Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bovenkant define xl r2 behuizing trilt

Pagina: 1
Acties:

• BrAzke
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10-2020
Beste forumleden.

Ik heb onlangs een nieuwe pc gebouwd, met aan de bovenkant de radiator waterkoeler (H110i GT) van Corsair. Nu maakt de bovenkant van de behuizing een trillend geluid en ik denk dat dit door de koeler komt. Nu zijn er ook al rubbers tussen geplaatst, maar dit heeft niet gewerkt. Als ik mijn hand boven op de behuizing legt is de trilling voorbij (zoals hieronder in de video te zien en horen is) Ik hoop dat iemand hier een goede oplossing voor heeft, want het is vrij irritant.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hq6wClBvH10]

• BrAzke
^^^^ Is er niemand die weet hoe dit op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door BrAzke op 11-08-2015 09:20 ]

• BrAzke
^^^^Ik ben helaas nog steeds op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Weet niemand hier een oplossing voor?

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het klinkt eerder als een fan die aan loopt, zit er niet ergens een kabeltje tegen een van de fans aan de binnenkant dat er niet meer tegenaan komt als je de airflow blokkeerd met je hand? En anders zou ik van die rubber isolatie strips halen en die tussen de radiator en de kast doen. Die zijn er ook in het zwart.

• BrAzke
HKS-Skyline schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:54:
Het klinkt eerder als een fan die aan loopt, zit er niet ergens een kabeltje tegen een van de fans aan de binnenkant dat er niet meer tegenaan komt als je de airflow blokkeerd met je hand? En anders zou ik van die rubber isolatie strips halen en die tussen de radiator en de kast doen. Die zijn er ook in het zwart.
Alvast bedankt voor je antwoord, maar nee er komt geen kabeltje tegen de fans aan. Ik heb even een test gedaan door een vinger tegen het midden van de 2 fans aan te houden. Bij 1 fan stopt dat geluid en dat lijkt dus het probleem te zijn. Ik heb al geprobeerd om de fans zachter te laten draaien via de bios en corsair link. maar dat wil niet helpen helaas. Ik zou ook evt. een ander merk fans op de radiator kunnen plaatsen.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kunt het op twee manieren oplossen.

De bron van de resonatie aanpakken.
De resonatie zelf te lijf gaan.

De laatste kun je heel simpel bewerkstelligen door voor twee euro een mooie deurstopper te kopen bij een bouwmarkt of de lidl of aldi. De onderkant is altijd rubber en de kern is altijd lood. Dat werkt ideaal om resonatie te stoppen. Leg hem op je kast en het resoneren is over. Dit helpt ook om het geluid van je pc een heel klein beetje terug te dringen.

• BrAzke
Ok het probleem is opgelost. Ik heb noctua nf-a14 pwm fans gekocht en deze vervangen met de orginele corsair fans op de radiator. De trillingen zijn weg en het geluid in het algemeen is ook veel stiller geworden. Wat een verschil is dat zeg. Nu is mijn pc gelukkig helemaal stil. Toch bedankt voor jullie antwoorden.
Pagina: 1