accu snel leeg windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 10:09
ik heb de gratis update gedaan op mijn laptop Lenvo B50-30 MCA32MH.
Alles werkt prima, behalve de accu-duur. Deze ging met windows 8.1 zo'n 6 uren mee en met windows 10 is het binnen 1,5 uur leeg. Alle instellingen nagelopen, ook van energiebeheer, maar niks kunnen vinden wat dit kan verklaren.
Wat ook vreemd is, is dat de helderheid van het scherm, wat met + en - is in de stellen nu andersom werkt. Dus met de + wordt het beeld minder fel en met de - feller. Vraag me af of deze 2 feiten met elkaar te maken hebben.
Iemand anders met soortgelijke laptop ook deze ervaring of een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kijk ff of lenovo ge-update systemdrivers heeft. Zeker voor het 2e gedeelte van je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hee, ik heb ook deze laptop, en ook daar is de helderheidknoppen omgedraaid, zowel op het toetsenbord als op de app als je op de batterij klikt.

Maar mijn accu gaat ongeveer 6 tot 7 uur mee. Ik denk dat er ergens een instelling fout zit.
Probeer met driver booster 2 na te gaan of er ergens een driver mist, dat is eigenlijk de enige "tweak" die ik heb gedaan, voor de rest loopt nog alles standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
ik heb die driverboost uitgevoerd, het enige wat hij vond was de geluidskaart en de cardreader die geupdated moest worden. Op de lenovo site heb ik wel een nieuwe energy driver gedownload en nu werken de helderheidsknoppen wel weer goed, maar de accu is nog steeds snel leeg. Alle instellingen nagelopen in energiebeheer, maar niks vreemds kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Reepje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:48:
Hee, ik heb ook deze laptop, en ook daar is de helderheidknoppen omgedraaid, zowel op het toetsenbord als op de app als je op de batterij klikt.

Maar mijn accu gaat ongeveer 6 tot 7 uur mee. Ik denk dat er ergens een instelling fout zit.
Probeer met driver booster 2 na te gaan of er ergens een driver mist, dat is eigenlijk de enige "tweak" die ik heb gedaan, voor de rest loopt nog alles standaard.
*knip* Stop mensen met het aanbevelen van dit domme tooltje, want het is gewoon rotzooi. Het geeft zongenaamd updates weer, wanneer mensen al de meest recente versie hebben!!! Dus mensen: geen Driver Booster! Zoek gewoon even naar de drivers via de site van de hardwaremaker! Wordt je door Iobit gesponsord of zo?! 8)7

De topicstarter is gelukkig wel zo slim geweest de drivers gewoon op de goede manier te zieken en te downloaden. Mooi dat de energy-driver heeft geholpen voor het probleem met die knoppen, maar zou je ons een link willen sturen naar de pagina waar jij die drivers van de Lenovo-site hebt gehaald? Kun je ons ook meer details geven over je systeem specs, zoals HDD/SSD, cPU, GPU, moederbord, RAM etc.? Dan kan ik je veel beter helpen met het zoeken naar nieuwere drivers.

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2015 01:29 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Reepje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:48:
Ik heb de oplossing inmiddels gevonden: ga naar apparaatbeheer, de vga drver bij beeldschermadapter verwijderen ( rechtermuisknop en dan installatie ongedaan maken ), laptop opnieuw opstarten. Even wachten, windows installeert automatisch een nieuwe driver, en dan vervolgens een path installeren die het brightness probleem oplost: http://support.lenovo.com...tebook/downloads/DS100224 Hier staat voor windows 7 e 8, maar werkt dus ook prima onder 10.
Bij mij is hiermee het brightnes probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Mooi dat je probleem is opgelost. Volgens mij moet ik wel echt eens gaan oppassen met mensen aan te spreken als "You idiot!"; TheVMaster lijkt het niet echt te kunnen warderen :P , al was het in dit geval serieus bedoeld....

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
mrtnptrs schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 03:02:
Volgens mij moet ik wel echt eens gaan oppassen met mensen aan te spreken als "You idiot!"; TheVMaster lijkt het niet echt te kunnen warderen :P
vreemd he ? dat niemand dan meer op je reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

ewal schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:36:
[...]

vreemd he ? dat niemand dan meer op je reageert
En toch heeft-ie wel gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Edgarz schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:21:
[...]

En toch heeft-ie wel gelijk...
Kijk, en dat is waar het om gaat! :*)

Pagina: 1