Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lek in 4g-modem maakte Windows-laptops kwetsbaar voor niet-v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
blijft deze nog de laptop staan, zelfs als de gebruiker de laptop terugzet naar fabrieksinstellingen, meldt Computerworld
Malware dat blijft staan, zelfs als de gebruiker de laptop terugzet naar fabrieksinstellingen? Vreemd.
If successful, the attack would provide a way to reinfect the main OS even if it is reinstalled.
De malware blijft niet op de laptop staan, maar het OS wordt opnieuw geïnfecteerd zodra het besmette medium contact maakt met een schoon OS.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 09:21 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De laptop lijkt me toch hardware (inclusief het 4G-modem) en de malware blijft dus op de laptop aanwezig, zelfs als je de laptop terugzet naar fabrieksinstellingen.

Sterker nog; zelfs zonder Windows OS blijft de malware aanwezig op de 4G-module en wordt pas weer aktief/schadelijk als je de laptop voorziet van een nieuw Windows OS.

De vertaling is inderdaad anders maar de werking blijft hetzelfde; vraag me zelfs af of het modem nog wel goed functioneert als je een ander OS installeert; kan me ook voorstellen dat een minimale hoeveelheid resources van het modem niet kunnen worden gebruikt als er extra/andere software op staat.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2015 09:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Precies :)

Verwijderd

Topicstarter
Onder 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' versta ik een herinstallatie v/h OS, de bron v/h artikel ook.

Kennelijk is met dit artikel rekening gehouden met de mogelijkheid het systeem te refreshen in plaats van vers te herinstalleren.

Maar goed, ze meldt Computerworld het dus niet, zoals in dit artikel wordt beweerd.

En het woordje "op" is vergeten tussen blijft deze nog ... de laptop staan.
vraag me zelfs af of het modem nog wel goed functioneert als je een ander OS installeert; kan me ook voorstellen dat een minimale hoeveelheid resources van het modem niet kunnen worden gebruikt als er extra/andere software op staat.
De HUAWEI ME906V ondersteunt AT commando's, dus zou het ook moeten doen onder Linux e.d.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 10:11 ]