Toon posts:

full costem OC rig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik ben vanplan achter de zomer en nieuw rig te bouwn
hier en daar is het wat over kill maar ik zall well costem bios draain op me vga en mainbord

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gaming is op de 2deplaats het draaid echt well over benchmarking.
en daar achter is het hebruik voor alls van serverhosting tot gaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
niet meer dan 4500 das al meer dan genoeg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alls zall nieuw zijn. seround Z5500 logitech, sherm LG 23MP65 2maal, keybord G710+, muis razer hax

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4hdds in raid 5

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
asus, alphacool, koolance , wd, corsair G.skill, creative , noctua, fractal desing, intel, Nvidia, phobya, swiftech, samsung, evga

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
warmte onderuking

Ga je overklokken?
ja tot het breekpunt

de lijst :D

thermal paste
ic diamond
prijs € 21

case
fractal design define r5 windowd
prijs €118

mainbord
asus Z170 deluxe
prijs €320

cpu
I7 6700K
prijs €375

RAM
DDR4 G.skill ripjaws f4-3200c16q-16gvk oc rond de 3600+
prijs €175

vga
asus titan X
of evga titan X oc aan 1.5G
prijs €1129

psu
corsair ax 1200i normaal kom ik met 1100wat net toe
prijs €334

SSD m2
samsung sm951 256gb
prijs €199

HDD in raid
wd red 2T voor de nas 4maal
prijs €100 totaal €400

soundcard
sound blaster z
prijs €100

fans
6maal noctua nt 120mm
prijs €25 totaal €150

fancontroll
NZXT Grid+ Digital Fancontroller
prijs €40

nu over naar de watercooling loop

pomp
swiftech mcp655
prijs €110

cpublock
koolance cpu 380I past op en 1151sockit
prijs €90

vgablock
koolance vid nxttnx water block nvidia geforce gtx 980 ti titan x
prijs €155

vgabackplate
koolance backplate for vid nxttnx water block nvidia geforce gtx 980 ti titan x
prijs €40

radiator
alphacool nexxxos monsta(80mm) 360mm (overkill) gerichit op uitbrinding van de titan X naar sli
prijs €110

reservoir
phobya balancer 150 Treservoir ofc
prijs €26

fitings
koolance swiveling 30 degree adapter g1-4 adt dxg30
prijs €11
koolance swiveling 45 degree adapter g1-4 adt dxg45
prijs €12
koolance 10mm 3-8 id 5-8 od koolance schroeffitting g1-4 per 2 te koop totaal 10
prijs €14 totaal €70

tuibing
DangerDen DD-TFC Tubing 3/8 ID - 5/8 OD - Clear 5meter
prijs per meter 8€ totaal €40

costem colerd powercables maak ik zelf en leds kom er ok nog in

totaal 4075 als ik nie mis ben

watercooling loop is normaal TC naar pomp rad cpu naar rad vga naar tc
disteld water met iets van zelver in me tc

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:08
Buiten dat die lijst ontzettend irritant is en ik het niet eens gelezen heb daardoor, vraag ik me af waarom je dit hier plaatst?
Je wilt denk ik geen advies, je wilt ook je Nederlands deskundigheid niet laten zien, je wilt laten zien dat je geld uitgeeft? Of zit ik er nu naast ? :P

[ Voor 84% gewijzigd door LopendeVogel op 10-08-2015 16:31 ]

