Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor een project van 6-12* maanden heb ik een tijdelijke werkplek nodig. Dit hoeft geen beest van een machine te zijn, minimale eisen zijn wel 8GB, dual monitor, WiFi en belangrijk, er moet Linux (ubuntu) op gaan draaien. Na afloop van het project wil ik het systeem misschien inzetten als (casual) game pc in de woonkamer en/of als HTPC. Het gamen kan op de machine zelf of met iets als steam stream (oid).
Hoewel het tweede leven van het systeem een plus kan zijn, gaat het wel primair om het werk-gebruik. Ik kan het systeem ook altijd na 6 maanden verkopen en dan iets kopen voor het 2e leven.
* De verwachting is nu dat het 6-12 maanden duurt maar het kan ook maar zo 2 jaar worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ergens tussen de 300 en 400, als het systeem daarna nog inzetbaar is dan is me dat wat extra waard. Goedkoper is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten maar er zijn wel twee monitoren aanwezig en keyboard muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een klein systeem lijkt me prettig omdat ik deze dan af-en-toe ook mee kan nemen naar huis en het later beter is in te zetten als htpc maar is geen must.
Ga je overklokken?
Nee
Ik zit zelf nog in 3 richtingen te denken.
1:
Gewoon een budget laptop: pricewatch: Lenovo IdeaPad G70-70 (80HW0069GE)
Hij is portable, heeft al een monitor en is de goedkoopste optie (moet nog wel extra geheugen bij). Ik weet dat deze optie niet echt in DAA hoort
)
2: Een Intel NUC:
Voordeel, hij is lekker klein en ik kan hem inzetten voor een 2e leven thuis. De CPU mag ook anders zijn als dit beter bang-for-buck geeft.
3:
Een gewone standaard PC gebaseerd op de BBG. De duurste optie en minst sexy...
Heeft iemand nog een ander idee en/of een argument om me in een bepaalde kant te schoppen?
Voor een project van 6-12* maanden heb ik een tijdelijke werkplek nodig. Dit hoeft geen beest van een machine te zijn, minimale eisen zijn wel 8GB, dual monitor, WiFi en belangrijk, er moet Linux (ubuntu) op gaan draaien. Na afloop van het project wil ik het systeem misschien inzetten als (casual) game pc in de woonkamer en/of als HTPC. Het gamen kan op de machine zelf of met iets als steam stream (oid).
Hoewel het tweede leven van het systeem een plus kan zijn, gaat het wel primair om het werk-gebruik. Ik kan het systeem ook altijd na 6 maanden verkopen en dan iets kopen voor het 2e leven.
* De verwachting is nu dat het 6-12 maanden duurt maar het kan ook maar zo 2 jaar worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ergens tussen de 300 en 400, als het systeem daarna nog inzetbaar is dan is me dat wat extra waard. Goedkoper is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten maar er zijn wel twee monitoren aanwezig en keyboard muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een klein systeem lijkt me prettig omdat ik deze dan af-en-toe ook mee kan nemen naar huis en het later beter is in te zetten als htpc maar is geen must.
Ga je overklokken?
Nee
Ik zit zelf nog in 3 richtingen te denken.
1:
Gewoon een budget laptop: pricewatch: Lenovo IdeaPad G70-70 (80HW0069GE)
Hij is portable, heeft al een monitor en is de goedkoopste optie (moet nog wel extra geheugen bij). Ik weet dat deze optie niet echt in DAA hoort
2: Een Intel NUC:
Voordeel, hij is lekker klein en ik kan hem inzetten voor een 2e leven thuis. De CPU mag ook anders zijn als dit beter bang-for-buck geeft.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel NUC5i3RYH | € 278,80 | € 278,80 |
| 1 | Corsair Value Select CMSO8GX3M2C1600C11 | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 411,25 | |
3:
Een gewone standaard PC gebaseerd op de BBG. De duurste optie en minst sexy...
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-7600 Boxed | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 29,70 | € 29,70 |
| 1 | D-Link DWA-160 | € 24,94 | € 24,94 |
| 2 | G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL | € 55,50 | € 111,- |
| 1 | Antec VPF Series 350W | € 42,30 | € 42,30 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 427,34 | |
Heeft iemand nog een ander idee en/of een argument om me in een bepaalde kant te schoppen?