Toon posts:

Asus STRIX 970 - Raar/uitval beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds 30/07/2015 een Asus GTX 970 strix aangekocht. Deze werkt in begin zonder problemen (soms had ik wel eens in-game rare lijnen (textures) die niet juist waren maar durf dit niet met zekerheid te zeggen of dit de game of de kaart is).
Sinds gisteren begon mijn beeld opeens dit te doen:
https://www.mediafire.com...no,4ao7qwr3eh04zdq/shared

Ik herstartte de computer maar het probleem was niet opgelost en er kwam een melding van GPU Tweak: "Fail to load dlls.Please install VGA driver". Het beeldscherm valt na enkele seconden uit wanneer windows opgestart is. Ik heb via veilige modus (wat geen problemen gaf) de software geherinstalleerd maar het probleem bleef zich voordoen.

Om zeker te zijn dat het geen driver probleem of dergelijke was heb ik een volledig nieuwe windows 7 op mijn computer gezet. Alles ging goed tot wanneer ik de CD van 970 in de pc stak en de computer moest herstarten.

Ik heb mijn oude Asus GTX 560 nog eens in de computer gestoken en die gaf geen enkel probleem. Ik heb alsook een ander beeldscherm geprobeerd om te zien dat er niets met het beeldscherm was. GPU Tweak blijft alsook "Fail to load dlls.Please install VGA driver" melden.

Ik doe niet aan overclocking en de kaart had een max. temperatuur tijdens gamen van 65-67 graden.

Weet iemand wat hier het probleem is?

Alvast bedankt!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:00
Videokaart drivers moet je eigenlijk nooit van de CD pakken: http://www.geforce.com/drivers
Moederbord/chipset drivers ook geinstalleerd?

Al betwijfel ik of het echt alleen een driver probleem is, de kaart kan ook defect zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 09-08-2015 13:23 ]

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:29
Dat rare beeld noemen ook wel artifacts. Google maar eens. Maar ik ben bang dat je kaart dood aan het gaan is.

Maar wat zijn jou specs van je pc.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:22:
Videokaart drivers moet je eigenlijk nooit van de CD pakken: http://www.geforce.com/drivers
Moederbord/chipset drivers ook geinstalleerd?

Al betwijfel ik of het echt alleen een driver probleem is, de kaart kan ook defect zijn.
Thanks voor de tip. De videokaart werkte wel goed dus ik denk niet dat drivers een probleem zijn.
Moederbord, chipset, audio,... drivers zijn allemaal geïnstalleerd.
goosche schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:24:
Dat rare beeld noemen ook wel artifacts. Google maar eens. Maar ik ben bang dat je kaart dood aan het gaan is.

Maar wat zijn jou specs van je pc.
Dood aan het gaan? Hij leeft nog maar amper een weekje, maar snap wel wat je bedoeld.

Specs:

i7 2600K
Asus strix gtx 970
Asus P8Z68-V
TX650M

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-01 15:32

JesseMacaw

Electronicafanaat

Windows update automatisch je drivers, dus misschien downloaden vanaf de nVidia-site en dan een schone installatie doen? Misschien was hij wel twee drivers tegelijk aan het installeren (dat heb ik dus een keer gehad met een oude 8500GT).
Toch vrees ik dat goosche gelijk heeft, wat je ziet zijn artifacts. Dit is toch bijna altijd het gevolg van een te hoge temperatuur, wat je videokaart niet overleeft. Als je hem nog maar een week hebt zou ik hem zelf meteen terugsturen om garantie te claimen.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Dit zijn artifacts, ik weet bijna zeker dat je VRAM is doorgebrand/beschadigd. Ik zou hem meteen terugsturen en garantie claimen.

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag naar de winkel geweest en meteen een nieuwe videokaart meegekregen. De kaart bleef meteen hangen wanneer ze deze in hun testcomputer staken en zagen dat dit niet normaal was.

Er werd mij hierboven verteld dat het beter is om de drivers van de website te halen.
Kan iemand mij een link sturen voor de meeste recentste betrouwbare driver voor de ASUS GTX 970 strix of mag ik toch gewoon de cd gebruiken?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
http://www.geforce.com/drivers

drivers hebben overigens niets met je probleem te maken, maar cd's die bij videokaarten komen die zullen bij de meeste tweakers nooit uit hun doos komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik Auto-Detect Your GPU doen?
Want zie er verschillende staan en weet niet welke ik moet nemen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Kan, maar het kan nooit moeilijk zijn.
Het enige wat je moet weten is welke windows je gebruikt, maakt niet veel uit welke gpu je aanklikt, bij alles wat recent is krijg je dezelfde driver.
Pagina: 1