Toon posts:

[iPhone] Gevonden in Frankrijk, eigenaar vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.678 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik een in frankrijk gevonden iphone in nederland gaan gebruiken .

heb diverse mogelijkheden geprobeerd hem aan de eigenaar terug te kunnen bezorgen in frankrijk
maar aangezien we hem gevonden hebben op het strand, en de strandwachten hem wel in bewaring wilden nemen ( lachend) , de plaatselijke polityie volgens mij nog corrupter was als de grootste boeven hebben we besloten hem zelf toch maar in eigen hand te houden.

hij start wel op maar met een pincode gelocked.

nu wil ik hem zelf wellicht gaan gebruiken maar kan dat , hoe kan ik hem lockvrij maken en dergelijke!

vr gr
Harrytje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26

nexhil

BAM!

Contact opnemen met apple misschien? Misschien weten zij welke apple ID er aan de telefoon gekoppeld is? Ook na een reset moet als het goed is eerst het apple id van de eigenaar te zien zijn waarna zijn/haar wachtwoord ingevoerd moet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door nexhil op 09-08-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
nexhil schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:28:
Contact opnemen met apple misschien? Misschien weten zij welke apple ID er aan de telefoon gekoppeld is? Ook na een reset moet als het goed is eerst het apple id van de eigenaar te zien zijn waarna zijn/haar wachtwoord ingevoerd moet worden.
Heb ik een keer geprobeerd. Doen ze niks mee. Uiteindelijk maar bij 't politie bureau afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40

NSG

Je weet niks!

Al aan Siri gevraagd wie de eigenaar is?
http://www.cnet.com/how-t...find-a-lost-iphones-owner

En gekeken of er een "medisch id" is ingevuld?

[ Voor 43% gewijzigd door NSG op 09-08-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
justincase schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Heb ik een keer geprobeerd. Doen ze niks mee. Uiteindelijk maar bij 't politie bureau afgegeven.
afgeven dan gebeurd er ook idd niets mee hier in nederland, heb al gebeld ! ze zeiden me je kunt hem aanmelden , en dan een half jaar niet gebruiken als er dan geen eigenaar meld is hij van jou, maarja ik zei al gevonden in frankrijk op het strand !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

afgeven dan gebeurd er ook idd niets mee hier in nederland, heb al gebeld ! ze zeiden me je kunt hem aanmelden , en dan een half jaar niet gebruiken als er dan geen eigenaar meld is hij van jou, maarja ik zei al gevonden in frankrijk op het strand !
Jammer voor je maar aan die iphone heb je niks. Het loont daarom ook niet om een iPhone te jatten. Ding is vergrendeld en zonder pincode of Apple ID gaat het je niet lukken om die telefoon te gaan gebruiken.

Je kunt hem aan de lader hangen in de hoop dat iemand tevergeefs nog naar de telefoon gaat bellen, of aan siri vragen wie de eigenaar is, maar anders kun je hem net zo goed wegggooien.

[ Voor 13% gewijzigd door Whatson op 09-08-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Jammer voor je maar aan die iphone heb je niks. Het loont daarom ook niet om een iPhone te jatten. Ding is vergrendeld en zonder pincode of Apple ID gaat het je niet lukken om die telefoon te gaan gebruiken.
heb hem ook niet gejat, maar gevonden op het strand in frankrijk, we hebben nog een uur gewacht zelfs om wellicht de eigenaar te treffen. maar helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

heb hem ook niet gejat, maar gevonden op het strand in frankrijk, we hebben nog een uur gewacht zelfs om wellicht de eigenaar te treffen. maar helaas !
Dan had je hem gewoon moeten laten liggen. Je hebt er toch niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland moet je dit aangeven bij de politie (en na een jaar wordt je dan eigenaar dacht ik).
Je aanname over corrupte politie is gewoon een slap smoesje om het zelf te kunnen houden.
Volgens mij heet dit officieel verduistering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:45:
In Nederland moet je dit aangeven bij de politie (en na een jaar wordt je dan eigenaar dacht ik).
Je aanname over corrupte politie is gewoon een slap smoesje om het zelf te kunnen houden.
nee hoor geen smoesje, we zijn actief op zoek geweest , zelfs bij een telefoon winkel daar, maar aangezien niemand actief wilde helpen en wij zelf op vakantie waren , hebben we het opgegeven en gewoon mee genomen , apple nederland heeft zelfs gereageer dat ze er niets mee kunnen hier in nederland omdat hij uit frankrijk komt !

