Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wakoz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 23:04
Hallo allemaal,

Op mijn Nexus 5 met Android 5.1.1 probeer ik tot mijn grote frustratie push mail werkend te krijgen. Het gaat om een Outlook account. Wanneer ik deze instel in de stock Gmail app dan heb ik alleen de optie om elk uur te refreshen en de mail op te halen. Met een Gmail account is het wel mogelijk om te pushen.

Nu heb ik de app K9 mail geinstalleerd en eigenlijk ervaar ik hier hetzelfde probleem. Geen push, alhoewel ik het hier wel kan instellen. Maar het werkt niet nadat ik het getest heb.

Iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen is? En of het uberhaubt werkend te krijgen is? 8)

Het moet mogelijk zijn want op mijn iPad ontvang ik al mijn emails direct zonder vertraging.

Hartelijk dank.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt de Outlook app eens proberen. Die werkt wel fijn.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:51
Volgens mij bestaat push niet meer afgezien van BB-servers. Als de optie er al in staat wordt het al heel vaak verward met elke seconde checken op de mail-server. Hetgeen je batterij leegslurpt helaas..

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:55

OmeJoyo

This is me

Ik gebruik Outlook, werkt prima.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:55

OmeJoyo

This is me

Ik heb 3 mails accounts op mijn Xperia, 2 IMAP en 1 exchange, allemaal push, doe 2 dagen met mijn accu met normaal gebruik, dus zelfs zonder me in de achtergrond te verdiepen lijkt het me onzin.
Powergrim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:10:
Volgens mij bestaat push niet meer afgezien van BB-servers. Als de optie er al in staat wordt het al heel vaak verward met elke seconde checken op de mail-server. Hetgeen je batterij leegslurpt helaas..

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 09:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Bij mij werkt Exchange in Gmail gewoon met Push.
Hoe heb je je mail geconfigureerd in Gmail? Als Imap, of als Exchange? Als je het als Imap hebt gedaan, dan werkt Push inderdaad niet. Als je het als Exchange hebt geconfigureerd, dan staat Push standaard al aan.

Heb je overigens wel de Exchange Services APK geinstalleerd?
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

Zonder die APK kan je geen Exchange accounts configureren in Gmail.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:05 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Push bestaat wel degelijk (in "echte" vorm) zowel voor IMAP als Exchange (via Activesync), er wordt niet elke seconde gekeken op de server of dat er nieuwe e-mail toegekomen is. Het slurpt je batterij niet leeg. Ik persoonlijk merk geen verschil tussen mijn e-mail op push instellen of om de 4 uur een pull te doen. De enigste reden waarom ik een pull doe iedere 4 uur is omdat ik niet continue gestoord wil worden met e-mail.

Aan de TS: gaat het om een Microsoft/Live/Consumenten e-mail account of om een zakelijk (Office365) e-mail account?

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 14:43
E-Vix schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:17:
Bij mij werkt Exchange in Gmail gewoon met Push.
Hoe heb je je mail geconfigureerd in Gmail? Als Imap, of als Exchange? Als je het als Imap hebt gedaan, dan werkt Push inderdaad niet. Als je het als Exchange hebt geconfigureerd, dan staat Push standaard al aan.

Heb je overigens wel de Exchange Services APK geinstalleerd? *knip*
Zonder die APK kan je geen Exchange accounts configureren in Gmail.
Werkte voor mij ook. Had exact hetzelfde probleem op de MotoX, maar na installeren van Exchange Services mijn Outlook account als Exchange benadert en werkt nu prima.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 14:54 ]

• Wakoz
Bedankt voor de reacties! Ik ben er al een stuk verder mee gekomen. Ik heb de Outlook app geprobeerd, maar ik wil mijn email verkeer het liefst zoveel mogelijk via één app te laten verlopen. Voor de goede orde ;)

Het gaat om een Outlook/Live account (consumenten account dus). Nu heb ik die Exchange Services APK geinstalleerd en de email geconfigureerd als een Exchange account. Ik heb als server m.hotmail.com gebruikt wat verder goed werkt.

De mail komt direct binnen, mits ik mijn telefoon aan heb staan. De push functie werkt dus goed. Maar als de telefoon in standby staat krijg ik er pas een notificatie van wanneer ik hem aanzet. In standby krijg ik dus geen notificatie. Is er misschien nog een optie die ik aan of uit moet zetten?

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:46
Hotmail/outlook ondersteunt geen push.

