Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onduidelijke oorzaak van wegvallen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis wifi problemen. Internetten werkt op meerdere apparaten prima tot op een bepaald moment. Op dat moment worden er geen pagina’s meer geladen of kan bijvoorbeeld WhatsApp geen berichten meer afleveren/ontvangen op een mobiel. Er is nog wel verbinding met het Wifi netwerk maar (tijdelijk) geen internettoegang lijkt het. Opnieuw verbinden met hetzelfde wifi netwerk lost direct het probleem op. Helaas is dit een tijdelijke, en irritante, fix. We hebben 2 wifi-netwerken in huis, 1 via het Ziggo-modem en 1 via de TP-link router. Switchen naar het andere wifi-netwerk in ons huis lost het probleem eveneens op, maar ook daar is dit van tijdelijke aard. Dus beide wifi-netwerken kennen hetzelfde probleem. Mijn gevoel is daarom dat het in de bron (Ziggo modem) al mis gaat.

Onze setup:
- Ziggo met Cisco EPC3928 modem met DHCP aan met Wifi-netwerk 'Draadloos' 2.4Ghz kanaal 1
- LAN-verbinding vanuit Cisco naar TP-Link router
- TP-Link WR1043ND router met DHCP uit met Wifi-netwerk 'Wireless' 2.4Ghz kanaal 6
- Alle apparaten (Macbook Pro, iPad, iPhone, Galaxy S6) verbonden met TP-Link wifi-netwerk

Geprobeerd:
- Wifi-netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken (incl. 5Ghz netwerk geprobeerd en kanalen veranderd)
- DHCP op Ziggo modem uitgezet en op TP-Link aangezet
- Firmware update TP-Link
- Vast ip-adres toekennen aan Macbook (hier test ik op)

Mijn vraag is eigenlijk waar ik nu begin met kijken/uitzoeken/testen om het probleem te achterhalen? Het Ziggo-modem lijkt het probleem te zijn maar daar kan ik verder niet al te veel in zien of wijzigen.

Verwijderd

TP link router als AccessPoint geconfigureerd? Of heb je nu een router achter router config.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk AccessPoint, kan ik wel even controleren als ik thuis ben. DHCP staat uit op de TP-Link.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:57
Kan je in je Ziggo modem een log zien?
Ik heb namelijk iets soortgelijks (UPC-technicolor modem). Internet valt tijdelijk uit, en de DHCP gaat op zijn gat. (Met verschillende configuraties: modem (bridge-mode) -> pfsense / modem in router mode met losse aps / modem (bridge) -> router)
Het enige wat ik tot nu heb kunnen vinden is dat ik iedere keer deze melding in het modem zie:

2015-08-09 11:14:10: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Valt het internet / netwerk ook weg als je bedraad zit? (hier wel namelijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Biersteker op 10-08-2015 13:34 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal ik vanavond eens controleren. Bij mij komt het overigens zeker wel 1x per uur voor, soms ook wel vaker.

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:30:
Kan je in je Ziggo modem een log zien?
Ik heb namelijk iets soortgelijks (UPC-technicolor modem). Internet valt tijdelijk uit, en de DHCP gaat op zijn gat. (Met verschillende configuraties: modem (bridge-mode) -> pfsense / modem in router mode met losse aps / modem (bridge) -> router)
Het enige wat ik tot nu heb kunnen vinden is dat ik iedere keer deze melding in het modem zie:

2015-08-09 11:14:10: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Valt het internet / netwerk ook weg als je bedraad zit? (hier wel namelijk)
Ik heb nergens een log kunnen vinden in de Ziggo modem, behalve een firewall log. Ook de handleiding van de Cisco is daar niet duidelijk in. Bedraad heb ik het probleem nog niet opgemerkt maar erg veel gebruiken we geen apparaten die bedraad aangesloten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen UPNP uitgezet en de DNS van het Ziggo-modem gewijzigd naar die van DNS.Watch. Vanavond eens testen of het probleem nu niet meer voorkomt, ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Geen enkel probleem meer gehad sinds het wijzigen van de DNS-servers. Dus mocht iemand dezelfde problemen ondervinden dan is dit een mogelijke oplossing.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Nog ter aanvulling omdat dit probleem vaker voorkomt op het voormalig Ziggo segment.
Mijn vermoeden is dat het een 'failed' IPv6 implementatie is die ze proberen te herstellen.
Maar de DNS respons is op dit moment belabberd.

DNS servers selecteren:
1. Even respons snelheden DNS servers checken
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm

2. gebruik een mix van verschillende DNS servers.

[ Voor 42% gewijzigd door kwakzalver op 13-08-2015 09:48 ]

Pagina: 1