dus niet zomaar iets roepen als je de geschiedenis niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar goed ik heb dus in de gaten dat ik er niets mee kan , dan stuur ik hem wel op naar apple,

want nogmaals heb er geen verkeerde bedoelingen mee gehad en ook nog steeds niet.

dankl voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:48:
[...]

nee hoor geen smoesje, we zijn actief op zoek geweest , zelfs bij een telefoon winkel daar, maar aangezien niemand actief wilde helpen en wij zelf op vakantie waren , hebben we het opgegeven en gewoon mee genomen , apple nederland heeft zelfs gereageer dat ze er niets mee kunnen hier in nederland omdat hij uit frankrijk komt !

dus niet zomaar iets roepen als je de geschiedenis niet kent
Dat lever je hem in bij de politie. Misschien is diegene die hem verloren heeft langs gegaan bij de lokale politie en die heeft nu geen telefoon omdat jij hem niet ingeleverd hebt. Alleen omdat jij vindt dat de lokale politie corrupt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

NSG schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:32:
Al aan Siri gevraagd wie de eigenaar is?
http://www.cnet.com/how-t...find-a-lost-iphones-owner

En gekeken of er een "medisch id" is ingevuld?
En TS, heb je dit nou al geprobeerd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Dat lever je hem in bij de politie. Misschien is diegene die hem verloren heeft langs gegaan bij de lokale politie en die heeft nu geen telefoon omdat jij hem niet ingeleverd hebt. Alleen omdat jij vindt dat de lokale politie corrupt zou zijn.
je leest echt niet he , ben bij lokale politie geweest, en die hadden geen meldingen, en wildne hem zelf wel in de zak houden , maar goed ik ga er van tussen , want er zijn er hier die denken dat ik er niets aan gedaan heb om hem bij de eigenaar terug te kunnen krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
Voor de duidelijkheid: het bespreken van het omzeilen van de beveiliging (voor zover mogelijk) is niet toegestaan op GoT. Ik laat het topic open voor tips om de eigenaar te achterhalen. De titel ook aangepast naar "[iPhone] Gevonden in Frankrijk, eigenaar vinden?".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

je leest echt niet he , ben bij lokale politie geweest, en die hadden geen meldingen, en wildne hem zelf wel in de zak houden , maar goed ik ga er van tussen , want er zijn er hier die denken dat ik er niets aan gedaan heb om hem bij de eigenaar terug te kunnen krijgen,
Ja. En in PRECIES die situatie had de zoekende nu zijn telefoon terug gehad. Stel diegene is 10 minuten nadat jij bij de politie bent geweest ook bij de politie geweest om te vragen of zijn telefoon gevonden was? Dan had hij hem dus nu terug gehad.

Naar mijn idee had je geen enkele reden om hem niet bij de politie achter te laten behalve voor eigen belang.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien een open wifi puntje maken en in de hoop dat er dan een wifi connectie komt (zoals Starbucks of andere open wifi puntjes) en dan misschien dat het toestel dan een Internet verbinding maakt zodat de eigenaar via de Icloud de telefoon weer kan traceren?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Er valt niets in de zak te houden omdat een iphone WAARDELOOS is zonder pincode + Apple ID login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
Probeer hem op te starten in DFU mode en dan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het beste wat je kan doen is hem verbinding laten maken met het internet. Zo kan de eigenaar hem traceren en er berichten naar sturen als hij wil, bijvoorbeeld met een telefoon nummer dat jij kan bellen.

Eventueel kun je kijken of er een Medisch ID in staat, of Siri vragen van wie de telefoon is, wellicht dat je daar direct contact info uit kunt halen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
Appleman schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:04:
Dit dus vooral NIET doen, dan wordt het alleen maar moeilijker om de eigenaar te achterhalen. En jij hebt er zelf niks aan, omdat je geen iCloud wachtwoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Appleman schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:04:
Ja dat is een succes formule om de iPhone definitief tot brick om te vormen.

Je kunt dingen proberen met Siri als
"call home"
"call dad"
"call mom"

Wellicht moet dit wel in het Frans...

