Aanbevolen virtueel geheugen in Windows 10 anders dan in 8.1

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbluenote
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09-2023
Ik heb nu W10 op drie pc's en een laptop en bij alle computers zie ik dat het aanbevolen virtuele geheugen veel kleiner is dan bij W8.1.
Een voorbeeld: Op mijn pc met 8GB geheugen werd onder w8.1 iets van 4500Mb aanbevolen, op dezelfde pc met W10 wordt 1850Mb aangeraden. Iemand enig idee waarom dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:03
Dit is maar een gedachtenspinels hoor, maar Ik denk dat het iets te maken heeft met dat Windows 10 misschien efficiënter met geheugen omgaat of dat Windows 8 nooit zoveel virtueel geheugen nodig had.

Ik weet niet of het klopt maar dit is het eerste wat mij in ieder geval te binnen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06 18:55

mrtnptrs

You idiot!

bobbluenote schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:02:
Ik heb nu W10 op drie pc's en een laptop en bij alle computers zie ik dat het aanbevolen virtuele geheugen veel kleiner is dan bij W8.1.
Een voorbeeld: Op mijn pc met 8GB geheugen werd onder w8.1 iets van 4500Mb aanbevolen, op dezelfde pc met W10 wordt 1850Mb aangeraden. Iemand enig idee waarom dat is?
Is het antwoord "Google" al eens in je opgekomen? 8)7 Waarschijnlijk vind je daar wel je antwoord.... :P
Edit: oops, ik weet niet of je het al op Google had geprobeerd te zoeken, maar daar kan ik je antwoord niet vinden. Ik ga ervan uit dat Windows 10 efficienter met je RAM-geheugen omgaat, waardoor het minder virtueel geheugen nodig heeft, zoals @darbor eigenlijk ook al zei. Wie weet heb jij of een ander programma die instelling van het virtueel geheugen in Windows 8 gewoon ooit perongeluk veel te hoog gezet en is dit nu met Windows 10 teruggedraaid? Ik gok maar wat.... :)

[ Voor 31% gewijzigd door mrtnptrs op 10-08-2015 00:28 . Reden: oops ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en probeer het dan nogmaals....

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Dit topic is gesloten.