Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
Hallo allen,

Ik woon in de gemeente Waddinxveen en ben een flinke leek wat betreft internetproviders enzovoort, dus vandaar mijn vraag.

De situatie in Waddinxveen mbt internet van Ziggo is nijpend. Al 3 maanden werkt de boel niet naar behoren.Enorme hickups in de verbinding, zeer instabiel dus. En snelheden van 0-30 mbips max terwijl ik 45 euro de maand betaal voor meer Na een hoop gezeur van de bewoners van dit gat heeft ziggo een maand geleden toch toegegeven dat er een probleem is in een verdeelcentrum en het echt "bijna" is opgelost. Jullie raden het al, dat gebeurt dus maar niet. En ik ben er he-le-maal klaar mee. Ben nu in het proces van geld terugkrijgen van die prutsers maar wil dus graag ook overstappen naar een andere provider.

Ik heb nu 180/20. Ik gebruik internet voor streampjes kijken, e-learning voor t werk ( werk op een Intensive care en ben ALS/BLS instructeur ) surfen, netflix voor de kids, skype en ik speel graag een spelletje online met vrienden.

Wat ik mij nu afvroeg is of ik het verschil in snelheid erg ga merken als ik over zou stappen naar een andere provider, aangezien Ziggo hier monopolie heeft op de kabel.

Enige alternatieven hier zijn adsl ( KPN springt hier uit qua prijs/snelheid met 60/6 ) Maar op papier lijkt dit een enorme vertraging met wat ik had.

Ga ik hinder ondervinden van de stap van 180 mbit naar 60? Of zeggen jullie, moet gewoon kunnen?

Ik hoor het graag!

( nee glasvezel is niet beschikbaar op mijn adres :'( )

Alvast hartelijk dank voor de tips/meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Adsl snelheid is een max snelheid die je kunt halen en geen gegarandeerde. Afhankelijk van hoe ver je bij de wijkkast vandaan zit haal je een bepaalde snelheid. Er wordt met 60 Mbit geadverteerd maar vziw mag je dan in de praktijk in je handen klappen als je de 30 haalt. Dus ja, daar ga je flink op achteruit.

Ziggo in gebreke stelling en om vergoeding vragen is al een stap. Wat bij mij verder wel eens geholpen heeft is andere DNS servers gebruiken, bijv die van Open DNS of die van Google. In jouw geval te proberen, want baat het niet dan schaadt het ook niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:07

GB2

Gebundelde VDSL waarbij fiber in wijkkast komt?
KPN is landelijk druk bezig en zie op steeds meer plekken 200/20 leverbaar komen.
Oke laat het dan 150/15 worden of 100/10 (kan op 1 koperpaar)
Nu KPN ook externe telco's toelaat op dit netwerk zou dit op niet al te lange termijn een oplossing kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:37
Begin eens met kijken wat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres volgens http://netco.fpi-info.fourstack.nl. Die 60Mbit van KPN is overigens 70Mbit down en 20Up als je dicht genoeg bij een straatkast zit (niet bij een hoofdcentrale) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Eagle schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:58:
Adsl snelheid is een max snelheid die je kunt halen en geen gegarandeerde. Afhankelijk van hoe ver je bij de wijkkast vandaan zit haal je een bepaalde snelheid. Er wordt met 60 Mbit geadverteerd maar vziw mag je dan in de praktijk in je handen klappen als je de 30 haalt. Dus ja, daar ga je flink op achteruit.
Dat is onzin. Er zijn zat mensen die 60mbit halen op dat soort verbindingen. De postcodecheck geeft een vrij realistische schatting van de te verwachten snelheid.

En om de vraag te beantwoorden, 60mbit merk je alleen met downloaden van grote dingen. Het is zat voor alles verder. En voelt ook gewoon soepel. 30mbit ook wel. Alleen veel tegelijk (dikke rij torrents bijvoorbeeld) kan wat bottlenecks geven.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 09-08-2015 21:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
RadioAir schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:01:
Begin eens met kijken wat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres volgens http://netco.fpi-info.fourstack.nl. Die 60Mbit van KPN is overigens 70Mbit down en 20Up als je dicht genoeg bij een straatkast zit (niet bij een hoofdcentrale) :)
Deze link zou ik idd even checken.