Je kunt ook de provider van de simkaart die erin zit proberen te bellen om erachter te komen wiens telefoon dit is aan de hand van het IMEI nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:51
Whatson schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Je kunt ook de provider van de simkaart die erin zit proberen te bellen om erachter te komen wiens telefoon dit is aan de hand van het IMEI nummer.
Dit is de meest zinnige tip, het IMEI nummer is voor zowel telecom providers als de politie ook het meest zinnige om te hebben op het moment dat je telefoon gestolen is, dus omgekeerd zal dit ook het belangrijkst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
Trouwens, hoe lang geleden heb je de iPhone gevonden? Gaat het hier om uren, dagen, weken of maanden? Als het lang geleden is, dan heeft de eigenaar de hoop wellicht opgegeven en de zoektocht zelf al gestaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door oohh op 09-08-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* flame

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 09-08-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:50

SpX

Apple zelf doet hier niets mee, verwijst enkel naar lokale wetgeving/politie. Waarschijnlijk zit er een icloud lock op, dat kan apple in feite wel checken aan de hand van het imei nummer. Stel hij zit er niet op, kun je hem geforceerd herstellen en gaan gebruiken als je eigen toestel.

Als hij er wel opstaat is het gewoon een kwestie van verbinding maken met internet en hopen dat de eigenaar hem via icloud.com in verloren modus heeft gezet. Apple zal je nooit het email adres geven waarmee de lock erop is gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door SpX op 09-08-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Niet de meest ideale optie, maar tijdje geleden ook een iPhone gevonden. Geen mogelijkheid om achter eigenaar te komen, dus via DFU hersteld, dan moet je de telefoon unlocken met Apple ID van eigenaar. Via iTunes ontving ik een melding die de eigenaar had ingesteld, hierin had hij z'n 06 en mail vermeld. Het is het proberen waard als laatste middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Rub147 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:45:
Niet de meest ideale optie, maar tijdje geleden ook een iPhone gevonden. Geen mogelijkheid om achter eigenaar te komen, dus via DFU hersteld, dan moet je de telefoon unlocken met Apple ID van eigenaar. Via iTunes ontving ik een melding die de eigenaar had ingesteld, hierin had hij z'n 06 en mail vermeld. Het is het proberen waard als laatste middel.
Uh. En de simkaart met dat 06 nummer zit dus in de gevonden iphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Whatson schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Uh. En de simkaart met dat 06 nummer zit dus in de gevonden iphone...
I know, maar de eigenaar kan via Find My iPhone een bericht achterlaten op de iPhone, en daarin had hij een 06 nummer (eentje waarop je hem kon bereiken om de telefoon terug te geven) vermeld staan. Zo is de telefoon dus terug gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Sorry hoor maar wie zijn jullie om TS hierop aan te spreken? Hij probeert het tenminste en ik snap best dat hij hem eigenhandig aan de eigenaar wil geven en hem niet na alle moeite bij meneer agent achterlaten met het idee dat hier toch niets mee gedaan wordt.

Bovendien is het natuurlijk knap stom om je telefoon op een strand te laten liggen. Zeker een dergelijk duur toestel.
Wat je kan doen is een prepaid simkaartje erin stoppen zonder pincode waar een 3G verbinding mee opgezet kan worden. Je eigen simkaart kan uiteraard ook zolang er maar geen code opzit. Dan kan je gelijk zien offie simlock vrij is ;-) mocht de eigenaar hem dan gelocked hebben dan kan je dat heel snel zien aangezien iCloud locks direct doorkomen bij de eerste verbinding.

Mocht dat uiteindelijk niks opleveren. Laat het toestel dan lekker een jaar in de kast liggen totdat hij wettleijk gezien van jou is en geef me dan een berichtje. De onderdelen zijn tegen die tijd zeker nog geld waard. Dit is dan absoluut geen heling overigens. Het is wettelijk zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:59
supersnathan94 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:20:

Mocht dat uiteindelijk niks opleveren. Laat het toestel dan lekker een jaar in de kast liggen totdat hij wettleijk gezien van jou is en geef me dan een berichtje. De onderdelen zijn tegen die tijd zeker nog geld waard. Dit is dan absoluut geen heling overigens. Het is wettelijk zo geregeld.
Dit geldt alleen als je melding hebt gedaan bij de politie, zonder melding moet je twintig jaar wachten totdat het gevonden voorwerp je eigendom wordt.

