Ik heb thuis wifi problemen. Internetten werkt op meerdere apparaten prima tot op een bepaald moment. Op dat moment worden er geen pagina’s meer geladen of kan bijvoorbeeld WhatsApp geen berichten meer afleveren/ontvangen op een mobiel. Er is nog wel verbinding met het Wifi netwerk maar (tijdelijk) geen internettoegang lijkt het. Opnieuw verbinden met hetzelfde wifi netwerk lost direct het probleem op. Helaas is dit een tijdelijke, en irritante, fix. We hebben 2 wifi-netwerken in huis, 1 via het Ziggo-modem en 1 via de TP-link router. Switchen naar het andere wifi-netwerk in ons huis lost het probleem eveneens op, maar ook daar is dit van tijdelijke aard. Dus beide wifi-netwerken kennen hetzelfde probleem. Mijn gevoel is daarom dat het in de bron (Ziggo modem) al mis gaat.
Onze setup:
- Ziggo met Cisco EPC3928 modem met DHCP aan met Wifi-netwerk 'Draadloos' 2.4Ghz kanaal 1
- LAN-verbinding vanuit Cisco naar TP-Link router
- TP-Link WR1043ND router met DHCP uit met Wifi-netwerk 'Wireless' 2.4Ghz kanaal 6
- Alle apparaten (Macbook Pro, iPad, iPhone, Galaxy S6) verbonden met TP-Link wifi-netwerk
Geprobeerd:
- Wifi-netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken (incl. 5Ghz netwerk geprobeerd en kanalen veranderd)
- DHCP op Ziggo modem uitgezet en op TP-Link aangezet
- Firmware update TP-Link
- Vast ip-adres toekennen aan Macbook (hier test ik op)
Mijn vraag is eigenlijk waar ik nu begin met kijken/uitzoeken/testen om het probleem te achterhalen? Het Ziggo-modem lijkt het probleem te zijn maar daar kan ik verder niet al te veel in zien of wijzigen.
Onze setup:
- Ziggo met Cisco EPC3928 modem met DHCP aan met Wifi-netwerk 'Draadloos' 2.4Ghz kanaal 1
- LAN-verbinding vanuit Cisco naar TP-Link router
- TP-Link WR1043ND router met DHCP uit met Wifi-netwerk 'Wireless' 2.4Ghz kanaal 6
- Alle apparaten (Macbook Pro, iPad, iPhone, Galaxy S6) verbonden met TP-Link wifi-netwerk
Geprobeerd:
- Wifi-netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken (incl. 5Ghz netwerk geprobeerd en kanalen veranderd)
- DHCP op Ziggo modem uitgezet en op TP-Link aangezet
- Firmware update TP-Link
- Vast ip-adres toekennen aan Macbook (hier test ik op)
Mijn vraag is eigenlijk waar ik nu begin met kijken/uitzoeken/testen om het probleem te achterhalen? Het Ziggo-modem lijkt het probleem te zijn maar daar kan ik verder niet al te veel in zien of wijzigen.