Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

840evo en win10

Pagina: 1
Acties:

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:39
Kreeg mijn pc met win7 en de 840 evo niet geupdate, te weinig ruimte terwijl er nog 80 gig vrij was.

Dacht er aan om win 7 er kaal op te zetten (of win 8 heb beide) en daar ging het fout.

De SSD geformatteerd, te weinig ruimte....
De partitie verwijderd en opnieuw willen formatteren maar de optie om te formatteren blijft maar grijs.

Hoe krijg ik nu die partitie geformatteerd zodat ik er een systeem op kan zetten??

Hoop dat iemand me kan helpen!!

Bing

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11 20:54
Goedemorgen,
je zult eerst weer een partitie aan dienen te maken alvorens je deze kunt formatteren.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:00

NSG

Je weet niks!

Start gewoon de installatie en kies voor (custom/advanced), dan kan je in het het volgende scherm je partities verwijderen.

• bing69
NSG schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:28:
Start gewoon de installatie en kies voor (custom/advanced), dan kan je in het het volgende scherm je partities verwijderen.
Thanks, dat had ik al gedaan. Hij pakt echter de nieuwe partitie niet, kan hem niet aanmaken. :(

Bing

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik begrijp je niet, wat gaat er precies verkeerd in dat scherm (foto, misschien)?
Als het je daar niet lukt gaat het binnen windows ook niet lukken..

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Beveiligde” partities verwijderen via Diskpart
1. Start Command Prompt Window op via cmd. In Windows 7 & 8: start menu en type “CMD” en druk op enter.
2. type “diskpart” en druk op enter
3. type “list disk” en druk op enter
4. type “select disk #” (vervang # met het juiste getal, let op wees voorzichtig)
4a. controleer of de juiste disk is geselecteerd bij nogmaals “list disk”. De geselecteerde disk zal aangegeven zijn met een asterisk *
6. Let op; deze handeling verwijdert alles wat op deze schijf staat. Type “clean” enter
7. type “exit” om uit Diskpart te gaan
8. Je schijf is nu leeg en kan opnieuw gepartitioneerd worden!

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:28
Met dat niet pakken van partities was volgens mij een herstart en nieuwe poging gek genoeg de oplossing. Daarna werkt het opeens wel.

• bing69
NSG schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:36:
Ik begrijp je niet, wat gaat er precies verkeerd in dat scherm (foto, misschien)?
Als het je daar niet lukt gaat het binnen windows ook niet lukken..
De partitie waar win op stond is verwijderd, als ik een nieuwe aan wil maken dan stelt hij de grootte voor die beschikbaar is. Hij maakt hem echter niet aan en kan hem dus ook niet formatteren.

Denk dat ik hem inderdaad het beste eruit haal en via usb aan een andere pc hang zoals keur0000 al schreef.
Hopelijk lukt dat wel

Bing

• bing69
Nou breekt mijn klomp, er stond nog een partitie van 100mb op (systeempartitie)
Deze weggehaald en ineens kan ik een nieuwe aanmaken en alles werkt......

Thnks allemaal voor het meedenken!

Bing

• NSG

NSG

Je weet niks!

bing69 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

De partitie waar win op stond is verwijderd, als ik een nieuwe aan wil maken dan stelt hij de grootte voor die beschikbaar is. Hij maakt hem echter niet aan en kan hem dus ook niet formatteren.

Denk dat ik hem inderdaad het beste eruit haal en via usb aan een andere pc hang zoals keur0000 al schreef.
Hopelijk lukt dat wel
Maar dan is er toch heemaal geen probleem en zou je de installatie kunnen starten :S

Edit: mooi dat het gelukt is :)

[ Voor 3% gewijzigd door NSG op 09-08-2015 12:11 ]

Pagina: 1