Informatique weigert levering tablet voor aanbiedingsprijs

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Afgelopen vrijdag heb ik bij Informatique de Asus T100TAM-DK001B aangeschaft voor 169,00 (dit was voor mij een goede aanbieding gezien de prijs bij andere winkels tussen de 250-300 ligt.
De tablet was op het moment van bestellen op voorraad (ook ná bestellen nog op voorraad bij vestiging Steenbergen)
Enkele minuten later kreeg ik echter een 0,00 orderbevestiging.
--------------------
Ordernummer : 28624xx Datum : 07-08-2015
Klantnummer : 0026xxx
Referentie : web 07-08-2015 20:08

Artnr. Omschrijving Ga Prijs (€) Aantal Bedrag

999994 Verzendkosten online bestelling
1
Ordertotaal (€)
0,00
--------------------------------------

Hierop heb ik contact opgenomen met Informatique en zij gaven aan dat de tablet niet meer op voorraad is en ik een foutieve orderbevestiging heb ontvangen.
Op mijn opmerking dat de tablet op het moment van bestellen gewoon online (en fysiek in Steenbergen) op voorraad was reageerden ze toen niet. Verder wilden ze geen alternatief bieden of de tablet nabestellen (was nog op voorraad bij andere leveranciers)

De laatste reactie van Informatique:
'De Asus T100 was in een erg beperkte oplage beschikbaar voor de prijs waarvoor deze op onze website stond. Doordat het product voor deze prijs erg gewild was zijn er rond het tijdstip veel bestellingen tegelijk besteld. Hierdoor lijkt uw order fout te zijn gegaan daar wij op dat moment al geen voorraad meer hadden liggen voor dit product waarvoor onze excuses.

De prijs van €169,- kan ik op dit moment ook niet meer voor u maken daar de aanbieding van toepassing was zolang de voorraad strekte.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV'

Nu wil ik hiervan melding maken bij ICTwaarborg en Thuiswinkel.org (staan logo's van op de website van Informatique) en nu blijkt dat Informatique helemaal geen logo van Thuiswinkel.org meer mag voeren....

-----------------------------
Dit certificaat bestaat (tijdelijk) niet meer…org verklaart dat haar lid:
logo_informatique.gif
het Certificaat Thuiswinkel Waarborg tijdelijk niet mag voeren.
Dit betekent dat Informatique in het verleden is gecertificeerd voor het Thuiswinkel Waarborg, maar op dit moment niet meer voldoet aan de gestelde voorwaarden. Informatique is nog wel lid van Thui…org, maar mag het Thuiswinkel Waarborg niet voeren totdat er opnieuw aan de voorwaarden wordt voldaan.
----------------------------

Ik heb in ieder geval nu een email gestuurd naar ICTwaarborg en Thuiswinkel.org.

Heeft iemand deze tablet ook besteld en zit hij/zij in hetzelfde schuitje? Zo ja, wat is de reactie van Informatie bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Oftewel: er was een scherpe "zolang de voorraad strekt" aanbieding. Tussen het moment dat jij de pagina opvroeg en het moment dat jij je bestelling afrondde, zijn de laatste exemplaren al verkocht. Daardoor grijp je mis. Jammer, maar lijkt me verder weinig aan te doen en ik vraag me dan ook af waarom je bij branche organisaties zou willen klagen (als de plaatselijke supermarkt een palet met dingen voor de halve prijs in de winkel zet en iemand pakt de laatste net voor je neus weg, heb je in principe ook pech). Hun ondersysteem heeft misschien nog een extra check nodig, zodat er niet onterecht een order(ontvangst)bevestiging wordt verstuurd als de voorraad net op is geraakt.

Voor het niet meer geldig zijn van dt Thuiswinkel waarborg is vast wel een logische verklaring, dat is uit wat jij post niet op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ja hoor. een logische verklaring....
Er staat duidelijk
'het Certificaat Thuiswinkel Waarborg tijdelijk niet mag voeren.
Dit betekent dat Informatique in het verleden is gecertificeerd voor het Thuiswinkel Waarborg, maar op dit moment niet meer voldoet aan de gestelde voorwaarden. Informatique is nog wel lid van Thui…org, maar mag het Thuiswinkel Waarborg niet voeren totdat er opnieuw aan de voorwaarden wordt voldaan.'

