De CPU fan van de PC (dell optiplex) van mijn moeder heeft de geest gegeven. De PC was al tijden traag en een nieuwe CPU fan kost 80 euro. Tijd voor een nieuw bakkie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keuken surfen & mailen. Foto's beheren enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 60 & 120GB SSD liggen, Muis, monitor en toetsenbord heeft ze al en een 500GB USB3 disk. Een windows 8.1 licentie heb ik aangeschaft via ebay voor 20 euro welke ik kan upgraden naar Windows 10. Verder heb ik in een office365 nog 1 licentie over voor clients
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU vlot genoeg voor Windows 10, 4 GB ram en een 120GB SSD. De foto's heeft ze op een USB disk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De Intel NUC of Zotac barebones leken me wel wat. Op zich is elke fanless barebone geschikt maar ik ben er niet zo bekend mee. Ik bouw meestal mn eigen PC's. De intel compute stick schijnt nogal lawaai te maken maar misschien zijn andere compute sticks wel interessant?
Zoiets?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, fanless, genoeg om office te kunnen draaien op windows 10
Ga je overklokken?
Nee
Wat raden jullie aan?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keuken surfen & mailen. Foto's beheren enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 60 & 120GB SSD liggen, Muis, monitor en toetsenbord heeft ze al en een 500GB USB3 disk. Een windows 8.1 licentie heb ik aangeschaft via ebay voor 20 euro welke ik kan upgraden naar Windows 10. Verder heb ik in een office365 nog 1 licentie over voor clients
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU vlot genoeg voor Windows 10, 4 GB ram en een 120GB SSD. De foto's heeft ze op een USB disk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De Intel NUC of Zotac barebones leken me wel wat. Op zich is elke fanless barebone geschikt maar ik ben er niet zo bekend mee. Ik bouw meestal mn eigen PC's. De intel compute stick schijnt nogal lawaai te maken maar misschien zijn andere compute sticks wel interessant?
Zoiets?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel NUC Kit DN2820FYKH | € 134,95 | € 134,95 |
| 1 | Corsair CMSO4GX3M1A1333C9 | € 25,92 | € 25,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 160,87 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, fanless, genoeg om office te kunnen draaien op windows 10
Ga je overklokken?
Nee
Wat raden jullie aan?
[ Voor 30% gewijzigd door Spam op 09-08-2015 20:52 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !