Vraag over verschijnende bestanden na overzetten backup

Pagina: 1
Acties:

• Olga1983
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-12-2023
Sinds een aantal maanden heb ik mijn nieuwe laptop in gebruik. Bij het overzetten van de backup/bestanden van m'n externe harde schijf naar de laptop met Windows 8.1 (Dell Inspiron 17 7000) merkte ik op dat bepaalde mappen 1 of meer bestanden aangaven dan dat er daadwerkelijk zijn. Ook lijken die extra bestanden niet zichtbaar te zijn. Bij 1 van die mappen had ik vandaag even bij "beeld" "verborgen items" aangevinkt, maar ook dan wordt er geen extra bestand getoond. Kan iemand uitleggen waarom bepaalde mappen extra bestanden vermelden bij de eigenschappen en op de externe schijf niet (behalve misschien als je het vanuit de laptop weer opnieuw kopieert naar de externe schijf)?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Geef eerst meer uitleg?

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:35
Welke mappen? Systeem bestanden staan namelijk ook standaard verborgen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tijdelijke bestanden?

Staan de bestanden er na een herstart ook (nog)?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NTFS / FAT / FAT32 / EXFat ..... Op wat voor een Filesystem stonden je oorspronkelijke bestanden?

Bestanden op NTFS nemen per definitie ook de rechten op fileniveau mee en zullen op je nieuwe machine dan ook niet per definitie zichtbaar zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Olga1983
Het zijn persoonlijke bestanden (geen tijdelijke), dus foto's, muziek, documenten en dergelijke. Ik had vandaag weer naar de bestanden gekeken en net als toen, staan er extra bestanden vermeld (het aantal mappen binnen een map was geloof ik wel altijd hetzelfde). Ik vergeleek dan de eigenschappen van een map met exact dezelfde map van de externe schijf (kopie). Veel van m'n bestanden en mappen had ik in 1 map gezet: "Bureaublad", en alle of bijna alle bestanden had ik van de schijf naar het bureaublad van de nieuwe laptop gekopieerd (voor prettig overzicht).

• LongBowNL
Nou ja, op je bureablad staat een verborgen systeembestand, genaamd desktop.ini

Hoeveel verschil zit er tussen het aantal? En waarom maak je je eigenlijk zorgen daarom?

• Olga1983
Het verschil wisselt. Bij een kleine map is het er 1, bij een grote map die ik er even bij heb gepakt, zijn het er 158. Grote verschillen dus.
Tja, ik vond het vreemd. Misschien kun je zeggen "het zekere voor het onzekere nemen". Verder heeft deze laptop meer vreemde trekken en is ook een keer de harde schijf uitgevallen (werd ineens niet meer herkend), terwijl de laptop niet open is geweest en op 1 plek is blijven staan. Ik moet daar Dell sowieso nog over contacten.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weet je zeker dat het een "Map" op je bureaublad is, óf zijn het snelkoppelingen naar...?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Olga1983
Nee, zijn geen snelkoppelingen.

• LongBowNL
Hoe heb je de back-up eigenlijk gemaakt? Gewoon Copy-Paste, of heb je een back-up programma gebruikt?

• Olga1983
Handmatig, door bestanden te slepen. Niks bijzonders dus.

• LongBowNL
Dan worden systeembestanden, bestanden in gebruik, verborgen bestanden etc. Allemaal niet meegenomen. Dit verklaart het verschil. Gebruik back-up software (of de ingebouwde back-up mogelijkheid) om alle bestanden veilig te stellen.
Pagina: 1