https://www.politie.nl/th...-als-ik-een-voorwerp-vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Is ook vrij logisch. Anders is er geen enkele manier om te controleren natuurlijk. Zou hetzelfde zijn dat ik een setje autosleutels vind. De auto vervolgens 600KM verplaats en dan na een jaar zeg jo hij is van mij. Die 20 jaar is er zodat mensen het melden in de hoop dat er binnen het jaar niemand komt. Maar goed. Lekker melden dus en over een jaar hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:59
supersnathan94 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:38:
Is ook vrij logisch. Anders is er geen enkele manier om te controleren natuurlijk. Zou hetzelfde zijn dat ik een setje autosleutels vind. De auto vervolgens 600KM verplaats en dan na een jaar zeg jo hij is van mij. Die 20 jaar is er zodat mensen het melden in de hoop dat er binnen het jaar niemand komt. Maar goed. Lekker melden dus en over een jaar hoor ik het wel.
De kans dat iemand zich bij de Nederlandse politie meldt voor een in Frankrijk verloren telefoon is ook niet zo groot natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

supersnathan94 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:20:
Sorry hoor maar wie zijn jullie om TS hierop aan te spreken? Hij probeert het tenminste en ik snap best dat hij hem eigenhandig aan de eigenaar wil geven en hem niet na alle moeite bij meneer agent achterlaten met het idee dat hier toch niets mee gedaan wordt.

Bovendien is het natuurlijk knap stom om je telefoon op een strand te laten liggen. Zeker een dergelijk duur toestel.
Wat je kan doen is een prepaid simkaartje erin stoppen zonder pincode waar een 3G verbinding mee opgezet kan worden. Je eigen simkaart kan uiteraard ook zolang er maar geen code opzit. Dan kan je gelijk zien offie simlock vrij is ;-) mocht de eigenaar hem dan gelocked hebben dan kan je dat heel snel zien aangezien iCloud locks direct doorkomen bij de eerste verbinding.

De twee beste tips negeert TS anders compleet:
  1. Aan Siri vragen ie de eigenaar is
  2. Kijken of er een medisch id is ingevuld
Daarnaast ben je in Nederland verplicht om z.s.m. aangifte te doen van een gevonden voorwerp. Dus zonder die aangifte blijft het na een jaar wachten heling!

Nou is in dit geval het toestel buiten Nederland gevonden en zou TS naar mijn logica te maken hebben met het Franse recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:49:
maar goed ik heb dus in de gaten dat ik er niets mee kan , dan stuur ik hem wel op naar apple,

want nogmaals heb er geen verkeerde bedoelingen mee gehad en ook nog steeds niet.

dankl voor de reacties
Wanneer je de iPhone naar Apple opstuurt, krijg je hem binnen een paar dagen weer netjes thuisbezorgd met een begeleidend schrijven dat Apple je vraagt er zelf een oplossing voor te vinden.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NSG schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

De twee beste tips negeert TS anders compleet:
  1. Aan Siri vragen ie de eigenaar is
  2. Kijken of er een medisch id is ingevuld
Ja dit dus. Als dat alles niet werkt, DFU mode en herstellen zodat je 'm bij het opstarten tenminste aan je wifi kunt hangen; dan heeft 'ie internet en kan 'ie eventuele meldingen van de eigenaar binnen krijgen.

Als dat ook niks doet kun je 'm net zo goed weggooien want die activation lock kom je (zover op dit moment bekend) niet omheen zonder wachtwoord. (En misschien heb je geluk en heeft de eigenaar Find my iPhone niet aanstaan -- dat is zeldzaam maar 't komt nog steeds voor; dan kun je 'm gewoon gebruiken.)

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2015 04:43 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:49:

dankl voor de reacties
Mij boeit het even niet wat hier aan de hand is en hoe je eraan gekomen bent ( ik vertrouw je in deze even volledig dat jij je best gedaan hebt het toestel bij de eigenaar terug te krijgen )..
Je kan een iphone in herstel modus zetten ala DFU MODE (toestel uitzetten en opstarten terwijl je de homeknop ingedrukt houd )
Nu zal die je iphone opnieuw installeren via itunes op de pc, let wel op indien er een apple id aan gekoppeld is in combinatie met: zoek mijn iphone, kan je niks behalve wachten totdat er aan je deur geklopt wordt.