Van 160 naar 60 is wel minder, maar de "gewone" gebruiker die facebookt, en internet is het zo goed als gene verschil. Met downloaden merk je dit pas.
The Eagle schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:58:

Ziggo in gebreke stelling en om vergoeding vragen is al een stap. Wat bij mij verder wel eens geholpen heeft is andere DNS servers gebruiken, bijv die van Open DNS of die van Google. In jouw geval te proberen, want baat het niet dan schaadt het ook niet :)
DNS veranderen is mooi en aardig, het kan helpen. Maar het moet natuurlijk gewoon werken.

En je argument is redelijk zwak want niemand haalt met ADSL 30Mbit.

Bij Coax is het ook een Tot snelheid. Als je maximale xDSL snelheid hoger is dan de abonnements snelheid zal je deze eigenlijk altijd halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
JvS schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:03:
[...]

Dat is onzin. Er zijn zat mensen die 60mbit halen op dat soort verbindingen. De postcodecheck geeft een vrij realistische schatting van de te verwachten snelheid.

En om de vraag te beantwoorden, 60mbit merk je alleen met downloaden van grote dingen. Het is zat voor alles verder. En voelt ook gewoon soepel. 30mbit ook wel. Alleen veel tegelijk (dikke rij torrents bijvoorbeeld) kan wat bottlenecks geven.
Om wel even eerlijk te zijn over DSL: Ik proef een beetje dat je ook je TV wil afnemen bij bijvoorbeeld KPN. Dan gaan de TV streams over dezelfde 60Mbit. In de praktijk merk je daarvan dat het downloaden nog wat minder snel gaat dan 60 Mbit omdat er ook nog max 7Mbit (HD zender) per TV die aanstaat, vanaf gaat.
Let wel: Alleen als de decoder aanstaat uiteraard.
En je zal al je bekabeling richting TV's moeten vervangen omdat bij DSL gebruik wordt gebruikt van IPTV en dat loopt over UTP kabel (CAT5E /CAT 6)

Bovenstaande is niet bedoeld als negatieve weergave maar gewoon een paar feiten om toch even te weten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Barre73 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:34:
[...]

Om wel even eerlijk te zijn over DSL: Ik proef een beetje dat je ook je TV wil afnemen bij bijvoorbeeld KPN. Dan gaan de TV streams over dezelfde 60Mbit. In de praktijk merk je daarvan dat het downloaden nog wat minder snel gaat dan 60 Mbit omdat er ook nog max 7Mbit (HD zender) per TV die aanstaat, vanaf gaat.
Let wel: Alleen als de decoder aanstaat uiteraard.
En je zal al je bekabeling richting TV's moeten vervangen omdat bij DSL gebruik wordt gebruikt van IPTV en dat loopt over UTP kabel (CAT5E /CAT 6)

Bovenstaande is niet bedoeld als negatieve weergave maar gewoon een paar feiten om toch even te weten.
Is dit wel zo?

Als je bijvoorbeeld 80Mbit kan, en je neemt 60 af, gaat (dacht ik) TV (gedeeltelijk) van de overige 20 (80-60) af.

Bij glasvezel werkt dit anders, maar dit is een xDSL topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:12

Onbekend

...

Als je 5 km van de centrale af woont, dan heb je bijvoorbeeld maar maximaal 8Mbps beschikbaar. Van deze snelheid gaat het tv signaal af en dan heb je nog maar bijvoorbeeld 2Mbps over voor het internet. Hoe snel je het abonnement ook hebt, de maximale snelheid die de infrastructuur kan leveren gaat boven alles.
Als je naast de centrale woont en de infrastructuur ondersteunt 80 Mbps en je hebt maar een internet abonnement van 40Mbps, dan is het internet niet trager als je ook nog eens tv aan het kijken bent.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Wat Barre73 zegt geldt alleen in de volgende gevallen (in geval van KPN):

