Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gevraagd voor stabieler internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bij mijn vriendin thuis merk ik dat het internet onstabiel is (soms valt het even uit of reageert het niet).

Nu is het appartement van mijn vriendin vrij oud en ook de aansluiting van UPC. Zelf heb ik enkel basis kennis van netwerken en apparatuur. Wellicht kunnen jullie advies geven? _/-\o_

Appartement is +-50m2
UPC aansluiting zit in de slaapkamer (zie foto)
Ik geloof dat de twee wittere kabels dit appartement en het appartement beneden van TV voorzien. De linker kabel is geloof ik voor het internet.
De bijgeleverde UPC modem (model: TC7200 U) staat ook in de slaapkamer.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1495ef4.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 18:46 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Internet via kabeltje of wifi?
Hoe kom je er bij dat het probleem bij het AOP zou moeten zitten?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Wifi - daar heb ik geen specifieke reden voor. Het ziet er alleen oud uit - wellicht moet het vernieuwd worden?

Verwijderd

Geen idee welke kwaliteit die coax kabel is, maar misschien is het de moeite waard om eens een goede aan te schaffen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ziet er inderdaad oud uit maar koper is koper.
Ik vermoed dat het probleem hem eerder in de wifi zit.

Kijk eens of je in kunt loggen op het modem om te kijken hoe sterk het signaal is dat hij binnenkrijgt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
ok ga ik gelijk proberen - ff ip adress googelen van modem

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat zijn de symptomen als het uitvalt?
Als je een laptop/PC gebruikt, krijg je dan rechts onderin beeld daar ook melding van?
Als je een laptop én een PC hebt, heeft de PC nog wel internet wanneer de laptop dat niet heeft, of andersom?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Switchie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:51:
Ziet er inderdaad oud uit maar koper is koper.
Ik vermoed dat het probleem hem eerder in de wifi zit.

Kijk eens of je in kunt loggen op het modem om te kijken hoe sterk het signaal is dat hij binnenkrijgt.
Koper is koper, maar OFC is niet hetzelfde als CCA en goede shielding is ook wel fijn met zo'n coax kabel. Vandaar.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Exact, de shielding is enorm van belang voor de kwaliteit en de investering in betere kabel (als die dus matig is), is een goede.
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:52:
ok ga ik gelijk proberen - ff ip adress googelen van modem
Het IP-adres is waarschijnlijk je gateway, DHCP- en DNS-server. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
@mcKaamos - ik krijg geen melding dat het uitvalt (macbook air) maar alle internet pagina's bevriezen - daarmee bedoel ik te zeggen dat ze niet laden etc..

@Switchie: ik ben nu in mijn modem - ik upload 2 foto's - 1tje met een ping test en de ander met het overzicht. Waar kan ik de benodigde info vinden voor jullie?

Verwijderd

Ik denk dat je het eerder in de wifi prestaties van het UPC modem moet zoeken.

ALS het aan de wifi ligt: eigen draadloze router regelen die wel goede wifi heeft en door UPC het modem in bridgemode laten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
@khildin Thanks, maar voor een 50m2 appartement zou je denken dat upc standaard modem de boel wel moet kunnen dekken - er wordt overigens niet gedownload of gestreamed. Maar misschien die TPLINK modem die vorig jaar als beste uit de tweakers test kopen.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
toevallig niet 10+ andere verschillende draadloze netwerken in bereik die allemaal elkaar aan het storen zijn?
Heb je de mogelijkheid om 5ghz eens te proberen?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Wat The Fatal zegt, wellicht wordt je wifi signaal weggedrukt. Scan eens het wlan en kies eventueel een minder druk of beter nog een vrij kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op kanaal 8 en 11 gezet - nu komt er soms een nieuw probleem - dat is dat de ene laptop tijdelijk het network niet kan vinden terwijl de andere laptop het netwerk wel kan vinden en ermee verbonden is. (beiden Macbooks en beiden hebben ze het bovenstaande probleem meegemaakt).

Dus het lijkt erop dat het vastzetten op 1 kanaal dit probleem veroorzaakt. Ik heb hem nu weer terug gezet op automatisch.

Wat kunnen jullie nog meer adviseren? 5.0ghz? kanaal width?

Op de foto hieronder zitten we op kanaal 1 met sterke verbinding (komt omdat ik op het moment naast de modem zit).
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30top75.png

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 09:46
Switchie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:46:
Internet via kabeltje of wifi?
Hoe kom je er bij dat het probleem bij het AOP zou moeten zitten?
Het AOP is nog niet zo'n slechte suggestie buiten de andere Wifi suggesties om.

Voor Ziggo is dus een verouderd type AOP, monteurs behoren die dan ook te vervangen. Verder zie ik een grijze inkomende kabel van onderen. Slechts een handjevol gemeenten heeft een grijze kabel als aanvoer, maar dan nog zit er een verloop ergens naar een groene kabel.

De ouderdom van de kabels kan een rol spelen. Maar hoe de buitenkant van een kabel eruit ziet doet er niet toe. Het gaat om de binnenkant. Zolang die van goede kwaliteit is is er niets aan de hand.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MediaZoo schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:53:
[...]
… Het gaat om de binnenkant. Zolang die van goede kwaliteit is is er niets aan de hand.
Zolang de afscherming ook van goede kwaliteit is heb je de helft al gewonnen.

Aan TS: kijk eens wat er gebeurt wanneer je de kabel van Ziggo direct vanaf binnenkomst naar je modem kunt doen. Dus zonder de splitter er tussen.

Verder: Wat je uit moet zoeken is het volgende. Is de wifi brak of is de internetverbinding brak. Wifi die brak is kun je onder andere herkennen aan pagina's die niet willen laden omdat je "niet verbonden bent met het internet". Een brakke internetverbinding, maar met goede wifi, kan leiden tot lange wachttijden zonder foutmelding dat je niet verbonden bent. Je krijgt dan eerder de foutmelding dat de server niet gevonden kan worden.

En ja, dat is een enorm verschil in probleem maar ook zeker in de oplossing die je zoekt.

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-11 11:48
Vroegah had ik ook vaak vergelijkbare issues met de TC7200U. Voor mij was de oplossing het routeren overlaten aan een dedicated router.

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Pagina: 1