Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 07:08
Het ASRock Z68 PRO3-M moederbord heb ik nu al weer een aantal jaar. Het wakker worden uit de slaapstand heb ik echter nooit goed werkend gekregen. Ik draai de laatste Bios versie 2.30 en ik heb het probleem gehad met Windows 7, 8.1 en ook nu weer met een schone 10 installatie. Ook zit er inmiddels een andere SSD in dan origineel, maar het probleem is er nog steeds.

Ik heb al geprobeerd wat Bios instellingen te wijzigen maar het heeft geen invloed. Ook met de Bios defaults geladen heb ik het probleem.

De computer gaat wel goed in slaapstand, alle fans gaan uit beeld gaat uit en de power led gaat knipperen. Maar als ik de computer daarna wakker wil maken gaat het niet goed. De power led gaat aan de fans gaan aan maar er komt geen beeld en na een seconden of 2 gaat alles weer uit. Dan probeert hij uit zichzelf nog een keer aan te gaan met precies dezelfde symptomen als de eerste keer. Dit herhaalt zich 2 a 3 keer en dan start hij wel op maar dat is een gewone volledige boot geen resume. In Windows moet ik dan weer inloggen en heb ik een schone desktop.

In de logboeken vind ik geen bijzondere berichten, behalve dat hij na zo'n mislukte resume meldt dat het systeem niet correct was afgesloten.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Uit welke onderdelen bestaat je systeem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 07:08
Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
  • OCZ MODXSTREAM 500W PRO
  • ASROCK Z68 PRO3-M
  • Cooler Master CM 690 II Advanced
  • Intel Core I7 2600K
  • Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
  • Sony NEC Optiarc AD-7260S
  • Samsung 830 series SSD 256GB
Ik vind wel meer mensen die ook resume problemen hebben met Sandy Bridge systemen. Daar is de oplossing meestal om PLL voltage in het Bios te disablen. Deze optie staat bij mij echter al uit en ik heb het probleem nog steeds.

Sluimerstand (hibernate) werkt wel goed. Ik heb voorlopig maar dat ingesteld zodat ik in ieder geval niet alles kwijt ben als ik m'n computer een tijd aan laat staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Skidmarks op 10-08-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Kan die SSD in slaapstand dan? ;)