[iPhone 6] Sim pincode invoeren lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:25
Hallo,

Ik wilde een reservekopie terugzetten, en alles ging prima (heb t wel vaker gedaan), maar tijdens het proces blijft mijn telefoon in een zwart scherm met een wit apple - logo hangen.

Ik kan 'm alleen uit zetten door powerknop, volume up en home butten in te houden. Als ik daarna aanzet, hangt ie weer.

Als ik 'm aan itunes hang, krijg ik de melding in itunes:

"De simkaart die in deze iPhone is geplaatst is vergrendeld met een pincode.
Voer de pincode van uw simkaart in en sluit uw iPhone opnieuw aan op iTunes."
"

Dat wil ik best doen, maar ik kan dus niets...

Iemand enig idee??

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Simkaart eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:45
Zoek even op DFU mode en hoe je die kan gebruiken om een iPhone te herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Sim eruit en rebooten?

Eventueel terwijl ie aan ITunes hangt er weer opnieuw indoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Simkaart eruit halen, in andere telefoon doen, vragen om pincode uitzetten, terug in iPhone doen.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:49

jdh009

FP ProMod
Je kan je simskaart er zoals gezegd gewoon uithalen en in een andere telefoon stoppen om daar de code er vanaf te halen. Zelf is het me ook is overkomen en heb toen in de winkel van mijn provider (destijds T-Mobile) een telefoon mogen lenen omdat degene in mijn omgeving een andere simkaart of adapter hadden. Wanneer je code er af is kun je via iTunes je mobiel opnieuw herstellen, als dit gelukt is kun je de code weer activeren.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:25
Thanks, is gelukt. Mag dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
Kan soms handig zijn om te vermelden wat je precies gedaan hebt. Dan weten mensen die bijvoorbeeld googlen ook hoe ze het moeten oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Als je een iPhone hebt dan weet je (tneminste je hoort het te weten) dat je geen simpincode moet gebruiken. Dit wordt meerdere malen aangegeven door Apple en het is in geval van verlies ook nog eens erg dom aangezien het toestel dan geen 3G verbinding kan opzetten als de batterij een keertje leeg is geweest.

Om de pincode te verwijderen ga je naar instellingen>telefoon>Simpincode en dan uitschakelen. Dit voorkomt een hoop narigheid. Het is ook belahelijk dat we die code nog gebruiken want hij is totaal niet nuttig. Providers geven hem in nederland vaak 0000 mee en wie boeit het nu ook maar iets als zn sinkaart gestolen wordt? Het toestel is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Zo heb ik het nooit bekeken, maar inderdaad is het geen slecht idee om je sim pincode eraf te halen. Wat zijn de risico’s bij een sim zonder pin? Zolang hij in je telefoon blijft zitten niet veel, immers die is voorzien van een toegangs code dus dan is het enigszins beveiligd. Zodra ze echter je sim eruit halen en in een andere telefoon doen hebben ze wel de mogelijkheid om namens jou te bellen, met daarbij horende kosten.
Aan de andere kant heb ik nooit problemen gehad met een sim pincode, bij het herstellen gewoon de sim pincode ingevoerd en dan werkte het verder prima.
Ben wel benieuwd wat de meningen zijn over een sim met of zonder pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
Tja, ik zou zeggen dat je dan toch meteen contact op kan nemen met je provider om de simkaart te laten blokkeren. Over het algemeen is de telefoon kostbaarder dan het abonnement. Daarbij zijn de meeste sim pincodes 0000 of 1234, dus dan vraag ik me helemaal af hoe waardevol het is. Dan zou ik ook liever hebben dat Find my iPhone werkt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:52
En hoe ga je er dan mee om als je je sim in het buitenland kwijt raakt en even je provider niet kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:40:
En hoe ga je er dan mee om als je je sim in het buitenland kwijt raakt en even je provider niet kan bereiken?
Waarom zou je in het buitenland je provider niet kunnen bereiken dan?
Er zijn zat plaatsen waar je wel even kort mag/kan bellen, PayPhone, bar, politie bureau als je aangifte doet van je toestel enz.

Voor het buitenland heeft mijn reisverzekering een dienst btw, die bel je in geval van diefstal en blokkeren gelijk alles wat je bij hun opgegeven hebt (Pasjes, creditcard, telefoon enz)

Nee een Pincode is er hier ook al heel lang vanaf, de gok dat een dief mijn telefoon steelt om vervolgens de simkaart te verwijderen en dan zijn familie te bellen durf ik wel te nemen.

Edit: Moet het wel een buitenlandse dief zijn, binnen Nederland bellen zit in mijn bundel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 15-08-2015 14:29 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:26
Ze bellen meestal ook betaalnummers, anders verdienen de boeven niets.
Pagina: 1