Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• MarkHollander
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-05-2025
Ik zoek een videokaart die in mijn pc/ moederbord past
[i]Ik heb een iets verouderde computer en zoek een redelijk goede videokaart die in mijn pc past zodat ik games zoals Cs GO & LoL op medium of high kan spelen.[i]

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 120 euro. En ben opzoek naar een 2e hands kaart.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren.

[b]Hier kunt u de informatie vinden wat ik momenteel in mijn pc heb zitten.[b]
Moederbord : Micro Star International (MSI) 770-C45 (MS-7599) Version 1.0
Processor : AMD Athlon || x3 435 2.90 GHz
Ram : 10.0 GB (4GB usable)
Voeding : Sempre (model BD-401CTP12) 400 watt
64 bit operating system windows 10

Zelf dacht ik aan een MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING of een MSI Radeon R9 270 2GB GAMING
Mijn vraag is nu eigenlijk past deze kaarten in mijn moederbord? deze kaarten hebben een pci-e 3.0 poort past dat op mijn pc (moederbord) ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Mark.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sempre voedingen, wat ik erover heb kunnen vinden is dat ze niet best zijn, om het eens netjes uit te drukken, sowieso is er eigenlijk al nagenoeg niks over te vinden, alleen dat is vaak al een bijzonder slecht teken, dat geen enkele Sempre voeding een review heeft gekregen op het web.

Een nieuwe, goede voeding halen lijkt mij dus een erg slim idee, probleem is dat dat nogal je budget onder druk zet, want een beetje goede voeding kost toch wel een de nodige tientjes, zoals de pricewatch: Antec VPF Series 450W, snoept meer dan 50 euro van je budget af, zelfs tweedehands blijft er dan niet heel veel over, het meest interessante zijn dan nog wel de 2GB HD6970's en HD6950's, al hebben die het nadeel dat ze geen DX12 zullen ondersteunen, omdat ze inmiddels ook alweer richting de 5 jaar oud gaan.

Qua performance in DX11 zijn ze overigens niet zo heel slecht hoor, zal zo tussen de 750ti en R9 270 zitten, wat nog best leuk is.

V&A aangeboden: Sapphire HD6950 en zeker V&A aangeboden: WEG=WEG Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 zijn leuke tweedehandsjes: goede prijs, 2GB VRAM, goede verkopers.

Nvidia is tweedehands altijd lekker prijzig, nu ook weer, een GTX560ti 1GB die duurder is dan een stuk snellere HD6970 2GB, ik weet wel welke ik zou kiezen ;)

People as things, that’s where it starts.

• MarkHollander
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-05-2025
Erg bedankt voor de tip van de voeding ! Ga ik zeker naar kijken. Ik had ook nog een vraag over of die kaarten wel op mijn moederbord passen? de meeste kaarten hebben een pci-e 2.0 of 3.0 aansluiting passen die ook op mijn moederbord? en voor de videokaart zelf heb ik een budget van rond de 100 euro de voeding is daarvan exclusief

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Pci-e is backwards compatible, dus dat zou zeker moeten passen.

Hoi!