Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe imac 5k besteld en ik had een aantal vraagjes(nooit eerder mac gehad). Die ik zo niet in de oudere topics kon vinden.

Ik wil als de imac binnen is een 2e scherm er naast en deze viel mij op
tweakers.net/pricewatch/446654/samsung-s27e391h-blauw-wit/specificaties/

Ik vroeg me af of dit zomaar kon en wat voor kabels ik moest hebben.

Mijn 2e vraag is dat ik een goed werkende externe ssd zoek via usb3.0 die goed en snel werkt met de imac 5k alleen weet ik niet goed welke. Wil ongeveer max €300 uitgeven (minimaal 512gb)

En mijn 3e vraag is of de apple care protection plan een echte toegevoegde waarde heeft?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik gelijk aan de slag kan gaan als mijn imac binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Over je eerste vraag weet ik niet zoveel, dat laat ik aan mezelf voorbij gaan :P

Je tweede vraag is simpel, voor 300 euro vind je makkelijk een SSD van die grootte (ook voor minder geld). Als je gewoon in de Pricewatch zoekt op SSD's met minstens 512 GB kom je al SSD's tegen van Samsung zoals de Samsung Portable SSd T1 USB 3.0 500 GB die in de Pricewatch staat voor <300 euro.

Tot slot je vraag over het Apple Care Plan. Ik heb het gewoon gekocht destijds, omdat het lekker makkelijk was. Ik heb het nooit nodig gehad. De computer die ik nu gebruik begint nu wel wat kuren te vertonen maar m'n Apple Care is al een tijdje afgelopen. Als je écht zeker wilt zijn is het geen slecht idee, maar naar mijn mening is het toch echt een persoonlijke keuze. Indien er toch iets fout gaat met je iMac dan heb je wel geen gedoe met de verkoper van het ding die weigeren te repareren om welke reden dan ook. Daartegenover staat dan wel weer dat het flink duur is.

Je kan er overigens nog een tijdje over nadenken want je hebt tijd tot 1 jaar na je aankoop om het Protection Plan te activeren :)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Je kan wel een extra scherm aan je iMac hangen. Deze heeft een thunderbolt port, wat in feite ook een mini display port is. Hiermee kan je externe schermen aansluiten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZpAz schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:02:
Je kan wel een extra scherm aan je iMac hangen. Deze heeft een thunderbolt port, wat in feite ook een mini display port is. Hiermee kan je externe schermen aansluiten.
Dus dan moet ik een hdmi to thunderbolt verlengstukje halen? Ik ga waarschijnlijk de scherm kopen die in mijn eerste post stond. En werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit zijn wel hele basale vragen. Als je naar de specificaties van de iMac 5K kijkt zie je daar al wat staan wat je 1e vraag beantwoord. Voor de 2e vraag hebben we hier een topic over ssd in je Mac waar het een en ander aan info staat plus dat je ook zelf uit de pricewatch wat USB ssd's kunt vissen. Welke heb je op het oog en wat wil je er mee doen?

Een mooi startpunt voor je iMac: Support voor Intel-gebaseerde iMac en natuurlijk de handleiding.

[ Voor 24% gewijzigd door ppl op 09-08-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-07 10:05

warlord

Het apple care protection plan biedt vast meer dan alleen garantie op het apparaat. Zou je voor de garantie niet beter af zijn door het product bij bijvoorbeeld een icentre te kopen waar je standaard 3 jaar garantie krijgt?

Wanneer je dit doet, is het geld voor een apple care protection plan dan nog wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Dus dan moet ik een hdmi to thunderbolt verlengstukje halen? Ik ga waarschijnlijk de scherm kopen die in mijn eerste post stond. En werkt dat goed?
Ja, deze bijvoorbeeld.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:03:
Hallo,

Ik heb een nieuwe imac 5k besteld en ik had een aantal vraagjes(nooit eerder mac gehad). Die ik zo niet in de oudere topics kon vinden.

En mijn 3e vraag is of de apple care protection plan een echte toegevoegde waarde heeft?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik gelijk aan de slag kan gaan als mijn imac binnen is.
warlord schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:01:
Het apple care protection plan biedt vast meer dan alleen garantie op het apparaat. Zou je voor de garantie niet beter af zijn door het product bij bijvoorbeeld een icentre te kopen waar je standaard 3 jaar garantie krijgt?