-Je hebt maximaal 70 (KPN VDSL geeft 70Mbit ipv 60)Mbit beschikbaar
-Je neemt 100Mbit af via VDSL
-Je zit direct op een centrale aangesloten, en niet op een straatkast

Als je op KPN-VULA (binnenkort) of KPN-VVDSL(BuitenRing) aangesloten bent én je dicht genoeg bij de DSLAM zit, gaat KPN altijd maximaal intrainen (momenteel 110Mbit down en 22Mbit up). Als je een 100Mbit abbo hebt hou je 10Mbit over voor Voice en TV. Gebruik je 2 TV's dan heb je dus net iets minder snelheid.

Neem je echter het 60/6 abbo af (waarbij je dus in geval van VULA en VVDSL 70Mbit down en 22Mbit up krijgt), heb je dus ruim voldoende rest bandbreedte voor Voice en TV. De KPN streams van 7,9Mbit passen dan nog prima op de lijn :)

Maar: Één en ander hangt af van jouw haalbare snelheid, dus doe de Fourstack check en dan kunnen we hier onderbouwd uitspraken over doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door RadioAir op 09-08-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Bedankt voor alle reacties!

Fourstack check geeft helaas maar 20 mbit aan :(. Aangezien ik inderdaad ook tv zal gaan afnemen bij die andere provider is dit dus niet echt een optie, dat vind ik een te grote stap.

Ik ben inderdaad nu ook ziggo in gebreke aan het stellen, maar ja, die klantenservice van die lui is waardeloos dus daar ben ik nog wel wat weken/maanden mee bezig vrees ik.

Het lijkt er dus op dat als ik een beetje snelheid wil, ik vast zit aan Ziggo.....

Wat een waardeloos gedoe zeg :p

Ik heb inmiddels:
- Alle kabels in het huis vervangen
- Ander modem
- Andere router
- Andere DNS geprobeerd
- Een coupon voor een vlaai gehad ter compensatie 8)7 |:( 8)7
- Uren met de klantenservice gebeld, gefacebooked etc
- Ziggo's eigen forum platgespammed

Maar ze willen nog steeds pas praten over financiële compensatie als het probleem verholpen is, en ik in de tussentijd maar geld overmaken naar die lui.

[ Voor 45% gewijzigd door LZ86 op 10-08-2015 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
RadioAir schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:45:
Wat Barre73 zegt geldt alleen in de volgende gevallen (in geval van KPN):

-Je hebt maximaal 70 (KPN VDSL geeft 70Mbit ipv 60)Mbit beschikbaar
-Je neemt 100Mbit af via VDSL
-Je zit direct op een centrale aangesloten, en niet op een straatkast

Als je op KPN-VULA (binnenkort) of KPN-VVDSL(BuitenRing) aangesloten bent én je dicht genoeg bij de DSLAM zit, gaat KPN altijd maximaal intrainen (momenteel 110Mbit down en 22Mbit up). Als je een 100Mbit abbo hebt hou je 10Mbit over voor Voice en TV. Gebruik je 2 TV's dan heb je dus net iets minder snelheid.

Neem je echter het 60/6 abbo af (waarbij je dus in geval van VULA en VVDSL 70Mbit down en 22Mbit up krijgt), heb je dus ruim voldoende rest bandbreedte voor Voice en TV. De KPN streams van 7,9Mbit passen dan nog prima op de lijn :)

Maar: Één en ander hangt af van jouw haalbare snelheid, dus doe de Fourstack check en dan kunnen we hier onderbouwd uitspraken over doen :)
Klein beetje offtopic, maar ik was toch echt in de veronderstelling dat TV altijd binnen de afgenomen internetsnelheid viel bij DSL. Dus ook al is attainable speed hoger waardoor daar de TV streams in zouden kunnen vallen, dat dat dan nog niet gebeurde.
Jij stelt dus dat het net zo werkt als bij glasvezel (bij een Gbit PoP om de discussie makkelijk te houden)?
Dus de lijn is bijvoorbeeld 110 Mbit, je neemt 60 Mbit internetsnelheid en je TV streams gaan van de resterende 50 af?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:05:
Bedankt voor alle reacties!

