Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Sinds april heb ik een Samsung Galaxy S6 die de eerste weken goed beviel. Het scherm is indrukwekkend, de behuizing erg solide en volgens benchmarks is de chip bijzonder snel. Ook de UFS 2.0-opslag bevalt erg goed. Maar dat is de hardware. De software leer je later pas goed kennen.

De eerste weken was het prima, lekker vlot. Toch waren er wel problemen, zoals het RAM-management, verscheidene acties waar twee seconden op gewacht moet worden en instabiliteit.
Wil je in Google Chrome iets delen? Dan moet je 1-2 seconde wachten voor het menuutje tevoorschijn komt.
Was je met een appje bezig als Google Foto’s en je gaat terug naar het home-screen, dan zie je elk deel van het scherm één voor een opbouwen, wat in totaal zo’n tien seconde duurt. Na die tien seconde moet hij echter wel weer op snelheid komen, waardoor je hem uit frustratie snel weglegt.
Dan nog het geheugen wat ik al aanhaalde, in drie dagen zie je de telefoon trager worden. Zelfs een simpel spelletje als Crossy Road hapert dan zo erg, dat het onspeelbaar is.

Verder heb ik nog wat problemen. Op mijn slaapkamer heb ik nooit problemen gehad met WiFi. Een iPad, een Nexus 5 en een iPhone hebben allemaal goed bereik en halen zo’n 40-60 Mbit. Gebruik ik de Samsung echter, dan heeft ‘ie een enkel streepje bereik en komt er geen bit doorheen.
Vervolgens als ik hem ’s avonds aan de lader hang, leg ik hem keurig op mijn bureau. Niets aan de hand, totdat ik hem oppakte. Gloeiendheet, bijna niet vast te houden. Nee, het was niet de accu die zo heet was, die was 38 graden celsius. Het was de SoC, die volgens CPU-Z 75 graden was. Of het nou achtergrondprocessen zijn of iets anders, ik weet het niet, maar normaal lijkt het mij niet.

Vandaag ben ik met dit verhaal naar de Samsung Store in Apeldoorn geweest die toevallig open was. Na vriendelijk gedag gezegd te hebben mijn verhaal gedaan en mevrouw keek even naar het WiFi-indicatortje. “Hier niets aan de hand.”, zei ze.
Over het opladen wist ze te melden dat je bij het opladen WiFi uit moet zetten. Dat was nog enigszins te begrijpen.
Ook zou ik Bluetooth uit moeten zetten, terwijl dat gewoon een Low Energy exemplaar is dat vrijwel niets verbruikt en dus geen warmte veroorzaakt.
Ook moet ik NFC uitzetten, want daarmee zou hij continue blijven ‘zoeken’. Het is een veredelde RFID-techniek die in stand-by helemaal niets uit zou mogen halen. En zeker geen 75 graden zou moeten veroorzaken.

Als klap op de vuurpijl zei ik nog even dat het jammer is dat je zo weinig updates krijgt en dat over de software niet goed nagedacht is. Als je in Chrome aan het browsen bent bijvoorbeeld, en je krijgt een telefoontje. Na het belletje hang je op en nee, hij gaat niet terug naar Chrome, hij gaat rechtstreeks op stand-by. Niet echt intuïtief naar mijn mening.

Ik zei dit dus en de enige reactie die ik krijg is dat mevrouw begint te lachen en haar collega erbij betrekt. Ik word dus door beide medewerkers uitgelachen vanwege een probleem dat ik meld. Dat draaft compleet tegen alle principes van klantvriendelijkheid in. Verder werden de problemen gewoonweg niet erkend en werd weinig behulpzaam opgetreden.
In plaats van vriendelijk met nog wat oplossingen komen, zeiden ze niets meer, waardoor ik me niet op mijn gemak voelde om nog in de winkel te blijven.

Een week of twee hiervoor publiceerde Samsung nog teruglopende cijfers van de Smartphone-tak. Met zulke slechte service en weinig updates behoud je in ieder geval zeker geen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik hoop dat je een beetje opgelucht ben na deze rant. Het draagt natuurlijk weinig bij aan een interessante inhoudelijke discussie. Daarom gaat dit topic op slot. Problemen met de s6 mag je gewoon bespreken in het toesteltopic.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Dit topic is gesloten.