Windows 10 bestanden verloren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-12-2021
Hallo,

Ik heb zojuist een laptop omgezet naar windows 10. Helaas zijn er een aantal bestanden verloren gegaan. Deze stonden als map op de desktop. Deze verwees naar "eigenaar -> documenten". Nou heb ik in de mappen zitten zoeken maar kan dit nergens meer vinden noch via de zoekfunctie naar documenten gezocht dat resultaten opleverde.

Iemand enig idee hoe ik dit terug kan halen?
Zou ik met een restore point mijn data terug kunnen halen?

Mvg,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Staan ze niet in de map windows.old?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
Switchie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:15:
Staan ze niet in de map windows.old?
Nee dit heb ik inderdaad als eerste gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 20:55
Als je een update vanuit Winodws 7 of 8 hebt gedaan dan kun je in sommige gevallen via 'Bijwerken en beveiliging' en dan de optie 'Systeemherstel' teruggaan naar deze vorige versie. Wellicht dat je via die weg de bestanden terug kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
hypotweaker schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:18:
Als je een update vanuit Winodws 7 of 8 hebt gedaan dan kun je in sommige gevallen via 'Bijwerken en beveiliging' en dan de optie 'Systeemherstel' teruggaan naar deze vorige versie. Wellicht dat je via die weg de bestanden terug kunt halen?
Ja dit vroeg ik mij dus af. Het vreemde is dat de mappen allemaal verwijzen naar Windows.old maar daar geen documenten verder in staan als die ook gewoon op de computer staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
JeroenEgelmeers schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Ja dit vroeg ik mij dus af. Het vreemde is dat de mappen allemaal verwijzen naar Windows.old maar daar geen documenten verder in staan als die ook gewoon op de computer staan..
En als je gewoon de zoeken functie gebruikt? En op de naam van map/document zoekt? Dat is de meest voor de hand liggende methode...hoef je niet zelf allerlei mapjes door te ploeteren op zoek naar je documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

TheVMaster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

En als je gewoon de zoeken functie gebruikt? En op de naam van map/document zoekt? Dat is de meest voor de hand liggende methode...hoef je niet zelf allerlei mapjes door te ploeteren op zoek naar je documenten.
Had de TS niet al in de OP gezegd dat dit niks uit had gehaald met die zoekfunctie? :9

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
mrtnptrs schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Had de TS niet al in de OP gezegd dat dit niks uit had gehaald met die zoekfunctie? :9
De TS zegt inderdaad het volgende "Nou heb ik in de mappen zitten zoeken maar kan dit nergens meer vinden noch via de zoekfunctie naar documenten gezocht dat resultaten opleverde.". Over dat laatste had ik even heengelezen :9
VInd het raar, want documenten verdwijnen natuurlijk niet zomaar bij een upgrade.

Het kan ook zijn dat de indexering nog loopt (aangezien de TS z'n pc zojuist heeft omgezet) en dat hij daarom de documenten niet kan vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
Edit: Nee ook al geprobeerd.

Ik heb het probleem gevonden en natuurlijk had ik dit niet voorzien voordat ik met de upgrade begon (heb immers al meerdere computer succesvol geupgrade).

We hebben namelijk pas een nieuwe hardeschijf erin laten zetten door MyCom aangezien de huidige niet meer naar behoren werkte. MyCom heeft vervolgens (volgens mij) een backup gemaakt genaamd; Windows.old en daar alle bestanden ingegooid.

Op de computer zijn snelkoppelingen gemaakt naar deze bestanden zodat de gebruiker van de computer terug kon naar deze bestanden. Windows heeft bij de upgrade echter een nieuwe map "Windows.old" aangemaakt en daar de oude versie ingezet. Met als gevolg dat de oude map is overschreven en dus verloren is gegaan. Systeem herstel punten zijn ook ineens weg nu dus ook daar kan ik niets meer mee.

Iemand nog een laatste tip om het "misschien" nog te kunnen fixen? Mijn ideeën zijn op.

[ Voor 70% gewijzigd door JeroenEgelmeers op 09-08-2015 14:09 . Reden: Fout gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kijken of je met programma's als Recurva nog data terug kunt vinden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is raar, de upgrade doet niks met je profiel. Check je eventlog eens of je niet gewoon een profiel issue hebt.
**edit** hmm toch wel dus, maar bij een succesvolle migratie worden je desktop items netjes in je nieuwe profile map gezet.

[ Voor 35% gewijzigd door KillerAce_NL op 09-08-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

JeroenEgelmeers schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:02:
Edit: Nee ook al geprobeerd.

Ik heb het probleem gevonden en natuurlijk had ik dit niet voorzien voordat ik met de upgrade begon (heb immers al meerdere computer succesvol geupgrade).

We hebben namelijk pas een nieuwe hardeschijf erin laten zetten door MyCom aangezien de huidige niet meer naar behoren werkte. MyCom heeft vervolgens (volgens mij) een backup gemaakt genaamd; Windows.old en daar alle bestanden ingegooid.

Op de computer zijn snelkoppelingen gemaakt naar deze bestanden zodat de gebruiker van de computer terug kon naar deze bestanden. Windows heeft bij de upgrade echter een nieuwe map "Windows.old" aangemaakt en daar de oude versie ingezet. Met als gevolg dat de oude map is overschreven en dus verloren is gegaan. Systeem herstel punten zijn ook ineens weg nu dus ook daar kan ik niets meer mee.

Iemand nog een laatste tip om het "misschien" nog te kunnen fixen? Mijn ideeën zijn op.
Dat is echt balen en zeer dom van MyCom. Recuva lijkt idd nu je enigste optie, maar al denk ik dat Windows 10 al zoveel overschreven zal hebben, dat je waarschijnlijk bijna geen bestanden meer kan herstellen. Oh, en @TheVMaster, iedereen heeft wel eens zo'n momentje 8)7 :P

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Pagina: 1