Fourstack check geeft helaas maar 20 mbit aan :(. <knip>

Aangezien ik inderdaad ook tv zal gaan afnemen bij die andere provider is dit dus niet echt een optie, dat vind ik een te grote stap.

Ik ben inderdaad nu ook ziggo in gebreke aan het stellen, maar ja, die klantenservice van die lui is waardeloos dus daar ben ik nog wel wat weken/maanden mee bezig vrees ik.

Het lijkt er dus op dat als ik een beetje snelheid wil, ik vast zit aan Ziggo.....

Wat een waardeloos gedoe zeg :p

Ik heb inmiddels:
- Alle kabels in het huis vervangen
- Ander modem
- Andere router
- Andere DNS geprobeerd
- Een coupon voor een vlaai gehad ter compensatie 8)7 |:( 8)7
- Uren met de klantenservice gebeld, gefacebooked etc
- Ziggo's eigen forum platgespammed

Maar ze willen nog steeds pas praten over financiële compensatie als het probleem verholpen is, en ik in de tussentijd maar geld overmaken naar die lui.
Je zet zojuist je huisadres op internet dmv de link die je plaatst. Lijkt mij verstandig dat je dat weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15

Fiber

Beaches are for storming.

Korte termijn: Geen idee.

Lange termijn: Zorg er voor dat glasvezel beschikbaar wordt in jullie straat. Er schijnt wel glasvezel te liggen in Waddinxveen, maar geen idee waarom het bij jullie niet beschikbaar is.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Da.Rock schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:44:
[...]
Je zet zojuist je huisadres op internet dmv de link die je plaatst. Lijkt mij verstandig dat je dat weghaalt.
Je hebt gelijk, verwijderd! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Barre73 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:28:
[...]

Klein beetje offtopic, maar ik was toch echt in de veronderstelling dat TV altijd binnen de afgenomen internetsnelheid viel bij DSL. Dus ook al is attainable speed hoger waardoor daar de TV streams in zouden kunnen vallen, dat dat dan nog niet gebeurde.
Jij stelt dus dat het net zo werkt als bij glasvezel (bij een Gbit PoP om de discussie makkelijk te houden)?
Dus de lijn is bijvoorbeeld 110 Mbit, je neemt 60 Mbit internetsnelheid en je TV streams gaan van de resterende 50 af?
VDSL verbinding van 110mb, je alles in 1 standaard ondersteunt maximaal 60mb. Dus 50mb rest voor tv? Tja het zou kunnen maar ik zie dit bijna nooit. Altijd als ik de metingen doe, als er 2 tvs aanstaan. Halen ze gewoon gemiddeld 15mb minder op hun snelheid. Maar dit verschilt ook wel allemaal met L3 / FTTC / Pairbonding etc.

Maarja 20mb dat lijkt me niet wat je want, Q4 2016 is wanneer KPN landelijk VVDSL 100mb beschikbaar wil hebben. En ik zie dat meer en meer overal gebeuren. :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Barre73 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:28:
[...]

Wanneer het gaat om KPN én het VULA of VVDSL aanbod: Ja. Zelfs als je een 20Mbit instap pakket neemt krijg je 20Mbit down en 20Mbit up momenteel. KPN is het aanbod echt aan het versimpelen en als ik met een 70Mbit pakket (Alles in 1 Standaard) een speedtest doe terwijl er twee televisies aan staan pak ik altijd 70Mbit down.

Dit geldt dus niet voor KPN-Wholesale providers (totdat ook zij via VULA gaan leveren op BinnenRing en BuitenRing), zij hebben nog het oude 52/5 of 55/5 profiel waarbij TV wél van de max bandbreedte af gaat. Ook heeft het dus niet (in dit geval) met de attainable te maken maar met het profiel en de restruimte die je hierbinnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
Ik ben overigens van mening dat je niet veel verschil zult merken tussen een stabiele 30 Mbps verbinding of 180 Mbps verbinding. Alle dingen die je noemt slurpen nou niet echt bandbreedte.