• Markt42
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-03 21:32
JeroenC schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 05:44:
Buiten dat die lijst ontzettend irritant is en ik het niet eens gelezen heb daardoor vraag ik me af waarom je dit hier plaatst?
Je wilt denk ik geen advies, je wilt ook je Nederlands deskundigheid niet laten zien, je wilt laten zien dat je geld uitgeeft? Of zit ik er nu naast ? :P
Daar ben ik het mee eens ook al had ik het misschien anders verwoord ;). Daarnaast wil ik 1 advies geven. Als het je puur om de benchmarks gaat, waarom stop je dan niet al het geld dat nu in de koeling gaat in hardware die je prestatie Meer beïnvloed dan overclocken. Je kan voor dit geld bijvoorbeeld makkelijk voor X99 gaan met 2 980ti's. Ik weet bijna zeker dat dit een betere prestatie heeft dan de hierboven geplaatste lijst ver overgeclocked. Ik snap dat het overclocken een hobby/sport is, maar als het om prestatie gaat, kan je beter daar geld in steken en het alsnog overclocken.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
Wc in een r5? Nee ga dan voor een define s. Of nog beter een phanteks primo, corsair 900d, of 2x termaltake cube x9. En zoals gezegd een x99 geeft veel betere prestaties. Tevens is die diamond thermal past nutteloos. Linus vergeleek het met de veel goedkopere artic silver 5. En het schilde wel 0 graden. Kijk eens wat reviews wat onderdelen doen. En hoe ze werken. Wat je setup slaat kant nog wall. Water-cooling is leuk. En kan prima warmte afvoeren. Maar stop het niet in een fd r5. En als helemaal niet een 4 ruggen systeem in een 100 euro kast. Maar ga dan voor een kast gemaakt voor water cooling.

Verwijderd

Topicstarter
om dat de hogh core aantal slechter resultaat gaat levern op ram en ik heb lang ziten denken over de 980 ti maar je kan niet het zelfe resultaat haaln als uit 1 titan X der zijn nog mesen geweest die en 2 zelf 3 tot 4 way sli 980ti watercooling costem bios rig hebn en dat ding blaast zelf me stock cool en 2 tot 3 way gewoon voorbij
en men nederlands is slecht door me dislexy
veder word en nog gekeen voor en mainbord aftermarkit coolblock en het plan is voor achter en tijdje 1 titan X en dan kan het tog maar 8 keer 8 zijn op de pcix en wow ik gewoon geld door het raamsmijten kon zo als 64 GB aan ram dat voor niets nodeg is en benshmarks gaan zo als ik al zij niet altijd beter met meer core xD

Verwijderd

Topicstarter
idd linus geef te testen gedaan en blijft bij ic om dat zo als hij zelf zij de uitsprijding beter is loss van de warmte die je der meer of minder kan van overzten en 2 dat het traager uitdroogt dan de meeste

Verwijderd

Topicstarter
en daar boven op heb je me de Z170 beter tweeking opseis dan de X99

Verwijderd

Topicstarter
als je de X99 duwn naar 4.6G moe je de ram naar 2600 trug treken
en de Z1700 kan je naar 5laten gaan en je ram op 3600 laten draan

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Dyslexie is wel een erg slechte smoes als je het mij vraagt. Daarbij, edit even je laatste post ipv er continue een nieuwe onder te maken.

Wat wil je nou horen? Alles wat tot nu toe gezegd is weerleg je.

Gr,
Een mede-dyslect

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren

Beste pulle,
welkom op tweakers. Graag wijs ik je op een aantal punten. Punten die de leesbaarheid van je topic enorm kunnen helpen:
1. Zet je wenslijst in een handige tabel met de Handleiding Pricewatch. Dit doet iedereen en is verplicht.
2. Gebruik de wijzigknop als je nog wat wil toevoegen voor iemand anders heeft gereageerd. Meerdere keren achter elkaar reageren mag niet.
3. Dyslexie is een lastig probleem, maar probeer er toch op te letten dat je tekst leesbaar wordt, dan wordt je ook een stuk serieuzer genomen. Gooi het eerst eens in Word en laat de spelcontrole zijn werk doen of laat iemand er eerst naar kijken voor je je bericht verstuurt.

De manier hoe het topic zich nu ontwikkeld is niet hoe we het graag zien en zou kunnen resulteren in een slotje. Ik neem aan dat je dag niet wilt :).

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
Dyslexie heeft niks te maken met punten en hoofdletters. Het feit dat je geen punten en hoofdletters gebruikt is luiheid. En ja, ik kom dat veel tegen voor de klas.

Hier kun je lezen en zien hoe je een nette lijst maakt, met prijzen, uit de pricewatch. Dat leest voor iedereen wel het makkelijkst.
Pagina: 1