Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar gedrag Emitapp op ubuntu server

Pagina: 1
Acties:

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 21:58
Beste allemaal,

Ik ben bezig om een homeservertje op te zetten op ubuntu server.
Daar heb ik een scriptje gevonden die kijkt naar LAN verkeer en de server in suspend schiet als het onder bepaalde condities valt (gebaseerd en aangepast op http://askubuntu.com/ques...ere-is-no-network-traffic).

Dat script werkt voor de rest prima maar kom er nu achter dat er wat rare activiteit is die ik niet helemaal kan verklaren (dankzij dat script, dat ik teste en in principe geen netwerkverkeer verwachtte op dat moment), zie screenshot van nethogs.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20s9mz9.jpg

Ik heb een tool geïnstalleerd genaamd Emit. 1 van de dependencies is erlang (geen idee wat dat verder allemaal is, moet me nog ff verder inlezen, kennelijk een programmeertaal waar ik verder ooit vaag is van gehoord heb maar niets van weet).
De tool kan video transcoden en naar mijn smartphones e.d. streamen. Werkt voor de rest prima maar als ik niets aan het kijken ben zie ik dit verkeer ook, wat raar is. Ik heb al met iftop gekeken en het komt van een sloveense server ergens, dus vertrouw het voor geen meter :p

Als ik Emit stop verdwijnt dit verkeer. Wie kan mij zeggen of dit gedrag verwacht is (misschien zit het zichzelf te updaten oid?!) of wellicht wat meer insights kan geven over hoe ik dit verder traceer dan dat ik nu heb gedaan.
Voor nu maar gelijk Emit uit, want ik vind dit verdacht, of iig onverklaarbaar voor mij.

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 7% gewijzigd door jozuf op 09-08-2015 13:27 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als ik het zo snel lees dan maakt Emit het mogelijk om content vanaf je PC/server naar je mobiel te streamen. Waarschijnlijk loopt die verbinding via de servers van Emit. Om je computer via je mobiel te kunnen bedienen moet er een verbinding zijn. Ik denk dat dit is wat je ziet.

tcpdump en wireshark zijn goede tools om op laag niveau te kijken wat er op je netwerk gebeurt.

In het algemeen is de beste aanpak om een firewall te plaatsen tussen je server en het internet en daar alle onbekende verbindingen blokkeren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 21:58
Bedankt CAPSLOCK2000.
Snel maar goed gelezen. In principe zal ik het ook willen gaan gebruiken content naar mijn phone te streamen over het internet (itt enkel lokaal) maar als het nodig word geacht om constant een bandbreedte te gebruiken van 100KB/s zonder dat er maar iets word verstuurd qua media dan vraag ik me af of ik deze tool wel wil gebruiken.

Ik moet inderdaad me nog ff verdiepen in iptables en dit opzetten. Voor dit soort zaken is dat wel handig idd. Gewoon als extra laag om de router zijn firewall heen.
Ik gebruik SubSonic momenteel voor streamen van muziek, werkt erg goed zonder dergelijke rare taferelen. Dat kan ook video transcoden maar is kijken of dat een beter alternatief is dan Emit.

[ Voor 15% gewijzigd door jozuf op 12-08-2015 15:07 ]