WD My Book Live 2TB (Werkt niet met windows 10)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467839

Topicstarter
Ik heb een WD My Book Live van 2TB, altijd zeer content mee geweest in het gebruik met een MB air en windows 7/8.

Vorige week heb ik een upgrade naar windows 10 gedaan, en mijn computer vindt de WD niet meer.

Als ik de Setup nogmaals run, zegt deze dat het netwerk geen NAS kan vinden.

- Is dit een simpel windows 10 kwaaltje? (dan ben ik snel klaar, helaes pindakaes)
- Doe ik iets verkeerd/kan ik iets doen om het toch aan de praat te krijgen?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het werkt nogsteeds niet helaas, kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kan gewoon een directory sharen via Windows Explorer of met het "net use"-commando. Waar zou je de setup verder nog voor nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
om de drive werkend te krijgen, mijn w10 pc vindt hem simpelweg niet (dus ik kan geen mappen vinden of bestanden uploaden oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goed, in een helder moment mijn AVG virusscanner + firewall uitgeschakeld, en hop, ik kon zo de HDD in :).

Om het nu goed werkend te houden, dus met de virusscanner ingeschakeld, lijkt het me dat ik een uitzondering moet toevoegen aan AVG.

Ik weet echter niet wat ik moet uitzonderen, aangezien ik de HDD open via het programmatje "WD quick view"

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tja. Waarschijnlijk doet hij een broadcast over UDP, en wacht hij op antwoord. Om te zien welke broadcast hij doet, zou je met Wireshark moeten kijken.

Maar waarom gebruik je niet 'gewoon' de web- en sambainterface? Daar kan die firewall toch nauwelijks bezwaar tegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe kan ik de web en samainterface bereiken? ik kan mijn my book live alleen via quickview openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kijk in je router welk ip de NAS heeft toegewezen gekregen. De webinterface bereik je door in een browser
http://<ip-van-nas>/ in te typen.
Een share van de samba server bereik je door in de adresbalk van Explorer \\<ip-van-nas>\<sharenaam> in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra CQ3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-05 16:29
Uren mee bezig geweest en opeens werkte het, bij mij althans.
1) In verkenner klik in linkerkolom op Netwerk.
2) als het goed is zie in de rechterkant iets van Opslag en MyBooklive
3) Daarop rechter muisklik
4) Klik 'openbare share laden'.

Daarna verschijnt ie links weer zichtbaar en heb je weer toegang tot je files in de WD.

Bij mij althans was dit de oplossing. Succes ermee.
Pagina: 1