Y-Splitter Dubbel DVI-D

Pagina: 1
Acties:

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-01 13:48
Om mijn 144Hz scherm optimaal te gebruiken zoek ik deze kabel, alleen ik vind hem alles boven op elkaar, nu heeft mijn GPU hier de aansluiting niet voor, hier zitten ze naast elkaar.

Ik zoek een?
http://www.bol.com/nl/p/y...20962143-9200000010698724

Wat is je budget?
15 euro?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
144Hz scherm met 2x 980

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik kan het volledig mis hebben hoor. Maar ben je niet in de war met dual link dvi?
Waarom zou je een monitor voorzien van 2 keer dezelfde input?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Noob
Dat zou goed kunnen, door mijn vriend snap ik er niks meer van, eerst komt die met die kabel aan, nu ineens is het dat en zo.. Vandaar mijn topic.. :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Huh? heb je twee schermen?
Of wil je je beide videokaarten gebruiken voor 1 scherm?

In het eerste geval: hang gewoon 1 scherm aan 1 videokaart.

In het tweede geval: SLI.
Daar heb je een moederbord voor nodig die dat ondersteunt en dan is het een kwestie van instellen in de tool van nVidia dat je SLI wil gebruiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Noob
Ze draaien al in SLI hoor, heb de pc ook al een aantal maanden :)

Alleen ik moest nog steeds een kabel bestellen. Geen idee welke en door me vriend snap ik het nu helemaal niet meer :D

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Loeven schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:31:
Ze draaien al in SLI hoor, heb de pc ook al een aantal maanden :)

Alleen ik moest nog steeds een kabel bestellen. Geen idee welke en door me vriend snap ik het nu helemaal niet meer :D
Waar voor wil je die kabel nou dan?
Want voor SLI heb je helemaal geen extra kabel nodig.

• Noob
Mijn vriend riep dat 144Hz niet door 1 poort kwam. Dus vandaar.

Mijn vraag is nergens hoe ik me GPU is sli zet of dat ik daar een kabel voor nodig heb, lezen :)

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-02 17:05
Je wilt 2x DVI uit naar 1 x DVI in... Om zo 144Hz te krijgen?!

• Noob
Zoiets denk ik? Ik snap er helemaal niks meer van :}

Ik doe dit allemaal in opdracht van vriendlief, haha :D

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:13

TommieW

Numa numa.

Aangezien je niet echt typenummers noemt, kan ik je geen advies geven voor jouw situatie. Normaal zou je het beste displayport kunnen gebruiken. Displayport heeft - zo ver ik weet - minder limitaties dan HDMI en DVI wat betreft de refresh rate en resolutie.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-02 17:05
Als ik jou was zou ik eerst even een beetje de theorie doornemen, hoe 144Hz werkt, DVI kabels etc.... Die splitter die jij aanwijst is nogal 'dom', die split 1 DVI signaal gewoon passief naar 2 signalen.

• Noob
Ik neem helemaal niks door want ik hoef niks te leren. Dat mag me vriend fijn doen, alleen die helpt me ook voor geen meter, die zegt alleen dat ik een andere kabel nodig heb.

Ik doe ook maar me best, thanks dat je me dom noemt. Zou fijn zijn als je lekker een ander topic dom gaat noemen.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:13

TommieW

Numa numa.

Loeven schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:37:
Ik neem helemaal niks door want ik hoef niks te leren. Dat mag me vriend fijn doen, alleen die helpt me ook voor geen meter, die zegt alleen dat ik een andere kabel nodig heb.

Ik doe ook maar me best, thanks dat je me dom noemt. Zou fijn zijn als je lekker een ander topic dom gaat noemen.
Kijk. Met dergelijke reacties kunnen wij ook he-le-maal niets. Jíj bent degene die het werkend wil hebben, dusd dan zou je toch echt wat moeite moeten doen. Als je een kant-en-klaar advies wil hebben, raad ik je aan om langs de lokale computerwinkel te gaan. Daar kan je wel advies krijgen zonder dat je er zelf moeite aan hoeft te doen.
Verder noemt hij je niet dom, lees eens goed. ;)

Anyway, heb je mijn reactie al gelezen? Heeft je appartuur een displayport?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Uhm, dus je zoekt iets waar je helaas niet bekend mee bent, maar er zelf energie in steken wil je ook niet?
Ik wil niet lullig doen, maar dan stel je je vraag op de verkeerde plaats.

Als je iets gedaan wil krijgen, zal je echt zelf ook wat medewerking moeten verlenen.
Je vraag is simpelweg onduidelijk. Je zegt iets over optimaal werken en laat een plaatje zien van een splitter. Daar valt totaal niet uit op te maken wat je nou wil.

Anyway, voor wat ik er nu uit kan halen, wil je een 144hz signaal over een DVI kabel sturen.
Dat is geen probleem.
Echter, DVI kent zowel DualLink als SingleLink.
Dat kan je zien aan de stekker. Als niet alle pinnen aanwezig zijn die er in kunnen zitten, dan heb je een SingleLink.
SingleLink vreet geen resoluties hoger dan 1920x1080 bij 60Hz.
DualLink heeft meer pinnen in de stekker zitten en is in staat om hogere refreshrates (144Hz bijvoorbeeld) en hogere resoluties door te geven.

Kijk ook even naar dit plaatje voor hoe de stekker gevuld moet zijn voor Dual Link.
Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/images/stories/koopgids/dvi_connector_types.gif
Verder maakt DVI-I en DVI-D weinig uit (I includeert analoog signaal, maar dat gebruik je toch niet), maar haal voor de zekerheid de D versie maar. Die past praktisch altijd.
Dus gewoon 1 kabel met aan beide einden een DVI-D stekker. 1 kant in je PC, andere kant in je scherm. problem solved.
TommieW schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

Anyway, heb je mijn reactie al gelezen? Heeft je appartuur een displayport?
Als er Displayport aanwezig is op beide apparaten, dan is dat inderdaad ook een goede optie.
DVI is opzich enigzinds ondoorzichtig over wat nu wat kan. Met displayport is het gewoon een kabel met het predikaat 'Displayport' kopen en inprikken. Hoef je nergens meer op te letten.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 09-08-2015 16:54 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zoals ik al zei, zoek je waarschijnlijk een dual link dvi kabel.
Ben het overigens met bovenstaande eens dat je beter displayport kunt pakken.
Hangt natuurlijk wel van je grafische kaart af, of deze een dergelijke output heeft.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Laat hem dan een topic openen. Schiet lekker op zo. Via via via. Jij wilt er niets aan doen, maar jij opent een topic. Handig. Moeten wij het dan maar allemaal uitzoeken voor jou? Zo werkt het niet. Laat hem gewoon een topic openen met wat hij volgens hem nodig heeft.
Hij noemt je helemaal niet dom, hij noemt de adapter dom. Maar aan dit topic te zien, lijkt het er wel op.
En je zit naar adapters te kijken, die 1 kabel splitsen naar 2, daar kan je niets mee.
Welke resolutie heeft het scherm? Dat is heel erg belangrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 17:23 ]

Pagina: 1