[Windows 10 Home] Extra gebruiker aanmaken kan niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 00:44
Ik wil graag op mijn computer een 2e account (user) aanmaken, eentje waarin ik zelf kan aangeven wat er op de computer mag gebeuren en wat niet.

In Windows XP, 7 en 8 kon je simpelweg een nieuwe gebruiker aanmaken zonder poespas, maar in Windows 10 moet ik eerst inloggen met een (mijn) Microsoft account om ook maar iets van een nieuwe gebruiker te kunnen aanmaken. Dat wil ik in 1e instantie al niet, ik werk met een lokaal account.

En zelfs als log je in met je Microsoft account dan moet je een email adres invoeren van de persoon die je wilt toevoegen. Wat is dat voor onzin? Ik wil gewoon een tweede user aanmaken met beperkte rechten, hoe moeilijk kan het zijn?

Iemand suggesties?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruikers-> familie, andere gebruiker toevoegen, gebruiker zonder microsoft account toevoegen, geen microsoft account maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 00:44
Eh, dat ik dat niet gezien heb. Stom...... :X :X :X

In elk geval bedankt :Y

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het zit ook wel verstopt ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Windows + X -> Computerbeheer > Gebruikers & Groepen > Gebruikers > Nieuwe gebruiker maken.
Werkt prima en uiteindelijk eenvoudiger dan 3x te moeten klikken dat je wel echt zeker weten geen Microsoft account wilt gebruiken of aan wilt maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Kaalus schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:57:
Windows + X -> Computerbeheer > Gebruikers & Groepen > Gebruikers > Nieuwe gebruiker maken.
Werkt prima en uiteindelijk eenvoudiger dan 3x te moeten klikken dat je wel echt zeker weten geen Microsoft account wilt gebruiken of aan wilt maken :)
Dat is de legacy manier, die nu nog werkt. Het is de vraag of dat blijft werken natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:22:
[...]

Dat is de legacy manier, die nu nog werkt. Het is de vraag of dat blijft werken natuurlijk....
Ik verwacht van wel, uiteindelijk werkt het achter de schermen en in Windows Server ook zo. En er is geen andere manier om gevanceerde gebruikerseigenschappen aan te passen of groepen te beheren dan via de MMC. Zal dus naar verwachting nog wel even blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Kaalus schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:27:
[...]

Ik verwacht van wel, uiteindelijk werkt het achter de schermen en in Windows Server ook zo. En er is geen andere manier om gevanceerde gebruikerseigenschappen aan te passen of groepen te beheren dan via de MMC. Zal dus naar verwachting nog wel even blijven :)
Zou kunnen.....ze hebben natuurlijk ook wat icoontjes in het 'legacy' control panel een refresh gegeven, dus misschien blijft het er voorlopig nog wel in zitten. Al is het nieuwe Settings gebeuren voor 99% van de users gewoon goed genoeg. Ik ben ook nog wel blij met het control panel... ;)

Verwijderd

Probeer net, zoals hierboven beschreven een extra account aan te maken. Wanneer ik nu vanaf het startscherm wil inloggen, zie ik op het werkblad wel links naar non windows programma's (bijv naar Firefox), maar op de windows knop klikken levert niet de toegang tot de rest van applicaties.

Ik heb het extra account als administrator ingesteld. Als standaard gebruiker werkt het inloggen helemaal niet (meldt zich gelijk af).

Weten jullie een oplossing?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 23:53
Kaalus schreef op zondag 9 augustus 2015 @ 15:57:
Dat is de manier die werkt op Pro edities en hoger, maar niet op Home edities dan kan je in computerbeheer voor zover bekend niet de module "Gebruikers en Groepen / Local Users and Groups" openen. (Of je krijgt in ieder geval een melding dat de module niet te gebruiken is met deze versie van Windows).

[ Voor 8% gewijzigd door Starke op 25-08-2017 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Starke,

Dank je wel voor je antwoord. Weet je misschien ook een oplossing voor een Windows 10 Home gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Route99,

Dank je wel voor je snelle reactie. Wanneer ik de aangeboden link volg, kan ik wel een user aanmaken, maar wanneer ik daarmee wil aanloggen, word ik aangemeld, maar ook direct weer afgemeld.

Heb je hier ook misschien een oplossing voor?

Wederom bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Heb je het als admin gedaan?
anders:
Iets?
https://www.kapilarya.com/fix-cannot-add-users-to-windows-10
Kan nu niet even verder zoeken.
Zoek anders even zo verder:
https://www.google.nl/sea...iz+%22new+user%22&ie=&oe=

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 29-08-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Starke schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 06:45:
[...]

Dat is de manier die werkt op Pro edities en hoger, maar niet op Home edities dan kan je in computerbeheer voor zover bekend niet de module "Gebruikers en Groepen / Local Users and Groups" openen. (Of je krijgt in ieder geval een melding dat de module niet te gebruiken is met deze versie van Windows).
Net getest en werkt inderdaad zo niet op recentere versies. Of het in 2015 wel werkte weet ik zo niet meer. Gebruik zelf altijd Pro of Enterprise.

Het toevoegen via netplwiz zoals omschreven door @route99 werkt bij mij met een snelle test prima. Lijkt ook de enige manier te zijn om het instellingen scherm te omzeilen in Windows 10 Home.
Wellicht wert de methode via net user vanaf de commandline ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Bij mij werkt ook nog onder Home:

*Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Gebruikersaccounts\Accounts beheren
*Een Gebruikersaccount toevoegen
* onderaan: Aanmelden zonder Microsoft account
* Kies: Lokaal account
* en dan ga je naam en ww invoeren
* inlogen op dat account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Bij mij werkt dat niet volledig, wordt daar weer teruggeleid naar "Een nieuw account toevoegen in PC Instellingen". Dus dan kom je daar toch weer uit. Al werkt dat bij mij prima met alleen maar lokale accounts. Heb nooit een Microsoft account nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik heb (ook) nog nooit met een MS account geïnstalleerd 8)
Op mijn desktop heb ik Pro, en das idd een stuk soepeler.
De reden dat ik daar Pro gekocht heb zijn dat soort zaken plus een volledige Remote Desktop.
Ik heb VNC ook aan het werk maar RDP is toch wel handig.

Die te sterke koppeling met MS zie je ook in andere pakketen als MS Office (2106 in dit geval, voor 13.95 euro de complete Pro versie met Outlook en Access via een MS/werk regeling....).
Na de installatie kon ik niet definitief uitloggen met het MS account, ook al deed ik dat maar na een herstart van bijv Word was die werkopslag er weer...en dat was zeer irritant.
De drives van mijn werk kwamen automatisch zichtbaar ... en dat vond ik toch een security issue.
Dat MS bepaalt dat mijn werk drives permanent aan staan als opslag optie.... :(
Met een register Tweak heb ik het op kunnen lossen....toch weer inloggen maar na de uitlog wel definitief uitgelogd....

Edit, nav net user opmerking:
https://answers.microsoft...-a217-5b1693e47492?auth=1
Fixed my problem by adding a new user and the easiest way to add a new user without any problems is:

right click the start menu and select command prompt (admin)
once open type the following

net user username password /ADD

Replace username with the name you want to use then replace password with the password you want to use (make sure no one is watching).
If you want to have administrator privileges with the new account then type

net localgroup administrators Username /add

Again replace username with your user name you just created.

[ Voor 150% gewijzigd door route99 op 29-08-2017 22:55 ]

Pagina: 1