Beste Tweakers,
Het is weer tijd voor een upgrade voor mijn PC, alleen ben er nog niet helemaal uit wat ik wil en/of dit een goede configuratie is.
Hopende kunnen jullie mij hiermee op weg helpen naar een leuke upgrade.
Momenteel heb ik het volgende systeem:
Case: Cooler Master HAF932
HDD1: Samsung 840 Pro 128GB
HDD2: Samsung 1 TB
HDD3: WD 2 TB
Moederbord: Asus P8Z77-V Pro
Processor: Intel Core I5 3570k
Processor Cooler: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
RAM: Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9
Videokaart: MSI GeForce GTX 660Ti N660Ti Power OC Edition
Voeding: Corsair TX 650W
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game veel, dus een goede videokaart een vereiste, in de toekomst wil ik wat gaan programmeren en websites maken, alleen heeft een lage prioriteit en de tools die ik ga gebruiken zijn waarschijnlijk niet top of the art.
De bedoeling is dat als de Oculus Rift uitkomt ik deze zeker ga kopen. De Rift zal voor gaming doeleinde zijn.
Hieronder de specs die er momenteel zijn voor de Oculus Rift:
* NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater
* Intel i5-4590 equivalent or greater
* 8GB+ RAM
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten zijn niet zo belangrijk, ik wil alleen een goed systeem waarmee ik minimaal 3 jaar mee vooruit kan, het is niet te bedoeling om dat te zeggen "Doe maar voor de zekerheid 3x een Titan X, met 64GB RAM en de duurste moederbord + Processor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het mogelijk is wil ik de processor cooler overzetten naar mijn nieuwe upgrade, alleen weet ik niet of het mogelijk is om deze over te zetten ?
Wat betreft de RAM geheugen, is dat verstandig om deze ook over te zetten of te gaan voor de nieuwe Crucial Ballistix Sport?
Als het mogelijk is wil ik de voeding ook over zetten, indien dit mogelijk is met de nieuwe upgrade?
De case blijft, lekker een ruime case waar ik veel in kwijt kan.
De HDD's blijven ook, hier is niets mis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoveel dromen heb ik niet, ik wil alleen dat Oculus Rift goed draait en The Witcher 3 goed kan spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet bepaald merk g3!l of dergelijke, ik stel me altijd open voor andere merken, deze moeten ook zeker een kans krijgen.
Onderstaand staan de producten die ik zelf heb uitgekozen, waarbij ik een goed gevoel heb. Het enige waar ik nog niet uit ben is wat voor videokaart het gaat worden, Toch een Nvidia of een AMD. De MSI videokaart betreft deze (MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G), in de tool is deze kaart namelijk niet te vinden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook deze eisen heb ik niet echt, ik heb maar een hobby en dat is achter de PC zitten
, dus dat mag wel wat geld kosten.
Het enige wat ik wil, is ook wat hierboven aan heb gegeven, 3 jaar minimaal en de Oculus.
Ga je overklokken?
Standaard is voldoende, maar na 1 jaar of dergelijke is het altijd wel makkelijk om je PC een extra boost te kunnen geven.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen om een leuke upgrade uit te zoeken.
Mvg,
NitroDesign
Het is weer tijd voor een upgrade voor mijn PC, alleen ben er nog niet helemaal uit wat ik wil en/of dit een goede configuratie is.
Hopende kunnen jullie mij hiermee op weg helpen naar een leuke upgrade.
Momenteel heb ik het volgende systeem:
Case: Cooler Master HAF932
HDD1: Samsung 840 Pro 128GB
HDD2: Samsung 1 TB
HDD3: WD 2 TB
Moederbord: Asus P8Z77-V Pro
Processor: Intel Core I5 3570k
Processor Cooler: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
RAM: Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9
Videokaart: MSI GeForce GTX 660Ti N660Ti Power OC Edition
Voeding: Corsair TX 650W
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game veel, dus een goede videokaart een vereiste, in de toekomst wil ik wat gaan programmeren en websites maken, alleen heeft een lage prioriteit en de tools die ik ga gebruiken zijn waarschijnlijk niet top of the art.
De bedoeling is dat als de Oculus Rift uitkomt ik deze zeker ga kopen. De Rift zal voor gaming doeleinde zijn.
Hieronder de specs die er momenteel zijn voor de Oculus Rift:
* NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater
* Intel i5-4590 equivalent or greater
* 8GB+ RAM
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten zijn niet zo belangrijk, ik wil alleen een goed systeem waarmee ik minimaal 3 jaar mee vooruit kan, het is niet te bedoeling om dat te zeggen "Doe maar voor de zekerheid 3x een Titan X, met 64GB RAM en de duurste moederbord + Processor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het mogelijk is wil ik de processor cooler overzetten naar mijn nieuwe upgrade, alleen weet ik niet of het mogelijk is om deze over te zetten ?
Wat betreft de RAM geheugen, is dat verstandig om deze ook over te zetten of te gaan voor de nieuwe Crucial Ballistix Sport?
Als het mogelijk is wil ik de voeding ook over zetten, indien dit mogelijk is met de nieuwe upgrade?
De case blijft, lekker een ruime case waar ik veel in kwijt kan.
De HDD's blijven ook, hier is niets mis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoveel dromen heb ik niet, ik wil alleen dat Oculus Rift goed draait en The Witcher 3 goed kan spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet bepaald merk g3!l of dergelijke, ik stel me altijd open voor andere merken, deze moeten ook zeker een kans krijgen.
Onderstaand staan de producten die ik zelf heb uitgekozen, waarbij ik een goed gevoel heb. Het enige waar ik nog niet uit ben is wat voor videokaart het gaat worden, Toch een Nvidia of een AMD. De MSI videokaart betreft deze (MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G), in de tool is deze kaart namelijk niet te vinden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook deze eisen heb ik niet echt, ik heb maar een hobby en dat is achter de PC zitten
Het enige wat ik wil, is ook wat hierboven aan heb gegeven, 3 jaar minimaal en de Oculus.
Ga je overklokken?
Standaard is voldoende, maar na 1 jaar of dergelijke is het altijd wel makkelijk om je PC een extra boost te kunnen geven.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen om een leuke upgrade uit te zoeken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 260,60 | € 260,60 |
1 | MSI Z170A GAMING M5 | € 209,- | € 209,- |
1 | MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G | € 565,51 | € 565,51 |
1 | MSI R9 390X Gaming 8GB | € 455,- | € 455,- |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 113,99 | € 113,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.604,10 |
Mvg,
NitroDesign
[ Voor 23% gewijzigd door nitrodesign op 09-08-2015 18:54 ]
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo