Hallo allemaal,
Ik heb onlangs van een mede tweaker een asus p8p67 b3 revision full atx moederbord overgenomen.
Dit moederbord is compatible met 2e generatie intel i processoren.
Nu heb ik zelf een i7 3770.
Na alles aangesloten te hebben ( ook met behulpt van het boekje ) wilde ik de pc opstarten.
Jullie zien het waarschijnlijk al aankomen, maar ik kreeg dus geen piep uit het moederbord en ook geen beeld.
Het ledje van het dram blijft ook branden wat aangeeft dat er iets niet in orde is.
Case fans en processor fan gaan wel gewoon aan.
Alle overige onderdelen zijn onlangs vervangen dus alles is eigenlijk nieuw.
Nu is mijn vraag of dit op te lossen is door er even een 2e generatie processor in te doen waarna ik de bios kan updaten en mijn eigen processor weer terug kan plaatsen. Dan zou alles moeten werken toch?
En kan dit ook met een oudere processor met dezelfde socket? ( socket 1155 )
mijn huidige setup is overigens :
Intel i7 3770
8 gb crusial ram 1600mhz ( 1 stick )
Asus p8p67 b3 revision
Cookermaster 750w voeding
Samsung 1tb hdd
Msi r9 290x 4gb gaming
Creative soundblaster z
Alvast bedankt,
Joey
Ik heb onlangs van een mede tweaker een asus p8p67 b3 revision full atx moederbord overgenomen.
Dit moederbord is compatible met 2e generatie intel i processoren.
Nu heb ik zelf een i7 3770.
Na alles aangesloten te hebben ( ook met behulpt van het boekje ) wilde ik de pc opstarten.
Jullie zien het waarschijnlijk al aankomen, maar ik kreeg dus geen piep uit het moederbord en ook geen beeld.
Het ledje van het dram blijft ook branden wat aangeeft dat er iets niet in orde is.
Case fans en processor fan gaan wel gewoon aan.
Alle overige onderdelen zijn onlangs vervangen dus alles is eigenlijk nieuw.
Nu is mijn vraag of dit op te lossen is door er even een 2e generatie processor in te doen waarna ik de bios kan updaten en mijn eigen processor weer terug kan plaatsen. Dan zou alles moeten werken toch?
En kan dit ook met een oudere processor met dezelfde socket? ( socket 1155 )
mijn huidige setup is overigens :
Intel i7 3770
8 gb crusial ram 1600mhz ( 1 stick )
Asus p8p67 b3 revision
Cookermaster 750w voeding
Samsung 1tb hdd
Msi r9 290x 4gb gaming
Creative soundblaster z
Alvast bedankt,
Joey