Hallo,
Ik heb al 3-4 jaar een laptop die nog redelijk snel zou moeten zijn.
Soms is hij lekker vlot maar zo nu en dan begint hij ineens heel erg te laggen, zowel het OS als filmpjes.
Het gaat om een HP Probook 4520s waar ik zojuist nog een SSD heb ingebouwd. Hij is wel sneller geworden, maar af en toe hapert hij nogsteeds.
Toen ik hem net kocht was het goed, ik had hem gekocht voor school en Photoshop liep toen net zo goed als alle andere taken.
Ik heb al wat uitgesloten waar het waarschijnlijk niet aan ligt.
Alle energie settings staan op max performance
Videodriver van Intel geüpdate naar nieuwste versie (de ATI driver krijg ik niet aan de praat op Windows 8.1 en 10)
Weet iemand misschien iets?
Ik hoop dat ik deze beter kan maken, want op zich is het een prima laptop.
MVG,
Lajos
Ik heb al 3-4 jaar een laptop die nog redelijk snel zou moeten zijn.
Soms is hij lekker vlot maar zo nu en dan begint hij ineens heel erg te laggen, zowel het OS als filmpjes.
Het gaat om een HP Probook 4520s waar ik zojuist nog een SSD heb ingebouwd. Hij is wel sneller geworden, maar af en toe hapert hij nogsteeds.

Toen ik hem net kocht was het goed, ik had hem gekocht voor school en Photoshop liep toen net zo goed als alle andere taken.
Ik heb al wat uitgesloten waar het waarschijnlijk niet aan ligt.
- CPU fan schoongeblazen (na een tijd dat hij wel heel heet werd aan de zijkant)
- Windows al vaak opnieuw geinstalleerd, zelfs met Killdisk. Windows 7,8.1, en 10 geprobeerd. Na de installatie geen probleem maar na een tijd aan staan wel weer na elke installatie
- HDD niet de oorzaak, aangezien ik er net een SSD in heb gezet
Alle energie settings staan op max performance
Videodriver van Intel geüpdate naar nieuwste versie (de ATI driver krijg ik niet aan de praat op Windows 8.1 en 10)
Weet iemand misschien iets?
Ik hoop dat ik deze beter kan maken, want op zich is het een prima laptop.
MVG,
Lajos