daarbij vanuit dat je als consument optrad.
quote: Artikel 6:247 lid 4 BW
Op overeenkomsten tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, is, indien de wederpartij haar gewone verblijfplaats in Nederland heeft, deze afdeling van toepassing, ongeacht het recht dat de overeenkomst beheerst.
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_10-08-2015

Zie onder: 3.2 Opslagmogelijkheid
http://www.openaccessadvo...566-0893_2013_015_002_005

Overigens zou ik beargumenteren dat dit bedrijf zijn commerciële of beroepsactiviteiten richt op o.a. Nederland, omdat dit aanbod op internet staat en je als Nederlander kennelijk vrij gemakkelijk een overeenkomst kunt sluiten. En tijdens het bestel proces wordt Nederland ook genoemd als een van de landen waar de koper zich kan en mag bevinden.

Vergelijk het Svensson-arrest.
http://blog.iusmentis.com...publiek-domein-geplaatst/

En zie deze samenvatting:
quote: Samenvatting Verdrag van Rome-I
Consumentenovereenkomsten tussen consumenten en verkopers – het toepasselijke recht is het recht van het land waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft, op voorwaarde dat dit ook het land is, waar de verkoper zijn/haar activiteiten ontplooit of waarop de verkoper zijn/haar activiteiten richt. De partijen kunnen echter ook, op basis van hun keuzevrijheid, voor de toepassing van een ander recht opteren, op voorwaarde dat het de consument hetzelfde beschermingsniveau biedt, als dat van het land waar hij/zij zijn/haar gewone verblijfplaats heeft.
http://eur-lex.europa.eu/...ri=URISERV:jl0006&from=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praktisch maak je hiermee een omweg die ze nog moeilijker aan zullen nemen. Ze zitten in de UK, er is overkoepelende EU wetgeving die in de UK geimplementeerd is. Iets waarmee ook hun juristen dus bekender zullen zijn en wat ze niet eerst hoeven te vertalen en waar ze vervolgens bestrijden dat ze zich op NL richten.

Zoals wel vaker gezegd, laten we dingen praktisch proberen te houden en niet in theorie verzanden die TS uiteindelijk niet verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Oorspronkelijk had ik er in staan dat het iets van een omweg was, (maar dat is er uit gevallen zie ik). Maar ik dacht dat het wel iets van een geruststelling kon zijn als TS besluit om de rekening onbetaald te laten.

[ Voor 19% gewijzigd door alfatrion op 10-08-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Zo dagje verder en wat nieuws.
Op het mailtje waarop ik stuurde dat hun proces niet volgens EU wetgeving was kreeg ik het volgende mailtje terug:
Hi,

Thank you for your Email, this is company policy and you have to follow it. Cancel it from account setting by log in to website.

Regards,
<name>
support@avanset.com
Waarop ik er helemaal klaar mee was, m'n cc maatschappij had gebeld voor info en een laatste bullshit mailtje heb gestuurd.
Hi

It is my personal policy to not send money to company's which have a bullshit company policy.
As stated before, i will ask my creditcard company to block your account.

Also, as a personal policy, i have stated that every support employee which annoys me needs to stick his thumb up his butt.
This can be found in my personal FAQ which you agreed to when replying to my first email.

Kind regards,
Vincent
En toen kon het ineens wel.
Hi,

Thank you for your Email, It showing that you have cancelled and you will not be charge any further.

Regards,
<name>
support@avanset.com
Blijkbaar verstaan ze alleen maar onzin....
En inderdaad.....
1. VCE Exam Simulator Basic: Monthly Subscription Invoice #
Order Date: Jul 27,15
Expiration Date: Aug 29,15
Subscription Status: Cancelled
Tip voor de rest, neem het alleen af per kwartaal, scheelt je een hoop geld en een hoop koppijn.

