Lader + gamen + laptop ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Hallo tweakers,

ik heb een vraag waar een maat en ik mee zitten. We hebben beide een laptop waar op valt te gamen alleen je moet steeds de lader aansluiten voor goeie FPS. Dat is geen probleem maar is het slecht voor je laptop om hem steeds aan te sluiten?

mvg, Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

De 1 zegt van wel, de ander van niet. Ik heb hem er persoonlijk permanent in zitten (accu niet verwijderbaar) en merk geen verlies in capaciteit tot zover na anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
Als je minder FPS haalt zonder netstroom dan heeft dat te maken met je energiebeheer instellingen. Grote kans dat daar aangegeven staat dat wanneer je niet op netstroom zit hij dan op de geïntegreerde videokaart (Meestal een Intel HD graphics o.i.d) en die is aanzienlijk minder krachtig, dus minder FPS.

Daarnaast kunnen er instellingen in staan dat hij bepaalde hardware mag "throttlen" wat inhoud dat hij bepaalde hardware minder hard laat lopen. Denk hierbij aan je processor die op een tragere snelheid draait om energie te besparen, geheugen dat langer gaat om energie te besparen etc.

Als je echt ZONDER netsnoer dezelfde FPS wilt halen, dan zal je toch echt de stroominstellingen moeten uitpluizen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!