Wanneer je dit doet, is het geld voor een apple care protection plan dan nog wel waard?
AppleCare biedt drie jaar garantie zonder gedoe. De plekken die drie jaar garantie bieden, waaronder Dixons, bieden in het derde jaar een coulance waarbij zij een deel van de reparatiekosten op zich nemen. Iets wat gewoon in de wet geregeld is. Dus kan je dan net zo goed bij Apple kopen, die staan immers ook niet boven de wet.

De voordelen van AppleCare: drie jaar garantie zonder gedoe, je iMac wordt thuis opgehaald voor reparatie en het drie jaar lang kunnen bellen van AppleCare voor technische ondersteuning (als je vragen hebt over de Mac, OS X of andere aanverwante zaken). Het pakket kost bij een iMac niet zo heel veel ( eenmalig €179,-).

Of het bovenstaande je genoeg aanspreekt om AppleCare af te nemen, is een beslissing die ieder voor zich moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volkan1984 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:09:
[...]

[...]

AppleCare biedt drie jaar garantie zonder gedoe. De plekken die drie jaar garantie bieden, waaronder Dixons, bieden in het derde jaar een coulance waarbij zij een deel van de reparatiekosten op zich nemen. Iets wat gewoon in de wet geregeld is. Dus kan je dan net zo goed bij Apple kopen, die staan immers ook niet boven de wet.

De voordelen van AppleCare: drie jaar garantie zonder gedoe, je iMac wordt thuis opgehaald voor reparatie en het drie jaar lang kunnen bellen van AppleCare voor technische ondersteuning (als je vragen hebt over de Mac, OS X of andere aanverwante zaken). Het pakket kost bij een iMac niet zo heel veel ( eenmalig €179,-).

Of het bovenstaande je genoeg aanspreekt om AppleCare af te nemen, is een beslissing die ieder voor zich moet nemen.
Een iMac zal wel minder snel stuk gaan door een Macbook die je overal meeneemt.

Hoewel.. Mijn iMac ging stuk na 4 jaar. Gelukkig heb ik hem zelf kunnen repareren door te solderen. Apple Care had in dit geval niets uitgemaakt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:03:
Ik wil als de imac binnen is een 2e scherm er naast en deze viel mij op
pricewatch: Samsung S27E391H Blauw, Wit
Zou je niet liever iets meer uitgeven voor een 2560x1440 27" IPS scherm?
pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Iets meer? Dat is bijna twee keer zoveel. Overigens ben ik wel met je eens dat de Full HD resolutie een drama wordt als je die naast een 5K scherm neer gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar Moet ik opletten bij het halen van een scherm? Want ik zag een 4k scherm van ongeveer 500euro. Maar ik dacht kan die dat wel aan en word dat dan niet automatisch teruggeschroeft naar 2k of 1080p?

Is het beter om een scherm te kopen met displayport aansluiting of is hdmi ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:20:
Waar Moet ik opletten bij het halen van een scherm? Want ik zag een 4k scherm van ongeveer 500euro. Maar ik dacht kan die dat wel aan en word dat dan niet automatisch teruggeschroeft naar 2k of 1080p?

Is het beter om een scherm te kopen met displayport aansluiting of is hdmi ook voldoende?
Welk scherm is het? Je moet even opzoeken welke versie van HDMI het scherm heeft. Zover ik weet, kan je vanaf HDMI v1.4 4K aansturen. In dat geval is HDMI voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Want ik zag een 4k scherm van ongeveer 500euro.
De LG 27MU67-B is ook een mooi 27" 4K IPS scherm, voor €599.
pricewatch: LG 27MU67-B Zwart
Maar ik dacht kan die dat wel aan en word dat dan niet automatisch teruggeschroeft naar 2k of 1080p?
Zie https://support.apple.com/en-us/HT202856
Zo'n beetje alle schermen hebben DisplayPort tegenwoordig. Die aansluiting is ook te prefereren als je hogere resoluties (dan 1080p) wilt gebruiken icm je iMac.

[ Voor 47% gewijzigd door Pjotr op 19-08-2015 10:41 ]

Pagina: 1