[ Voor 59% gewijzigd door dragonlords1 op 10-08-2015 17:23 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Onzin, ken je IMAP IDLE niet? Dat is precies wat push mail is (voor IMAP tenminste, die proprietary protocollen van Outlook ken ik niet)

[ Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 10-08-2015 17:27 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• RedShift
[b][message=44721890,noline]...
De mail komt direct binnen, mits ik mijn telefoon aan heb staan. De push functie werkt dus goed. Maar als de telefoon in standby staat krijg ik er pas een notificatie van wanneer ik hem aanzet. In standby krijg ik dus geen notificatie. Is er misschien nog een optie die ik aan of uit moet zetten?
Toevallig de optie "wifi uitschakelen bij slapen" aan staan?

• Wakoz
RedShift schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:48:
[...]

Toevallig de optie "wifi uitschakelen bij slapen" aan staan?
Nee, die staat uit. Ik heb nog wat verder onderzocht en ook Gmail is eigenlijk heel langzaam wat betreft de push notificatie. Komt ook veel later of niet binnen. Als er andere activiteit is (bijv. een Whatsapp berichtje oid) komt de mail daar gelijk achteraan. Of wanneer ik hem aanzet.

Het is dus denk ik eerder een probleem met Android, nog geen idee waar het aan ligt.

• RedShift
Wakoz schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:10:
[...]
Nee, die staat uit. Ik heb nog wat verder onderzocht en ook Gmail is eigenlijk heel langzaam wat betreft de push notificatie. Komt ook veel later of niet binnen. Als er andere activiteit is (bijv. een Whatsapp berichtje oid) komt de mail daar gelijk achteraan. Of wanneer ik hem aanzet.

Het is dus denk ik eerder een probleem met Android, nog geen idee waar het aan ligt.
Gebruik je één of andere taskkiller of "battery saver" app of dergelijke?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Is dit niet gewoon een geintje van Microsoft :/ ?
Net zoals Gmail push heeft uitgezet voor nieuwe accounts en het alleen nog met de native Gmail app werkt? (vroeger kon je op iOS met de ingebouwde mail client ook gewoon Gmail via push binnen laten komen, nu niet meer)

• Wakoz
Nog een update, wanneer ik wifi uitzet en dus 3G aanstaat komt de mail wel direct binnen! Bizar.

Of het wifi netwerk of een of andere instelling op m'n telefoon dus. Zoektocht gaat steeds verder. :+ >:)
RedShift schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:11:
[...]

Gebruik je één of andere taskkiller of "battery saver" app of dergelijke?
Nope.

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:46
Compizfox schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:24:
[...]

Onzin, ken je IMAP IDLE niet? Dat is precies wat push mail is (voor IMAP tenminste, die proprietary protocollen van Outlook ken ik niet)
IMAP IDLE is niet geactiveerd op de outlook/hotmail servers. Zoals ik hierboven al zei werkt push dus niet. De hard oorige topicstarter zal dus nog een wel een tijdje zoet zijn om het te laten werken. ;)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

dragonlords1 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:42:
[...]
IMAP IDLE is niet geactiveerd op de outlook/hotmail servers. Zoals ik hierboven al zei werkt push dus niet. De hard oorige topicstarter zal dus nog een wel een tijdje zoet zijn om het te laten werken. ;)
Ik had het ook over IMAP in het algemeen. ;) Powergrim beweerde namelijk dat "push mail niet meer bestaat".

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:16
[...]
Onzin. IMAP IDLE werkt inderdaad niet op de hotmail/live/outlook servers. Active Sync daarintegen wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/push-email.jpg

De TS geeft zelf ook aan dat op 3G push probleemloos werkt. Op wifi echter niet.
Nu weet ik niet hoe android omgaat met actieve verbindingen tijdens standby.
iOS en windows phone zetten de wifi verbinding uit/in standby voor zover ik weet en laten deze op gezette tijden activeren, en dan komen alle notificaties pas binnen.

• Wakoz
[...]
Push heb ik al werkend gekregen hoor via Active Sync, zoals ik hierboven al aangaf ;)

Op wifi krijg ik pas een notificatie wanneer er andere activiteit plaatsvindt of wanneer ik mijn telefoon aanzet dat er een mail ontvangen is maar dat betekent niet dat de push functie niet werkt.

Via IMAP werkt het inderdaad niet.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik gebruik al jaren Hotmail op mijn HTC's en push werkt uitstekend in standby en wifi of 3g. Wat een onjuiste info wordt door sommigen gegeven hier....

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• EversR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 16:22
Instellingen > accounts > exchange > s.outlook.com

Voorwaarde is wel dat je eerst Exchange Services installeert. Bijvoorbeeld via apkmirror

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
topic is bijna een jaar oud, niet echt relevant meer gezien de veranderingen in de gmail software

Strava

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.