Voor wat betreft de bestelling kan ik nog wel meegaan in wat je schrijft. Echter zou je verwachten dat het artikel gereserveerd is op het moment dat het in je winkelwagen ligt en je de bestelling aan het af ronden bent. Ik vind het nogal vreemd dat je bestelling wel goed opgenomen wordt, maar je vervolgens een afwijkende bevestiging krijg.
Het kan best zo zijn dat het een softwarefout is, maar de vraag is eigenlijk of de klant daar voor moet opdraaien?

Ik zou graag van de brancheorganisaties willen weten wat zij hiervan vinden? Zodoende mijn mail daarheen..

[ Voor 39% gewijzigd door Medione1210 op 10-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of ze dat wel of niet mogen voeren is irrelevant. Als zij adverteerden met een op=op aanbieding dan lijkt het me sterk als je alsnog levering kan afdwingen als zij aangeven dat op dat moment het laatste exemplaar net verkocht was.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Medione1210 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:29:
ja hoor. een logische verklaring....
Er staat duidelijk
'het Certificaat Thuiswinkel Waarborg tijdelijk niet mag voeren.
Precies, duidelijk. Misschien zijn de voorwaarden aangepast en zitten ze nog in het hercertificeringsproces. Of misschien is hun classificatie aangepast of hebben ze hun interne processen gewijzigd, of, of, of. Maar inderdaad, zoals Tsurany ook aangeeft: die status is in dit verhaal ook niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
anboni schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Precies, duidelijk. Misschien zijn de voorwaarden aangepast en zitten ze nog in het hercertificeringsproces. Of misschien is hun classificatie aangepast of hebben ze hun interne processen gewijzigd, of, of, of. Maar inderdaad, zoals Tsurany ook aangeeft: die status is in dit verhaal ook niet relevant.
Er staat duidelijk dat ze het tijdelijk niet mogen voeren, maar het staat wel op de website....

Het is verder niet relevant maar het viel mij op toen ik op het logo klikte.

Ik zal wel even vragen of hier een slotje op kan want het lijkt erop dat ik de enige ben die de gang van zaken vreemd vind en heeft verdere actie geen zin.
Bedankt zover voor jullie reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 10-08-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:06

ITsEZ

parttime all-rounder

Medione1210 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Er staat duidelijk dat ze het tijdelijk niet mogen voeren, maar het staat wel op de website....

Ik zal wel even vragen of hier een slotje op kan want het lijkt erop dat ik de enige ben die de gang van zaken vreemd vind.
Lijkt me dat hier geen slotje op hoeft want er zijn waarschijnlijk meer mensen die in deze situatie zitten, ik kreeg net een email dat mijn bestelling niet wordt geleverd omdat ze 'uitverkocht' zijn (wel bevestiging etc gehad).

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Medione1210 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Ik zal wel even vragen of hier een slotje op kan want het lijkt erop dat ik de enige ben die de gang van zaken vreemd vind en heeft verdere actie geen zin.
Bedankt zover voor jullie reacties.
Mjah het is een beetje een uitgekauwde discussie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
JvS schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:41:
Als het logo inderdaad onterecht wordt gebruikt vind ik dat anders best interessant :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
JvS schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Indd. Staan veel van dit soort topics hier Naar mijn mening is er ook niks vreemds aan de hand, je hebt gewoon pech gehad. Ik begrijp persoonlijk hoe je je daardoor beledigd kunt voelen en allerlei derde instanties in wilt schakelen. Gewoon gezond verstand; ik heb pech gehad, jammer. Dat een sneller ordersysteem zou helpen begrijp ik, maar ja.

Als ze dat Thuiswinkel merk voeren, terwij dat niet mag, is dat natuurlijk wel kwalijk. Als je wilt kun je hier indd een klacht over invoeren (maar zou persoonlijk de moeite niet nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of het logo onterecht wordt gebruikt staat verder los van de bestelling van de TS.

Ik voorzie dat de discussie weer in de standaard welles/nietes vervalt. Met een OP=OP lijkt me dat de standaard argumentatie niet opgaat, en de logo-discussie hoort niet in SF :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.