Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik zoek een?
USB multicharger
Oftewel een laadstation voor meerdere USB-apparaten. Hij moet minimaal 5 ports hebben om een Teclast X98, Oneplus One, Samsung Galaxy S3, Pebble Time en Polar Loop op te kunnen laden.

Wat is je budget?
Sowieso onder de € 40,-, liefst onder de € 30,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om verschillende apparaten op te laden
Het punt is dat er verschillende laders op de markt zijn die op 5 volt meerdere apparaten kunnen opladen, met vaak verschillende amperes. Nu is er nog al een verschil tussen de 0,5 ampere waarmee de Loop oplaad en de 2,5 die mijn tablet nodig heeft. Mijn grootste 'probleem' is denk ik een kennis probleem.

Stel ik hang mijn Pebble of Polar Loop aan een 2,5a port, kan dat kwaad?

Wat heb je zelf al gevonden?
Anker 60w 6-port, maar die is me eigenlijk net iets te duur en de apparaten staan er niet in. En ik weet dus niet of het IQ-charging betrouwbaar is met de apparaten die maar een laag amperage nodig hebben om te laden.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar een apparaat waar ik de tablet en telefoons 'in kan zetten'. Helaas zijn die fraaie design dingen vaak gemankeerd met een vrij lage maximale output. Prima als er twee ports op zitten die 2.5a kunnen leveren, maar als de maximale output 4a is, dan schiet dat niet op natuurlijk.

Wat gebruiken jullie?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een USB hub met voeding? :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 13:39
De anker 60w 6-port heb ik zelf ook maar die heeft smart IQ, die 'berekend' zelf wat de snelste/beste lading is voor een apparaat aan een bepaalde poort. Ik heb hem mee gehad op vakantie voor 3 weken en van telefoons, tablets, camera's en smartbands ermee opgeladen en helemaal geen problemen mee gehad qua temperatuur ongeacht het aantal apparaten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Twee Ikea Koppla 3-port opladers voor 8 euro per stuk? 3,4A totaal, 2,4A max per poort.
Is geen mooi dockingstation, maar wel lekker goedkoop en veel power.

Verder maakt het niet uit of je een apparaat aan een hoog vermogen poort hangt. Ampere's worden gevraagd door het apparaat wat je aansluit. De oplader geeft op aanvraag, tot een maximum van wat hij kan.
Dus als je een smartphone aansluit die 700mA (0,7A) vraagt, dan krijgt hij dat en niet meer dan dat.
Hang je een tablet aan dezelfde oplader, en die tablet kan 5000mA (5A) vragen, dan krijgt hij 3,4A omdat de oplader niet meer dan dat kan leveren.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 10-08-2015 11:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?