[Windows 10] Probleem bij upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Traxx
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-12-2018
Hallo

Na lang Google afschuimen en veel discussieforums af te schuimen is dit zo een beetje mijn laatste toevlucht voor het volgende probleem:

Wanneer ik mijn Windows 7 Home Premium wil upgraden naar Windows 10 geeft hij de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.be/wp-content/uploads/2015/07/geen-windows10-sadface.png

Wanneer ik de Microsoft Ondersteuning doorzoek, vind ik enkel dat de systeempartitie te klein is deze staat op 100 MB, terwijl deze voor Windows 10 tussen de 450 en 500 MB zou moeten zijn (dat is toch wat ik gelezen heb).

Maar wanneer ik dan één van de zovele Partition Wizards gebruik, krijg ik steeds de foutmelding dat ik deze niet kan vergroten omdat deze in gebruik is.

Is er een andere manier waardoor ik ofwel dit kan vergroten of beter nog Windows 10 meteen kan installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 21:41
Laat even de partities zien die je nu hebt.

Tik in het start menu het volgende in: Computer Management -> start dat -> Storage/Opslag -> Disk Management (Schijf beheer???) -> Screenshot partities maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Traxx
LongBowNL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:38:
Laat even de partities zien die je nu hebt.

Tik in het start menu het volgende in: Computer Management -> start dat -> Storage/Opslag -> Disk Management (Schijf beheer???) -> Screenshot partities maken
Bij deze de screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/29l0p7a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een beetje raar, je hoort een "door systeem gereserveerd" opstartpartitie te hebben. Die lijk je wel te hebben, maar deze heet "data" bij jouw. Nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik dacht dat je C: partitie maar 500mb was. Duidelijk. 400GB zou genoeg moeten zijn gek.
Ik heb bij de schone installatie van Windows 10 wel een extra partitie vergeleken met jouw install. Er zit voor die 100MB nog een partitie van 450MB genaamd "Recovery." Deze heb ik pas wel gekregen NA de schone install en niet tijdens de upgrade.

Ik zou niet weten wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Traxx
LongBowNL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:06:
Ik dacht dat je C: partitie maar 500mb was. Duidelijk. 400GB zou genoeg moeten zijn gek.
Ik heb bij de schone installatie van Windows 10 wel een extra partitie vergeleken met jouw install. Er zit voor die 100MB nog een partitie van 450MB genaamd "Recovery." Deze heb ik pas wel gekregen NA de schone install en niet tijdens de upgrade.

Ik zou niet weten wat er fout gaat.
Met een schone installatie bedoel je dan dat je ook gegevensverlies hebt en een format hebt gedaan van je SSD/HDD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ja, maar dat kan pas NA de upgrade. Dus nu geen optie voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Het klinkt mij haast in de oren alsof (een gedeelte van) de partitie waar Windows op staat en waar de updates voor Windows 10 heen moeten gelocked is o.i.d. Dat het systeem geen toegang heeft. Echter lijkt me dit sterk gezien je systeem het gewoon lijkt te doen.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Traxx
Het enige waar ik denk dat het kan mislopen is dat ik momenteel twee schijven heb steken.

Enerzijds een SSD waarop al mijn programma's draaien en ook de OS uiteraard.
Daarnaast heb ik ook nog een HDD steken waarop al mijn gegevens worden opgeslagen.

Wat ik denk is dat het systeem moeilijkheden heeft doordat alle mappen onder de "Bibliotheek" eigenlijk op mijn Data schijf staan.

Dan is enkel de vraag of ik deze kan terug plaatsen op de C:/ schijf.
Pagina: 1