[ Voor 3% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 10-08-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:44
Wel triest dat ik nu via een Tweaker moet vernemen dat ze bij Ziggo wel degelijk weten wat er aan de hand is. Helpdesk heeft mij elke keer voorgehouden dat er een 'algemene storing in de regio' was, maar nooit verteld wat er écht aan de hand is. En ook hetzelfde als jij meegemaakt: Bon voor een maand gratis extra zender, bon voor een Multivlaai, maar de toegezegde €20,- korting op mijn eerstvolgende rekening simpelweg niet gekregen.

Zaterdag maar weer eens via de website contact gezocht, bellen heeft sowieso geen zin meer. Ik dacht al bijna dat het toch echt aan mij lag, maar nu is wel duidelijk dat het toch echt aan het gepruts van Ziggo ligt. Bedankt voor het bekendmaken van wat het probleem nu eigenlijk is, Leon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Er valt genoeg te weten over deze storing...
https://community.ziggo.n...trage-verbinding-2742-887
(even doorscrollen naar de laatste pagina's voor de meest recente informatie)

Ik wil zelf ook weg, maar alleen als er glasvezel voor in de plaats komt met minimaal 100Mbit. Mijn maat heeft 500/500 via XS4ALL, dat zie ik ook wel zitten, maar helaas... in Waddinxveen (toch niet een kleine gemeente) is er nog geen glas beschikbaar. Ik heb mijn vraag al neergelegd bij o.a. reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
rvdvelden schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:59:
W Bedankt voor het bekendmaken van wat het probleem nu eigenlijk is, Leon!
Geen probleem! Ik ben inmiddels een halve kruistocht tegen ziggo aan het voeren, hoe meer zielen hoe meer vreugde/leed! oOo
Hotzenwalder schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:09:
Er valt genoeg te weten over deze storing...
https://community.ziggo.n...trage-verbinding-2742-887
(even doorscrollen naar de laatste pagina's voor de meest recente informatie)

Ik wil zelf ook weg, maar alleen als er glasvezel voor in de plaats komt met minimaal 100Mbit. Mijn maat heeft 500/500 via XS4ALL, dat zie ik ook wel zitten, maar helaas... in Waddinxveen (toch niet een kleine gemeente) is er nog geen glas beschikbaar. Ik heb mijn vraag al neergelegd bij o.a. reggefiber.
Hou me even op de hoogte van de glas vooruitgang, ik wil inmiddels ook zeer graag weg bij ziggo
( also, hallo medestrijder van facebook en ziggo forum _/-\o_ )

Inmiddels is het bij ziggo steeds erger aan het worden, mijn upload is no officieel hoger dan mijn dowload :(

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 10-08-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 20:39
Leon Zwiers schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:00:
[...]

Geen probleem! Ik ben inmiddels een halve kruistocht tegen ziggo aan het voeren, hoe meer zielen hoe meer vreugde/leed! oOo

[...]

Hou me even op de hoogte van de glas vooruitgang, ik wil inmiddels ook zeer graag weg bij ziggo
( also, hallo medestrijder van facebook en ziggo forum _/-\o_ )

Inmiddels is het bij ziggo steeds erger aan het worden, mijn upload is no officieel hoger dan mijn dowload :(
Maar heb jij dan ook niet de optie om over te stappen naar een andere provider? Er zullen toch wel meer aanbieders op je adres leverbaar zijn of heb je alleen het geluk/pech dat het Ziggo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Jordyz schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:01:
[...]

Maar heb jij dan ook niet de optie om over te stappen naar een andere provider? Er zullen toch wel meer aanbieders op je adres leverbaar zijn of heb je alleen het geluk/pech dat het Ziggo is?
Helaas heeft ziggo het monopolie hier op de kabel sinds de fusie met UPC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Dat monopolie hebben ze altijd al gehad. Je kan niet kiezen wie je kabelprovider is. Het is Ziggo of Ziggo.

