[Windows 10] Crash door NIC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 13:26

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een weekje geleden mijn Windows 7 geupgrade naar Windows 10 en loop sinds toen tegen crashes aan. Het probleem gebeurt zeer onregelmatig, ik heb al een dag niet gehad, maar ook al eens twee keer in een uur.

Mijn pc staat op het moment van crashen niet veel te doen, hooguit wat torrents seeden of een video afspelen in vlc. Het scherm wordt zwart (beeldschermen in standby) en als ik geluid afspeel (vanuit vlc dus) dan loopt de laatste paar seconden elke halve minuut.

Ik denk dat het aan de NIC ligt, door de event viewer: plaatje op tinypic. Er staat dat dat ding 41 keer gereset is binnen ongeveer vijf minuten. Hierna crasht de pc, maar daar is geen melding van, de volgende event is system startup.

Wat specs: (oudje, maar wat upgrades)
Asus striker 2 formula
8GB ram (4x2)
Intel Q6600
Samsung 840 evo 120GB
MSI GTX760
Intel Pro/1000 GT op PCI-e
Twee monitoren, via dp en dvi

Hopelijk hebben jullie wat tips, ik kan het probleem helaas niet geforceerd reproduceren...

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:48

dimako_

Vogel

Eerst beginnen met de juiste drivers te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Omdat de intel site (nog?) geen windows 10 ondersteunt heb ik windows 8.1 geprobeerd. Hier is helaas alleen een "Administrative Tools for Intel® Network Adapters" voor beschikbaar.

Ik heb ook de Intel Driver Update Utility geinstalleerd, deze zegt dat er niks nieuws beschikbaar is.

Update:

Ik heb de pci-express netwerkkaart uitgezet, onboard netwerkpoort aangesloten. Nu crasht hij niet meer op die kaart, maar op iets anders (hij is inmiddels twee keer gecrasht)

Eerste keer: 321 keer in een half uur: " Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered." (Google noemt het een bekend probleem)

Tweede keer: 3 meldingen vlak voor de crash:
"Unable to start a DCOM Server: App.AppXy9rh3t8m2jfpvhhxp6y2ksgeq77vymbq.mca as Unavailable/Unavailable. The error:
"317"
Happened while starting this command:
"C:\WINDOWS\system32\backgroundTaskHost.exe" -ServerName:App.AppXwmnqm0nvq2b90pwvr42qmtdjp7cj3w82.mca"

"License install failed for license Id b973a448-2e97-d2f0-e77e-8a2cf36bbeaa
Type: 3
Package (if available):
User Id (if available):
Result code: 0xC0EA0003"

"Activation of app Microsoft.Windows.Photos_8wekyb3d8bbwe!App failed with error: Unknown HResult Error code: 0xc0eb0003 See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information."

Nu lijkt vooral de eerste melding van de tweede keer me een virus, dus ik zal even een aantal scans draaien (combofix, avast, malware-bytes, adwcleaner, windows defender) en hoop dat dit iets oplost...

[ Voor 68% gewijzigd door Joran op 10-08-2015 14:20 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Ik denk niet aan een virus, maar gewoon aan iets met de driver. Zoek zelf handmatig naar drivers op de Intel-website en andere makers van jouw hardware. The Driver Update utility van Intel werkt namelijk niet goed te werken op Windows 10, want het werkt op geen van de drie Windows 10 computers die ik heb getest. Lang leve Intel :r

Ook is het misschien slim om de nieuwste Nvidia driver te downloaden, de oude volledig te deinstalleren (evt. via DDU of gewoon via de Nvidia setup van je gedownloade driver) en daarna de nieuwe Windows 10 driver te installeren. Hopelijk zou dan je probleem opgelost moeten zijn en Windows niet meer moeten crashen.

[ Voor 1% gewijzigd door mrtnptrs op 11-08-2015 03:26 . Reden: :r ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! DDU kende ik niet. Ik weet inmiddels vrij zeker dat het een probleem met de videokaart-drivers moet zijn. Ik ga nu DDU doen en dan de nieuwste drivers installeren. Als dat niet werkt, dan maar terug naar Windows 7...

Edit: na DDU binnen een uur weer gecrashed, helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Joran op 11-08-2015 09:50 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Update:

Windows 10 (x64, nederlands, pro) clean install gedaan. Alles leek prima te zijn, maar binnen 2 uur crashte mijn scherm weer. Geluid bleef doorgaan, toetsenbord regeert niet. Na een hard reset gaat windows door alsof er niks aan de hand is.

Event viewer geeft twee crashende dingen aan:
nvlddmkm (heel veel hits)
Intel pro 1000 gt nic (mijn netwerk adapter)

Overigens zijn dit warnings, Windows zegt dat er gerecovered is, maar ik kan de pc niet gebruiken.

Ik ga maar terug naar Windows 7, want dit is zo niet werken helaas.

Send me your gameboys

Pagina: 1