Zelf op werk ook regelmatig iphones moeten herstellen met pincode, is allemaal geen probleem totdat er zoekmijniphone bij komt kijken dan heb ik de eigenaar nodig om het itunes/apple id in te vullen en zo door te kunnen gaan in de installatie. Naar mijn weten is deze beveiliging combinatie (apple id / zoek mijn iphone ) onkraakbaar totzover, maar dat moet je ook niet willen doen aangezien je volgens mij ergens strafbaar bent vanaf dat moment.

Oftewel probeer hem te herstellen via het herstel modus van de iphone en anders gewoon bij de politie afleveren voordat ze bij jou staan. Zoek mijn iphone is een giga goede functie om je iphone terug te zoeken :D
Dus als zoekmijniphone aanstaat kan je niks, staat het niet aan kan je het toestellen op de fabrieksinstellingen zetten dmv DFU modus.

Indien je niet weet hoe dit werkt adviseer ik even youtube ofzo erbij te nemen en te zoeken naar filmpjes om een Apple device (tablet/telefoon/ipod?) te herstellen via DFU want volgens mij is het nog altijd heel vaak zo dat je geen beeld hebt terwijl die in DFU staat. Dus om verwarring te voorkomen kan je beter youtube erbij nemen.

Aan alle apple dragers: zet zoek mijn iphone aan -,-

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 17-08-2015 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 11:20
Ik zag laatst trouwens iets op het nieuws dat gevonden voorwerpen niet bij de Politie maar bij de Gemeente afgegeven dienen te worden (of was het nou andersom :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 11:30
Af geven bij de lokale politie of weg gooien.
Als de telecom boer of Apple niet mee wil werken, en je verder 123 geen info kunt winnen.. wat heb je d'r dan aan ( mits 't telefoontje niet geblokkeerd is.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:45:
Nogal een ding om zomaar iemand een crimineel te noemen; heb je daar bewijzen voor? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

Nogal een ding om zomaar iemand een crimineel te noemen; heb je daar bewijzen voor? Nee.
Ten eerste zeg ik dat het volgens mij zo officieel heet, niet dat het zo is.

Daarbij klopt het volgens mij wel nog steeds:

Volgens Wikipedia:
"Verduistering is het zich opzettelijk wederrechtelijk toeëigenen van een goed dat aan een ander toebehoort welk goed men anders dan als gevolg van een misdrijf onder zich heeft. "

TS: "nu wil ik hem zelf wellicht gaan gebruiken maar kan dat , hoe kan ik hem lockvrij maken en dergelijke!"
Dat lijkt me toe-eigenen ?

Volgens mij voldoet de TS hieraan voor zover ik als niet-juridisch onderlegd persoon een uitspraak over kan doen.

Daarbij ben ik sowieso van mening dat de TS een zeer slechte keuze heeft gemaakt door deze mee te nemen vanuit de vakantie locatie. Als hij deze bij de lokale politie had achtergelaten in Frankrijk had de betreffende eigenaar misschien al zijn telefoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
"nu wil ik hem zelf wellicht gaan gebruiken maar kan dat , hoe kan ik hem lockvrij maken en dergelijke!"

Hij is niet van jou. Waarom dan lockvrij maken? Vind het gewoon diefstal ... Dat er uberhaupt iemand reageerd vind ik knap.

"Gevonden" iPhone en de beveiliging omzeilen .. Sure ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 20:23

Vickiieee

Kritische lezer.

Hoedje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:52:
[mbr]Voor de duidelijkheid: het bespreken van het omzeilen van de beveiliging (voor zover mogelijk) is niet toegestaan op GoT. Ik laat het topic open voor tips om de eigenaar te achterhalen. De titel ook aangepast naar "[iPhone] Gevonden in Frankrijk, eigenaar vinden?".[/]
Geloof dat je hem beter op slot kan gooien. Dit gaat niet wat worden..

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien de TS hier niet meer reageert, heeft dit topic inderdaad weinig zin meer. De juridische discussie past beter in AZ, niet hier. De legale opties wat te doen met een gevonden iPhone zijn hier al genoemd. Elke andere optie, zoals het omzeilen van een beveiliging, gaan we hier niet bespreken. Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.