• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 10:12
Haai,

Ik ben van plan een pvr (dvblink) op mn nas te zetten. Die wil iok dan via mediaspelers als ATV2 en rasp pi2 en kodi laten spelen. Ik kan hierbij uit drie aanbieders kiezen (trined, plinq, canaldigitaal). Iemand ideetjes hoe dit aan te pakken? en vooral welke provider hiervoor best past?

tnx for your thoughts

iRacing Profiel

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Trined heeft wel DVB-C, maar de kans is groot dat ze die die uitfaseren op een gegeven moment voor interactieve TV (IPTV) welke geen optie is, aangezien dat niet makkelijk aan de praat te krijgen is (enkel de SD zenders zullen werken). Plinq heeft een karig TV aanbod via de kabel, dus als ik jouw was zou ik voor CanalDigitaal gaan. Je moet daarvoor wel een schotel plaatsen.

Voor de tuner heb je een DVB-S/S2 (CanalDigitaal) of DVB-C (Trined, Plinq) tuner nodig, die ook werkt op Linux waar je NAS waarschijnlijk op draait. Daarnaast heb je nog een kaartlezer nodig voor je smartcard om zenders te decrypten bij Trined (hangt af van waar je woont), en CanalDigitaal. Zo te zien heeft Plinq geen smartcard vereiste.

Het hangt er dus een beetje vanaf hoeveel zenders je wilt ontvangen, en of je HD zenders belangrijk vind. Het is wel duidelijk dat CanalDigitaal het beste aanbod heeft, maar je zult daarvoor wel een schotel moeten plaatsen.

• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 10:12
Tnx.. dat decoderen is dus wel een dingetje. Plinq decodeert dus niet. Even voor de volledigheid. Ik heb een Synology 214 play, en alle aansluyitingen zijn via glasvezel (vandaar de keuze), Canal digitaal heeft welliswaar het beste aanbod, maar uit de reacties van uit het aansluit gebied, lijkt dit juist de slechtste optie (heel veel klachten over service). Bovendien zijn ze met afstand de duurste...

Ik dacht trouwens dat met IPTV helemaal geen tuner nodig was, en je nas als tuner kon fungeren.

iRacing Profiel