Aansluiten tweede bass shaker

Pagina: 1
Acties:

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Beste all!

Ik heb op dit moment een bass shaker (8 ohm) aangesloten aan een versterker met speaker aansluitingen 8 ohm - 16 ohm. Werkt perfect.

Ik wil nu echter een tweede bass shaker kopen. Maar in de handleiding van de bass shaker lijkt net of ik deze uitsluitend parallel kan aansluiten. Zie handleiding in de link:

http://www.produktinfo.co..._pump_8_ohms_en_fr_de.pdf

Maar als ik 2 bass shakers met 8 ohm parallel aansluit heb ik dus 4 ohm. Niet zo goed voor mijn versterker lijkt me...

Mijn vraag is: Kan ik niet de ene bass shaker op de rechter- en de andere op de linker speakerkant van de versterker aansluiten? Of werkt het dan niet?

Heb nu overigens mijn sub out van mijn receiver gesplit. 1 kabel naar mijn subwoofer en de ander (wederom gesplit) naar links en rechts aux van de versterker.

Conrad wist me geen antwoord te geven, ik hoop jullie wel. Zodat ik het niet hoeft te kopen en alsnog terug te sturen.

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even voor de correcte beeldvorming: receiver sub pre out is gesplit en gaat naar een ingang op een versterker. Daar heb je op het ene kanaal die bass shaker zitten. Dan kun je op het andere kanaal dus de andere zetten.
Die dingen gedragen zich net als een normale speaker. Die handleiding is met name voor mensen die het spul in auto's inbouwen enzo.

Maare, tril je onderhand nogniet genoeg met je aub en je bassshaker? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xtince
The Eagle schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:54:
Even voor de correcte beeldvorming: receiver sub pre out is gesplit en gaat naar een ingang op een versterker. Daar heb je op het ene kanaal die bass shaker zitten. Dan kun je op het andere kanaal dus de andere zetten.
Die dingen gedragen zich net als een normale speaker. Die handleiding is met name voor mensen die het spul in auto's inbouwen enzo.

Maare, tril je onderhand nogniet genoeg met je aub en je bassshaker? :P
Dank voor je antwoord! Haha ik denk dat ik nog ietsjes meer moet shaken en dan is het helemaal perfect :).

Maar klopt heb sub out gesplit naar woofer en versterker. Daarbij dus wederom een split kabel gebruikt om zowel aux links en rechts van de versterker te laten gaan.

Dacht ook al dat het zo gewoon moest lukken, maar twijfelde omdat ik het 2x heb gesplit dat het niet zo u werken. En van de handleiding kwam er een extra twijfel.

Maar moet dus wel werken zo...

• Xtince
Toch nog even een vraagje. Ik zie op de versterker navolgende staan:

System A 8 - 16 ohm
System B 8 - 16 ohm
A + B 16 ohm

Als ik nu alleen "system A" gebruik en dus 1 bass shaker van 8 ohm op de linker en de ander op de rechterkanaal zet. Dan is dat samen dus 2 x 8 = 4 ohm.

Is het daarom verstandiger om de bass shakers in serie aan te sluiten, zodat ik 16 ohm heb ipv 4 ohm? Of maakt dat niet uit.

Doel is wel dat de bass shakers goed werken, maar dat ik niet mijn versterker en/of de shakers naar de klote help :).

Dank alvast!