Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Ik zoek een?
nieuw Lumia voor vader, die overstap wil maken naar Windows WP --> komt nu van één of andere sony android.

Wat is je budget?
over budgetbeperking heeft hij niet gesproken :-).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
hij gebruikt het voornamelijk om te bellen, sms en af en toe wat beperkt te surfen. Zijn mails bekijkt hij er ook op, maar vermoed zelf dat dat beperkt is dat hij die functionaliteit gebruikt. Af en toe zoekt hij eens een app op om daarmee wat te prullen. Spelletjes speelt hij er niet mee. Gezien overstap naar WP zou ik hem ook aanraden af en toe eens foto te maken met nieuwe toestel (zodat die op gedeelde onedrive kunnen komen en wij die ook kunnen bekijken). Skype met kleinkinderen is ook handig.
Hij wou ook een toestel dat goed afleesbaar was buiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb zelf een Lumia 925 en vind dit zeer fijn toestel, gezien juist die goede afleesbaarheid in de zon. Je kan er boenk mee in de zon staan en nog is alles zeer goed leesbaar. Ik begrijp dat dit de "clearblack" technologie is. Lumia 640 blijkt dit te hebben, als ook de 830 en de 930.
Ik kwam bij de 640 uit gezien verwisselbare batterij en micro-SD als voordeel en ook dat batterij langer meegaat dan de Lumia 830. Die laatste 830 lees ik weer in de review dat die weer "langzamer" aanvoelt, maar dan wel weer een betere camera heeft in vergeljiking met die 640.
Tot slot heb je dan natuurlijk de 930 die sneller zou moeten zijn, en ook betere camera's aan boord heeft. Uiteraard zit je daar weer met een hoger prijskaartje.

Welke vragen heb je hier nog over?
Afleesbaarheid van het scherm is denk ik eerste vereiste voor vader (die spijtig genoeg ook al wat ouder wordt), dus een goed scherm is een must. Denk dat de drie vermelde toestellen hier aan voldoen? Of is de 930 zoveel beter mbt scherm dan het scherm van de 640 en 830 ?

Dan zitten we bij batterijduur: als je het niet intensief gebruikt, hoe zit het dan mbt batterijgebruik vergeleken tussen 640 en de 930?

Welke argumenten zijn er om toch te gaan voor de 830 in vergelijking met de 640 ?

Met de 930 doe je niet veel verkeerd, maar is de meerprijs de extra voordelen waard (betere camera's, sneller), etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
De 830 heeft meer features dan de 640 en een betere camera. Dus het is de vraag hoe belangrijk de camera is voor je vader. Als hij alleen wat belt en surft lijkt mij een 640 een meer dan prima telefoon. Over de snelheid hoef je je geen zorgen te maken, dat loopt bij alle 3 de toestellen wel los.

Over het scherm van de 640 weet ik niet zoveel, ik heb zelf de 830 en het scherm voldoet mij altijd zeer goed, ook buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Het scherm van de 930 is inderdaad mooier, maar voor het wensenpakket van je vader lijkt de 640 of XL) me ruim voldoende. Voor af en toe een foto (ik neem aan overdag of bij goed licht) is ook de 640 (XL) ruim voldoende. De 930 is overigens best een beetje lomp (dik en zwaar) vergeleken bij de andere twee, kan wellicht ook nog meespelen. Ik ben zelf erg gecharmeerd van de 640XL en kan deze van harte aanbevelen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Ik zie dat 830 gyroscoop heeft en 640 niet. Is dat hetgeen gebruikt wordt als je VB app gebruikt als stappenteller? Of ken je ook zonder gyroscoop zo en stappenteller app gebruiken? Ook dedicated cameraknop zie ik als verschil en ook andere behuizing.
Nog andere verschillen die in voordeel 830 pleiten?

De 640 lijkt dan weer langer mee te gaan mbt batterij volgens de specs in vergelijking met 830? Hoelang door je VB met de 830 bij gemiddeld gebruik dus zeker geen uren surfen per dag enzo. En hoe zit dat bij de 640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
In alle gevallen gaat bij mij de batterij zeker en dag mee, soms zelfs twee.

De 930 en 830 hebben een metalen behuizing (of in elk geval de rand), de 640 heeft een kunststof body (deksel eigenlijk). Voor beiden is natuurlijk wat te zeggen. Bouwkwaliteit is in alle gevallen prima. Gyroscoop: het zal, ik mis hem niet maar ik stap ook niet zoveel :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

735, betaalbaar, handzaam en mooi en voldoende prestaties. Prima toestel om een jaar van te genieten om vervolgens over te gaan op een nieuw windows 10 mobile toestel.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:56

P_Tingen

omdat het KAN

Met koekiemonster. Ik heb zelf ook een 735 en het scherm is AMOLED. Als je het vergelijkt met een 640 is het scherm van een 735 echt beter. Foto's maken gaat prima. Op vakantie heb ik een aantal foto's gemaakt met zowel mijn telefoon als met mijn Sony camera. Bij het bekijken van alle foto's viel me de kwaliteit van de Lumia foto's in positieve zin op. Als ik foto's in testen bekijk op internet ontlopen de 640 en de 735 elkaar niet zo veel op fotogebied trouwens.

Voor wat jij schetst lijkt een 800-serie of hoger voor je vader wat overkill. Ik zou een keuze maken tussen 735 of 640. Misschien in de winkel even naast elkaar houden? De 640 is goedkoper en heeft glance. De 735 heeft een beter scherm. Tja, keuzes, keuzes....

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1