Met alternatieven bedoelt ie daarmee dus het telefoonlijntje of glasvezel indien dat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
HvanderT schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:05:
Dat monopolie hebben ze altijd al gehad. Je kan niet kiezen wie je kabelprovider is. Het is Ziggo of Ziggo.

Met alternatieven bedoelt ie daarmee dus het telefoonlijntje of glasvezel indien dat beschikbaar is.
Snap ik, glasvezel hebben we hier nog niet, en via het telefoonlijntje is alleen kpn dus een bedrijf wat wel ok is, maar daarvoor zit ik dus ws te ver van de wijkkast. Zou daar te veel snelheid voor inleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 20:39
Dan moet je een afweging maken wat je wilt.
Wil je voor minder snelheid wel een betrouwbare internet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Leon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:04:
[...]

Snap ik, glasvezel hebben we hier nog niet, en via het telefoonlijntje is alleen kpn dus een bedrijf wat wel ok is, maar daarvoor zit ik dus ws te ver van de wijkkast. Zou daar te veel snelheid voor inleveren
Via een telefoonlijn kun je ook kiezen voor andere aanbieders zoals tele2, telfort (eigendom KPN, maar goedkoper), online, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Het gaat me niet om een beetje minder snelheid. Volgens die test zou ik max 20mbps halen via kpn/adsl. Aangezien er hier vaak nogal wat apparaten tegelijk staan te ronken kan ik me echt niet voorstellen dat dit genoeg is. Ik ben dus eigenlijk veroordeeld tot Ziggo totdat er iemand hier glasvezel neerlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Leon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:17:
Het gaat me niet om een beetje minder snelheid. Volgens die test zou ik max 20mbps halen via kpn/adsl. Aangezien er hier vaak nogal wat apparaten tegelijk staan te ronken kan ik me echt niet voorstellen dat dit genoeg is. Ik ben dus eigenlijk veroordeeld tot Ziggo totdat er iemand hier glasvezel neerlegt
Je kan proberen om zelf met natuurlijk hulp van andere inwoners + gemeente en eventueel lokale ondernemers(raad) een eigen initatief te starten om glasvezel aangelegd te krijgen. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
http://www.omroepwest.nl/...mysterieuze-ziggo-storingHet probleem heeft zelfs lokale omroep bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:27

stx

Uiteindelijk zal Ziggo het toch wel gaan oplossen lijkt me. Zeker als het al de aandacht van de media heeft.
Mogelijk duurt het langer vanwege het aanvragen van vergunning en dit afstemmen met aannemers om bijv. een nieuw wijkcentrum te plaatsen en op te leveren.

Ik zie het ook al op coax.nl staan, wellicht kun je via hun een klacht indienen. Zij zorgen er dan voor dat er iemand contact met je opneemt.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Leon Zwiers schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:17:
Wij verhuizen binnenkort en de nieuwe woning heeft geen beschikking tot glasvezel. Gaat er voorlopig ook niet komen. Ik vind XS4ALL een fijne provider en wil daar het liefst een abonnement afsluiten maar kan de snelheid en kosten niet verantwoorden t.o.v. Ziggo. Ik haal bij XS4ALL als alles mee zit 60 Mbit/s en een vermoedelijk vreselijk trage upload t.o.v. mijn huidige 200/20 bij Ziggo. Welke neem ik aan vast nog omhoog gaat op niet al te lange termijn. Fourstack laat ook geen geplande upgrades zien op mijn nieuwe postcode/huisnummer. Ook ik ben dus in feite gebonden aan Ziggo.... :|

Hier had uw reclame kunnen staan.

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 09:56
KPN upload geeft 20 door waar 6 gezegd wordt ;)

• RadioAir
Dat is een gevaarlijke uitspraak. Als de klant op een VVDSL centrale (dus nu nog BuitenRing) zit dan wel, anders is de klant gebonden aan daadwerkelijk 60/6 vanuit CO. Alleen op Vectored lijnen wordt 22Mbit up gegeven.

• krakendmodem
Komt er vanuit de CO al 60/6? Ik kan nog steeds maar 50/5 krijgen, terwijl de lijn wel hogere snelheden toe laat.
Pagina: 1