[ Voor 3% gewijzigd door tha_crazy op 11-08-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, de supportmensen zitten niet op die positie omdat ze iets van wetgeving weten. Dat een policy nooit boven wetgeving kan staan wordt ze ook niet verteld, immers, het is lucratief in de gevallen waar iemand zich er bij neerlegt.
Het was nou ook weer niet nodig geweest je frustratie naar de supportmedewerker te uiten- die volgt alleen policy. En waarschijnlijk krijg je een leidinggevende simpelweg nooit direct te pakken.
Bedrijven als dit leren alleen van schade aan inkomsten en reputatie. Je kan wellicht dan ook beter kijken of er ergens reviews zijn, of het op facebook / twitter zetten met de boodschap dat het bedrijf zich niet aan de wet houdt. Of kijken of er in de UK een meldpunt is voor dit soort wanpraktijken.

Best kans dat de supportgast het gezien de linkjes toch eens aan zijn meerdere had voorgelegd en dat die tot de conclusie kwam dat ze je geld toch niet gaan krijgen en je een te groot risico bent op reputatieschade en dergelijke.
Ieder bedrijf zal ergens een inschatting maken van kosten / baten in gevallen als dit.

Maar goed, het is opgelost. Da's in ieder geval fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Klopt, had inderdaad ook wel wat anders gekund, maar ik moet ook wel zeggen dat ik er aardig gefrustreerd van raakte.
Heb nog even de billing policy bekeken, maar hier is nog niks in aangepast, hoop dat als ze die aanpassen dat ze ook het bestel proces wat duidelijker maken.

Ik zal in ieder geval wel 3x nadenken of ik het echt nog een keer zo hard nodig heb om 't af te nemen, en als dat gebeurd dan in ieder geval zo doen dat ik 3 maanden neem als ze ook zo lang nodig heb.

Maar gezien de historie die ik kan vinden op google betwijfel ik om eerlijk te zijn dat ze het aanpassen en gaan ze gewoon door met deze praktijken.
Denk dat ze het eerder stop hebben gezet om van het gezeur af te zijn nu.
Zeker gezien de nodige links die op google te vinden zijn
http://www.ripoffreport.c...and-switch-London-1163062
http://lessons-learned-fr...premium-service-scam.html

Maar ik houd 't nog wel even in de gaten of ze echt niks afschrijven.

[ Voor 16% gewijzigd door tha_crazy op 11-08-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.... gevalletje van gelijk 'hebben' en gelijk 'krijgen'.
De oplossing is dan gelijk 'nemen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_crazy schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:53:
Klopt, had inderdaad ook wel wat anders gekund, maar ik moet ook wel zeggen dat ik er aardig gefrustreerd van raakte.
Heb nog even de billing policy bekeken, maar hier is nog niks in aangepast, hoop dat als ze die aanpassen dat ze ook het bestel proces wat duidelijker maken.

Ik zal in ieder geval wel 3x nadenken of ik het echt nog een keer zo hard nodig heb om 't af te nemen, en als dat gebeurd dan in ieder geval zo doen dat ik 3 maanden neem als ze ook zo lang nodig heb.

Maar gezien de historie die ik kan vinden op google betwijfel ik om eerlijk te zijn dat ze het aanpassen en gaan ze gewoon door met deze praktijken.
Denk dat ze het eerder stop hebben gezet om van het gezeur af te zijn nu.
Zeker gezien de nodige links die op google te vinden zijn
http://www.ripoffreport.c...and-switch-London-1163062
http://lessons-learned-fr...premium-service-scam.html

Maar ik houd 't nog wel even in de gaten of ze echt niks afschrijven.
Ze gaan dat ook niet veranderen zolang het niet teveel problemen oplevert en genoeg geld oplevert. Als je op de andere handelsnamen zoekt zie je precies hetzelfde. Dat er zoveel namen zijn en het eigenlijk allemaal dezelfde leverancier is geeft al te denken. Er is duidelijk over nagedacht hoe vooral de omzet te maximaliseren, ook als ik lees over de prijswijzigingen destijds.

Maar goed, er is hiermee in ieder geval ook weer een goed vindbaar topic in het Nederlands over de handelswijze. Wellicht helpt het anderen.
Pagina: 1