Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

port foreward programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een optie in uTorrent die gebruikt kan worden om bijvoorbeeld een server te hosten zonder ook maar een poort te hoeven openen. Mijn vraag is dus of er een apart programma voor dit gebruik beschikbaar is?

- Joep van Diessen

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
There is a option in uTorrent that cn be used to open a port for a server running on that machine without having to touch the router. My question is: Is there a program deticated to do this?

Kind regards, Joep van Diessen

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat maakt gebruik van uPNP wat ervoor zorgt dat op de router de noodzakelijke poort wordt geforward mits de router uPNP ondersteunt en ingeschakeld heeft staan.
Standaard staat het op de meeste routers uit en het wordt nogal eens als veiligheidsrisico gezien om in te schakelen, vandaar.

Zou je er zelf mee willen spelen, kijk dan eens naar: http://www.codeproject.co...ic-Port-Forwardings-and-N

[ Voor 17% gewijzigd door akimosan op 09-08-2015 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Airport extreme maar volgens mij werkt dit programma daar niet mee

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Met IPv6 is dat ook niet nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
@dukebox Wat bedoel je?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hij bedoelt dat er met IPv6 geen NAT meer wordt gebruikt. Als je dus geen firewall draait op je router, hoef je geen poorten te openen. Het is echter wel zo slim om toch je netwerk af te firewallen.

Overigens is UPnP leuk en wel maar ik zou het wel uitzetten om security-redenen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Port forwards worden geregeld door de kernel. Met een tool zoals bijvoorbeeld iptables kan je dat configureren.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjullie wel voor de reacties maar kan iemand mij vertellen of Upnp of iets met dezelfde funtie mogenlijk is op de airport extreme en zo ja hoe?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:44

D4NG3R

kiwi

:)

UPNP (Universal Plug'n'Play) is een functie die je terug kan vinden in je router. Ik neem aan dat die airport extreme ook gewoon ergens een functie daarvoor heeft, weet je in te loggen op dat ding?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan inloggen op mijn router @D4NG3R

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:44

D4NG3R

kiwi

:)

https://discussions.apple.com/thread/3634220
Apple's routers do not use UPnP.

They do offer a similar type of feature, which is called NAT-PMP, or NAT Port Mapping Protocol

Open AirPort Utility - Click Manual Setup
Click the Internet icon
Click the NAT tab below the icons
Insure that there is a check mark next to Enable NAT Port Mapping Protocol

Click the Configure Port Mappings button if you need to specify specific ports to use and set them up on the next window that appears
Ik heb zelf geen ervaring met die Apple routers, maar als ik even kort zoek op Airport Extreme UPNP kom ik telkens vergelijkbare opties tegen.

Servers hosten zonder handmatig te PF werkt trouwens alsnog niet met UPNP, iig zelf heb ik dat nog bijna nooit gezien. Vaak gebruiken die mensen DMZ, iets waar ik je sterk raad van weg te blijven.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1