Loeven schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:37:
Ik neem helemaal niks door want ik hoef niks te leren. Dat mag me vriend fijn doen, alleen die helpt me ook voor geen meter, die zegt alleen dat ik een andere kabel nodig heb.
Ik doe ook maar me best, thanks dat je me dom noemt. Zou fijn zijn als je lekker een ander topic dom gaat noemen.
Uhm, dus je zoekt iets waar je helaas niet bekend mee bent, maar er zelf energie in steken wil je ook niet?
Ik wil niet lullig doen, maar dan stel je je vraag op de verkeerde plaats.
Als je iets gedaan wil krijgen, zal je echt zelf ook wat medewerking moeten verlenen.
Je vraag is simpelweg onduidelijk. Je zegt iets over optimaal werken en laat een plaatje zien van een splitter. Daar valt totaal niet uit op te maken wat je nou wil.
Anyway, voor wat ik er nu uit kan halen, wil je een 144hz signaal over een DVI kabel sturen.
Dat is geen probleem.
Echter, DVI kent zowel DualLink als SingleLink.
Dat kan je zien aan de stekker. Als niet alle pinnen aanwezig zijn die er in kunnen zitten, dan heb je een SingleLink.
SingleLink vreet geen resoluties hoger dan 1920x1080 bij 60Hz.
DualLink heeft meer pinnen in de stekker zitten en is in staat om hogere refreshrates (144Hz bijvoorbeeld) en hogere resoluties door te geven.
Kijk ook even naar dit plaatje voor hoe de stekker gevuld moet zijn voor Dual Link.

Verder maakt DVI-I en DVI-D weinig uit (I includeert analoog signaal, maar dat gebruik je toch niet), maar haal voor de zekerheid de D versie maar. Die past praktisch altijd.
Dus gewoon 1 kabel met aan beide einden een DVI-D stekker. 1 kant in je PC, andere kant in je scherm. problem solved.
Als er Displayport aanwezig is op beide apparaten, dan is dat inderdaad ook een goede optie.
DVI is opzich enigzinds ondoorzichtig over wat nu wat kan. Met displayport is het gewoon een kabel met het predikaat 'Displayport' kopen en inprikken. Hoef je nergens meer op te letten.
[
Voor 14% gewijzigd door
McKaamos op 09-08-2015 16:54
]