Advies nodig omtrent direct download naar synology

Pagina: 1
Acties:

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Beste tweakers,

Sinds paar dagen ben ik in het bezit van een SynoDS214+.
Dit kleine kastje is alles waar ik opzoek naar was en het bevalt prima.
Het punt waar ik mee zit is dat ik 500GB+ aan bestanden op jottacloud heb staan en ik deze toch graag op mn synology heb. Jottacloud heeft wel een client voor mac maar dit download de bestanden direct naar je HD. Via de webUI is het ook mogelijk om de bestanden te downloaden maar deze worden dus ook op je hd opgeslagen, nergens kan ik een directe link vinden om het via de download manager in syno te downloaden.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik kan natuurlijk alles eerst op mn laptop downloaden en dan overzetten maar het moet toch makkelijker kunnen lijkt mij ....

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 21:15
Kun je de Synology niet als schijf in je pc weergeven en dan daarop downloaden? Dus niet gebruik maken van je downloadmanager van Synology.

Op een windows PC kun je je schijf "mappen" zodat hij gewoon als bijvoorbeeld X:/Synology zichtbaar is. Ik weet hioervoor echter de mogelijkheden van een Mac niet, maar het lijkt mij dat deze ook een soortgelijke functionaliteit biedt.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 22:51
Ik ken jottacloud niet, maar heb je daarbij niet ergens gewoon een knop/link om alles te downloaden? Zo ja, kun je dan niet gewoon rechtermuisknop->link kopieren en die in download station zetten? En anders is zoals hierboven nog een optie.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 18:29

DarkSide

theres no place like ::1

ken jottacloud ook niet. Maar wil je dat er continu gesynct wordt tussen jottacloud en je synology?
Je kan daarvoor denk ik ook cloudstation gebruiken. Dus jottacloud koppelen aan cloudstation welke het weer op je synology zet.
Dan is het namelijk zo dat als je in de cloud of op de computer e.e.a wijzigt/aanpast/update/verwijderd etc
het synct naar jottacloud en naar cloudstation en dus op je synology.

Let er wel op dat cloudstation standaard versioning ondersteund en tot 30 versies terug kan.
Dit kan extre veel ruimte in beslag nemen. Zit dit op een lagere waarde 5 a 10 bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.